mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label stesen bas larkin. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label stesen bas larkin. Papar semua catatan

Jumaat, 22 Jun 2012

Lepak jap pekena nasi kandar

mknace unlimited™ | Nasi Kandar di Stesen Bas Larkin
Santapan tengahari aku jemaat ini
Cam biasa. Tengahari, sementara nunggu Jemaat kat masjid larkin nih; mesti lepak kat restoren ni, belasah nasi kandar. Walau tak dapat nak celen nasi ganja kat Tun Aminah; tapi kira orait la kan. Janji ada rasa, walau tak se'kick' sana la. Nak wat cemana, petang ni sambung meeting pengurusan, kalau takkk.. mesti dah merayap ke Tun Aminah pekena nasi ganja kan. Tak kisah la.. Ada hari lagi..




Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

mknace unlimited™ | Nasi Kandar di Stesen Bas Larkin
Tetiba ramai la pulak makhluk ini hari, tak tau mimpi apa
mknace unlimited™ | Nasi Kandar di Stesen Bas Larkin
Kira bang, jangan tak kira
mknace unlimited™ | Nasi Kandar di Stesen Bas Larkin
Me santapan... detail...
mknace unlimited™ | Nasi Kandar di Stesen Bas Larkin
Dari hujung ke hujung, ada ajer orang kat meja
mknace unlimited™ | Nasi Kandar di Stesen Bas Larkin
Ni proses takde kije aku, sesambil berjalan nak ke semejid.. kekeke

Selasa, 8 Jun 2010

Stesen Bas Larkin - revisited

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarLama jugak aku tak gi stesen bas larkin nih. Boleh tahan la. Sejak kerja ni, rasanya langsung aku tak jejak dah kaki aku ke sini. Camner la pulak hari Jemaat nih aku leh singgah lak.

Kisahnya, masa nak kuar gi semayang jemaat tengahari tadi; terserempak la pulak ngan si Azam nih. Aku ajak dia gi sekali ke Uda. Dia cakap jauhnya. Jom ikut dia gi Larkin. Waa.. Leh gak. Memula aku ingat semejid tu kat luar bangunan, ropernyer dah lam bangunan stesen bas tu sendiri, kat tingkat tiga paling hujung dekat ngan kaunter 50++ nun ha.

Tapi bagus la jugak dia wat semejid kat sini. Ingat jaman dedulu, bantai zohor jer ler kalau hari jemaat tu. Ye lah. Orang yang ke sini mana ada kenderaan sendiri. Dah nama pun ke stesen bas. Kalau dah ada keter ker motor, baik dia naik jer kenderaan dia tuh kan..

Tapi memang dah banyak berubah keadaan sini. Dah macam-macam ada, bak kata aruah pak abas astro dedulu tu ha. Yang kelako tu aku pun boleh blank pasal apa ramai sangat manusia kat stesen bas jemaat lepas. Aku dah lupa ropernya cuti sekolah pun dah mula daa.. Patut la ramai bebeno.. Selamat cuti sekolah.. dan aku pun dah tak bercuti sekolah cam korang dah lagi..

::Klik untuk cerita penuh::



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Lepas parking terus ke arah bangunan utama. Aku masih blank kat mana la semejid yang si azam maksudkan nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Si Azam ke kedai jahit kejap pasal nak menguruskan baju batik dia. Lepas setel terus gi semejid itu..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Apa significantnya gambo ini. Adakah nak menunjukkan marmar yang lebih cantik dari dulu?? Semestinya tidak. Ini untuk tunjukkan aku amik gambo pakai henpon jer. Dan aku terlupa pasal kelajuannya tak sama ngan kelajuan kamera aku.. Nak amik gambo bas, gambo lantai yang dapat..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Ni ler gambo sebenar yang nak aku amik.. Dan masa aku tekan pompuan baju pink tu masih jauh dari depan aku ni..

Enjoice...Sharing is power!!!