mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label backhoe. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label backhoe. Papar semua catatan

Khamis, 30 September 2010

Kenderaan paling orang respek di jalan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Kalau orang tanya, kenderaan apa paling orang respek kat malaysia nih.. Ni la jawapan aku. Ada korang pernah nampak mende ni kena hon, kena maki? Mana ada beb. Tak berani semua orang. Semua tunggu takde keter baru berani mintak tumpang lalu ooo.. Tu la tadi, masa balik. Tetiba traffik macam makin slow.. Apa kes lak ni. Rupanya pasal mende alah ni jer. Sib baik tu awal lagi tu. kalau dia kuar time kedua gomen balik, haru tu..
Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 5 September 2010

Proses pembaikan paip bocor

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 September 2010
Masa : 3.35 petang
Tempat : Jalan Wawasan 2
Mood : Waaa... boleh amik gamba maa..

Depan rumah che din dah 3 hari air bertakung. Tadi, masa dok lepak-lepak nengok ucu tanggalkan door visor dia, tetiba satu lori berhenti depan rumah aku. Penuh ngan paip kaler biru lam dia. Apa kes lak nih. Sejurus pastu satu backhoe sampai. Oooooh.. Ni mesti pasal nak perbetulkan paip bocor depan simpang rumah che din nih..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Memulakan kerja-kerja mengorek

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lori yang penuh ngan paip-paip biru

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah pecah dah jalan tar nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Makin dalam dia korek

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Brader baju merah tu mengecheck samada paip tu dah sampai ke belum

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tambah korek lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mana la paip yang pecah nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah sampai paras pinggang dah nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Korek lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masih tak jejak lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jap-jap.. aku nengok dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Macam dah jumpa jer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Brader nih gi amik penyambung baru

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yang ni muat agaknya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haaa.. boleh la ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bawak ke sana

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni ler yang akan ditukar baru

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bebudak pun dah makin ramai mengerumuni lubang tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dalam dak tempat paip tu.. kalau tak habis la pecah masa lori lalu lalang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku pun masuk jap tukau lens..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom kita kesana ziqri.. baru korang tau aku amik gambo sebelah tangan jer tau.. sebelah lagi dukung ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri ni pun asik nak pegang lens jer kerjanya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haaa.. kau.. memang dalam kedudukan paip ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nampak tak paip tu.. tu ha.. depan brader tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sekali lagi si ziqri beraksi nak mengambik lens

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah cam lubang kubur pun ada daa..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Baru ready nak ditukarkan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jangan ko sodok aku dah la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi tukar sama itu paip

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jang.. copek sikit jang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah setel.. sila la kambuih balik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dik tepi dik.. kang kena sodok kang.. naya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah setel.. siap taruk riben warning..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Disinilah bersemadinya paip yang bocor itu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Maybe akan ada team kedua kot yang akan turap balik tempat kejadian nih..

Enjoice...Sharing is power!!!