Jumaat, 5 Februari 2010

Kelas Tasmi'

©2010mknaceunlimitedMulai bulan Februari ni, Iqa ada kelas Tasmi' kat sekolah. Kelas Tasmi' ni kelas mengaji Iqra' dan al-Quran. Kelas ni dibuat lepas waktu sekolah. Ada jadual dia. Iqa darjah satu, kena hari Jumaat.

So, tadi aku sesaja borak ngan cikgu bahasa cina Iqa, Pn. Teng. Takpe la dia cakap. Pergi la kelas Tasmi'. Satu hari saja. Bahasa cina pun dah ambik straight seminggu. Sehari jer tak masuk kan.

Lepas jer waktu sekolah aku tunggu Iqa kat kantin. Aiihh, tak turun-turun lagi ni; dia terus gi kelas Tasmi' agaknya. Aku pun terus jer la gi bilik JQAF. Memang dia dah ada kat sini pun. Tengok dia tersengih jer. Iqa kenapa tak baca. Dia dah habis baca dah, kata ustazah dia. Boleh keluar tak? Boleh.. So, aku terus suruh dia keluar gi kelas bahasa cina dia. Hmmm.. dapat masuk dua-dua hari ni. Alhamdulillah..

::Klik untuk cerita penuh::


©2010mknaceunlimited
Cam samurai stail Ustazah Noriah ni. Tak kisahla yang penting budak-budak paham..

©2010mknaceunlimited
Ustaz Sajuli yang nun jauh dipenjuru sana...

©2010mknaceunlimited
Ustazah Chom di hadapan kelas..

©2010mknaceunlimited
Ustazah Salmah di meja pelajar paling hadapan..

©2010mknaceunlimited
Menyorok lak.. Ish.. ish.. ish..

0 komen:

Catat Ulasan

Meh la pakat komen. Tarak hal punya.