mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label encik Ziqri. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label encik Ziqri. Papar semua catatan

Ahad, 17 April 2011

Sabtu yang parah?!?

Klik untuk gambar yang lebih besar
Nampak mata sebelah kiri Ziqi tu..
Pagi ni memang lewat sikit bangun, nak bangun pun terasa la jugak pasal semalamnya lebih kurang pukul 12 tengah malam baru aku sampai rumah. Tu lum kira transfer video debate dari videocam dan setel down the video; kes mama nak pakai pulak untuk dokumentasi hari anugerah cemerlang sekolah dia pagi sabtu tu. Sekali pagi tu si ziqri la pulak merayau dan jatuh katil.. Well.. budak jantan.. Yang bestnya.. dah luka lagi sebelah mata dia.. sib baik sipi lagi.. Huhuhu.. sapu minyak gamat..

Pastu kuar gi post office, and then gi sarap kat gerai. Siap jumpa si is la pulak makan situ sama-sama. Balik terus aku tak sedo diri.. tido, bangun, tido lagi, bangun lagi.. ulang jer la sampai ke petang. Ni teringat la balik aku nyer tabii masa kat mrsm dulu. Pantang sabtu, pantang ahad.. memang kasi pukul tido abis abisan. hehehehe..

Sebelah malamnya bawak iqa gi ujian tali pinggang.. Jap jer.. dah nama pun talipinggang putih.. Kena pulak seken wave. Kira ok ler.. Dah setel balik.. Esok nak ke Perpustakaan la pulak..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Nak tahu apa yang best.. balik rumah, aku asik amik gambo ziqri, dia punya la suka sampai tertomoih ke lantai.. tambah luka kat dagu la pulak.. ziqri ziqri.. nak tengok semua gambo klik sini.

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 19 Mac 2011

Encik ziqri's new toy

Klik untuk gambar yang lebih besar
Apa ajer yang digodaknya nih
Si iqa ngan inaz dah kemaruk nak mandi manda kat kolam ajer. Nak tak nak mula la nyelongkar stor balik. Sekali, bukannya kolam tiup tiup ajer yang aku jumpa. Guess what.. Basikal roda tiga pusaka dari iqa tuh.

Apa lagi, kasik kat ziqri. Sukahati dia. Tolak sana, tolak sini. Yelah.. kaki tak sampai lagi.. Kalau tak, mesti dah mengayuh dah ni. Sejak adik dah besar sikit, memang saja taruk beskal ni lam stor. Sampai terlupa gitu. Nasib ziqri la kan. Untung kakak kakak dia mengaruk nak kolam.. Apa yang best.. pakat bergaduh berebut beskal la pulak.. Hmmm..

Browse ke bawah untuk 7 picas lagi>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap angkat dedua belah kaki tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
cehhh.. kengkonon nak mengayuh la tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
kaki tak sampai la bah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tolak ngan kaki ajer la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
dah meleleh dah air liur

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
yea yea mama tolong tolak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
alamak.. idung saya ...


Enjoice...Sharing is power!!!

Selasa, 15 Februari 2011

Roti Canai for the birthday girl

Klik untuk gambar yang lebih besar
Pagi ni merayap ke luar jap, ziqri suka tul nengok luar cenggini
Hari ni spesel sikit, selain cuti sempena Maulidur Rasul, hari ni merupakan besday iqa yang ke lapan. So, malam ni memang la nak buat mari potong kek untuk dia. Dan banyak lagi la. siap nak kuar gi beli jajan nak belanja memember kelas dia esok.

Sementara nak nunggu kuar gi amik kek dan beli jajan tu, iqa ajak makan roti canai kat luar. Si iqa ni memang suka makan kat gerai. Makan kat umah tak best katanya. Kat sana leh order. memang la. Dah nama pun kat gerai kan. Semua ada. Apa pun dia sorang ja yang makan pasal aku tapau untuk aku dan yang lain. Biarla dia spesel sikit. Besday girl la katakan>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
haaa.. apa lagi.. order la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sempat amik gambo aku. sian katanya.. asik takdak gambar ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
encik ziqri yang bulat matanya tapi sepet

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
dah sampai dah air teh ais dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
siap tumpah ke baju tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ok.. masa untuk makan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
motor yang mata ziqri tak lepas memandang dari tadi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sedap iqa?

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
slow tul makan dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
orang tak ramai sangat pagi nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
dah sudah..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tapau pun dah sudah sampai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tengok la si ziqri nih.. agaknya apa yang dipandang dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
of coz motor tadi.. ni bukti dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
abis baju.. tu pasal kekadang malas makan kat luar nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ok.. jom kita balik.. saya cam biasa.. kasi bukak tingkap separuh yea

Enjoice...Sharing is power!!!

Isnin, 14 Februari 2011

Pabila mama menguasai shutter

Klik untuk gambar yang lebih besar
Ziqri tido ngan kasut kasut sekali. Bila bukak dia marah
Semalam memang suasana sunyi ja kat rumah. Dengan penatnya, dengan bahangnya. Serba serbi nak mengajak mata lelap ja. Tambah pulak ngan kepala pun yang masih kenoning gara-gara kepenatan semalam, ngan amik gambonya, ngan edit bideonya.. Last last semua dah terbaring.

Asalnya mama suruh settingkan kamera aku untuk amik gambo ziqri dok melelap ngan kasut ni. Pasal nak bangun pun kepala berat, aku soh pakai auto ja. Sekali sebelah petang sedor.. bukan setakat ziqri, ngan iqa, ngan aku; semua kena snap>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ni gambo sesi seterusnya.. tido ngan mata separuh terbuka, like father like son

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
the father daughter pun dah abis.. siap tampal koyok lagi kat kepala..

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 13 Februari 2011

Now, I'm 11 month old..

Klik untuk gambar yang lebih besar
Jap ja saya dah 11 bulan
Kejap ja dah 11 bulan. Genap hari ni, ziqri dah pun 11. Dah pandai main bola, jalan jalan keliling rumah. Tadi mama dia pakaikan dia kasut dan beg. Waa... dah nak gi sekolah ka encik ziqri? Satu rumah dia pusing dengan beg dan kasut dia>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
nak tengok saya jalan yea

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
apasal cerah ja sebelah atas nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
cerah lagi.. silap la pulak aku bounce flash nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
aaa.. baru ok

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
lepak ngan mama dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
nak merayap lagi tak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
jom kita ke sekolah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
yea yea.. nak gi sekolah dah

Enjoice...Sharing is power!!!

Kalau dah nama kebudak kerol

Klik untuk gambar yang lebih besar
Tengok la nih, ni perangai bapak dan pakcik makcik dia satu ketika dulu nih
Balik ja dari program larian perdana tu, nengok kebudak ni semua senyap ja. Rupanya dok menyorok lam kem buatan sendiri kat penjuru rumah. Elok ja buat, pakai penyandar sofa tuh.

Tu yang teringat balik jaman kebudak dulu. Aku la kepten. Terbalikkan kerusi kusyen rotan tu, dia punya kusyen susun cam blok, pastu taruk selimut la pulak keliling. Tu yang turun baeeekk punya kat kebudak sendiri. Layan ajer la..

ps : yang bising mama dia la, dah semak satu rumah..>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tengok tu.. siap menyorok tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
inaz sempat ngendap tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
aaiii

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ada orang lain lagi rupanya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
nyorok jangan tak nyorok

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
semua ada rupanya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
dahh.. kuar kuar kata mama dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
jom kuar.. dah kena serender dah nih

Enjoice...Sharing is power!!!