mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label asrama. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label asrama. Papar semua catatan

Rabu, 1 Julai 2015

Majlis Tadarus, Khatam Al-Quran, Berbuka Puasa dan Solat Terawih Asrama Negeri Johor peringkat daerah Kota Tinggi 2015


Majlis Tadarus, Khatam Al-Quran, Berbuka Puasa dan Solat Terawih Asrama Negeri Johor peringkat daerah Kota Tinggi 2015. Semalam berkesempatan ke SMK Tanjung Datuk, Pengerang, Kota Tinggi untuk majlis ini. Sempat berjalan meninjau keadaan Pengerang yang dalam proses naik taraf.

Sampai aje majlis tadarus sedang berjalan. Terus join bersama. Majlis berjalan lancar mengikut jadual yang telah ditetapkan. Cuma tak tahan sikit berjalan dari surau ke dewan makan asrama yang memang tak dijangka agak jauh ke belakang. Sekali pandang dari jalan besar tak nampak betapa besarnya sekolah ni. Selesai solat terawih sekali lagi kena bergerak ke dewan makan dan masa ni aku memang dah mula tak tahan.

Balik. Sampai rumah sama cam semalam. Around 12.30 am. Sakit terasa tapi abaikan dulu. Sengal kaki dah mula terasa masa sahur. Nak tak nak kena la makan ubat, kalau dah bengkak tak guna.

Sabtu, 21 Disember 2013

PERMOHONAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 1 2014 ASRAMA 1MALAYSIA

PERMOHONAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 1 2014 ASRAMA 1MALAYSIA

Sukacita dimaklumkan bahawa permohonan kemasukan ke Asrama 1Malaysia (A1M) telah dibuka kepada semua murid Tingkatan 1 bagi sesi persekolahan tahun 2014. Syarat-syarat permohonan kemasukan ke A1M boleh dirujuk di dalam Borang Permohonan Ke Tingkatan Satu Asrama 1Malaysia 2014. Borang permohonan yang lengkap hendaklah dihantar oleh pihak sekolah terus ke Bahagian Pengurusan Sekolah Harian selewat-lewatnya pada 30 Januari 2014.  


SYARAT – SYARAT PERMOHONAN

I. Terbuka kepada semua WARGANEGARA MALAYSIA sahaja yang akan ke tingkatan 1 pada 2014.
II. Pendapatan keluarga pada tahap rendah atau sederhana.
III. Aktif dalam kokurikulum dan sukan.
IV. Pencalonan hendaklah dibuat oleh PENTADBIR di sekolah semasa di mana pemohon belajar.
V. Pemohon hendaklah tidak terikat dengan Program Khas yang lain (Projek Sukan, Kelas Rancangan Khas dan Kelas Aliran Agama).
VI. Calon yang menerima tawaran ke Asrama 1Malaysia mesti bersekolah di sekolah yang ditawarkan di dalam pakej Asrama 1Malaysia. Sekiranya murid keluar daripada Asrama 1Malaysia, pihak sekolah berhak menukarkan murid ke Sekolah Menengah Semasa murid memohon.
VII. Permohonan kemasukan ke A1M Sabah dan Sarawak hanya bagi pemohon dari negeri berkenaan sahaja.
VIII. Setiap permohonan hendaklah disertakan SATU salinan dokumen yang telah disahkan seperti berikut :
  • Sijil lahir pemohon / kad pengenalan 
  • Keputusan UPSR 2013 
  • Slip gaji/penyata pendapatan ibubapa 
  • Salinan sijil-sijil aktiviti akademik/kokurikulum 
IX. Keputusan Jawatankuasa Pemilihan adalah MUKTAMAD.


SEKOLAH – SEKOLAH YANG MENAWARKAN PROGRAM ASRAMA 1MALAYSIA : 

A1M KUALA LUMPUR 
SMK VICTORIA, KUALA LUMPUR (LELAKI SAHAJA)
SMK (L) METHODIST KUALA LUMPUR (LELAKI SAHAJA)
SMK ST JOHN, KUALA LUMPUR (LELAKI SAHAJA)
SMK SENTUL UTAMA, KUALA LUMPUR (LELAKI SAHAJA)

A1M JOHOR
SMK (P) SULTAN IBRAHIM, JOHOR BAHRU, JOHOR (PEREMPUAN SAHAJA)

A1M SABAH 
SMK MAKTAB SABAH, KOTA KINABALU, SABAH (LELAKI & PEREMPUAN)

A1M SARAWAK 
KOLEJ TUN DATU TUANKU HJ BUJANG MIRI, SARAWAK (LELAKI & PEREMPUAN)

Sila klik untuk muat turun borang permohonan kemasukan.

Jumaat, 14 Disember 2012

Senarai Sekolah Berasrama Penuh 2013



Sementara nunggukan keputusan permohonan ke Sekolah Berasrama Penuh (SBP) untuk sesi pengambilan 2013, apa kata kita tengok sikit senarai SBP di Malaysia. Semoga boleh jadi panduan pada semua.

