mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label laksa. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label laksa. Papar semua catatan

Sabtu, 6 September 2014

Eating out at Restoren Bamboo, Pekan Rabu


Eating out at Restoren Bamboo, Pekan Rabu. Tempat lama. Lejen. Kalau dulu. Turun sefamili. 7 laksa, 7 laici. Dah biasa. La ni. Turun sini. Sama jugak. Tapi tadak la semua sepesen lagi. Memasing ada taste tersendiri. Layan ajer la.

Isnin, 9 Disember 2013

Melaksa jap

Melaksa jap. Sementara tunggu hujan. Lepak melaksa jap.

Khamis, 28 Mac 2013

Jom makan makan di Pekan Rabu, Alor Setar, Kedah

Jom makan makan di Pekan Rabu, Alor Setar, Kedah. Tempat ni tempat nostalgia aku dulu. Mana taknya. Belajar kat MRSM Beseri, dari Baling mesti singgah Alor Setar dulu, sebelum naik bas lain pulak ke Kangar. Dari Kangar naik bas lain lagi menghala ke Padang Besar. 3 bas tu. Dan biasanya, kat pekan rabu ni la jadi tempat makan aku sementara nunggukan bas ke baling. Masa tu bas mara memang paling awal dan terakhir aku dapat adalah pada jam 7 malam. Terlepas yang ni, pepandai la macam mana nak balik baling. tu bas terakhir. Sampai baling pun dedekat pukul 10 malam dah. tak tau la camna la ni.

Rabu, 8 Disember 2010

Asyraf : Pit Stop #3 : Cendol Sungai Petani

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 7 Disember 2010
Masa : 4.20 petang
Tempat : Gerai cendol sebelah Petronas SP(S)
Mood : Lama tak belasah laksa nih

Sampai ja sini hujan agak lebat sikit. So, terus masuk cari meja, order, melantak dulu. Lama tak singgah. Sebabnya.. asal balik kedah, sampai mesti malam. Mana nak bukak lagi kan. Tapi lepas ni kena la ikut jalan lama untuk sampai ke baling.. Sure lemau punya la kan.. Tak kisah la.. Yang penting makan mau best kan.. Dalam perjalanan balik sempat pusing pusing lam pekan lama sungai petani. Banyak lagi bangunan bangunan lama yang terselit di celah celah pembangunan.. Klik cerita penuh untuk detail>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Terus ambik tempat.. Order please!!!

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Saya pun nak makan laksa jugak la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Alamak.. laksa ni lagi best la.. rugi makan kat r&r tadi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni khas untuk mihun sup ja.. daging ja ya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cendol dan yang paling hujung laksa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ambik gambo dulu sebelum licinkan laksa nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cendol pulut yang masih tak diusik..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik teringin nak makan.. tapi bila aku cakap daging terus dia tak jadi..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Gerai dia sempoi ja.. kat sungai petani gerai cenggini masih ada banyak lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sebelah petronas ni la letaknya gerai dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nampak tak gerai dia.. belakang dia ada semejid.. tak tau nama masjid nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesambil nunggu trafik hijo sempat menembak lagi tuh.. bangunan lama nih.. old school beb

Enjoice...Sharing is power!!!