Jenis
Bil
 Sekolah Berasrama Penuh Premier
9
 Sekolah Menengah Sains (SMS)
41
 Sekolah Menengah Agama Persekutuan (SMAP)
3
 Sekolah Berasrama Penuh Integrasi (SBPI)
12
Jumlah
65


BIL
NEGERI
NAMA SEKOLAH
 ALAMAT
TELEFON/FAKS
 1 PerlisSMS Tuanku Syed PutraJalan Padang Behor, Behor Pulai, 
01000 Kangar, Perlis
Tel: 04-9760433 
Faks: 04-9760199
 2 Kedah SM Sultan Abdul Halim06009 Jitra, KedahTel: 04-7143209 
Faks: 04-7143215
 3 KedahSMS Pokok Sena06400 Pokok Sena, KedahTel: 04-7823733 
Faks: 04-7825275
 4 KedahSMS Sultan Mohamad JiwaJalan Badlishah, 
08000 Sungai Petani, Kedah
Tel: 04-4212797 
Faks: 04-4214877
 5 KedahSMS Kubang PasuBatu 19, Jalan Kodiang, 
06000 Jitra, Kedah
Tel: 04-9257855 
Faks: 04-9257844
 6 KedahSBPI Kubang PasuBukit Kayu Hitam, 
06050 Bukit Kayu Hitam, Kedah
Tel: 04-9222701 
Faks: 04-9222707
 7 P.PinangSMS Tun Syed Sheh ShahabudinJalan Damai, 
14000 Bukit Mertajam, Pulau Pinang
Tel: 04-5305636 
Faks: 04-5380853
 8 P.PinangSMS Kepala BatasJalan Pokok Jenerih, 13200 Kepala Batas,
Seberang Perai Utara, Pulau Pinang
Tel: 04-5751592 
Faks: 04-5754145
 9 PerakSMS Raja Tun Azlan ShahJalan Taman Tasik, 
34009 Taiping, Perak
Tel: 05-8083020
Faks: 05-8062576
 10 PerakSekolah Tuanku Abdul RahmanJalan Sultan Azlan Shah, 
31400 Ipoh, Perak
Tel: 05-5457733 
Faks: 05-5467000
 11 PerakThe Malay CollegeJalan Kuala Kangsar, 
33000 Kuala Kangsar, Perak
Tel: 05-7761400 
Faks: 05-7764500
 12 PerakSMS Teluk Intan36000 Teluk Intan, PerakTel: 05-6411711 
Faks: 05-6411155
 13 PerakSBPI GopengJalan Kota Bharu, 
31600 Gopeng, Perak
Tel: 05-3597688 
Faks: 05-3591788
 14 PerakSMS Bagan Datoh36100, Bagan Datoh, PerakTel: 05-6466331 
Faks: 05-6466332
 15 PerakSMS TapahJalan Kampung Pahang, 
35000, Tapah, Perak
Tel: 05-4018745 
Faks: 05-4018749
 16 WP Kuala LumpurSMS SelangorJalan Yaacob Latif, Bandar Tun Razak, 
56000 Kuala Lumpur
Tel: 03-91316093 
Faks: 03-91300346
 17 WP Kuala LumpurSMS Seri PuteriJalan Kolam Ayer, 
51200 Kuala Lumpur
Tel: 03-40411715 
Faks: 03-40449614
 18 WP Kuala LumpurSMS Alam ShahJalan Yaacob Latif, Bandar Tun Razak, 
56000 Kuala Lumpur
Tel: 03-91315014 
Faks: 03-91318119
 19 WP PutrajayaSekolah Sultan Alam ShahParcel G, Presint 1, 
62520 Putrajaya
Tel: 03-88883763 
Faks: 03-88883614
 20 WP LabuanSMS LabuanPeti Surat No. 82206, 
87032 WP Labuan
Tel: 087-461525 
Faks: 087-462835
 21 SelangorKolej Islam Sultan Alam ShahPeti surat 64, 
41906 Klang, Selangor
Tel: 03-33711658 
Faks: 03-33721148
 22 SelangorSekolah Seri PuteriPersiaran Tasik, 
63000 Cyberjaya, Selangor
Tel: 03-83192414 
Faks: 03-83193937
 23 SelangorSMAP KajangBatu 13, Jalan Cheras, 
43000 Kajang, Selangor
Tel: 03-87362324 
Faks: 03-87360502
 24 SelangorSMS Kuala SelangorBandar Malawati, 
45000 Kuala Selangor, Selangor
Tel: 03-32893052 
Faks: 03-32896631
 25 SelangorSMS Hulu selangorHulu Yam Bharu, 
44300 Batang Kali, Selangor
Tel: 03-60753838 
Faks: 03-60751416
 26 SelangorSBPI RawangBandar tasik Puteri, 
48020 Rawang, Selangor
Tel: 03-60928192 
Faks: 03-60917309
 27 SelangorSBPI Sabak Bernam45100 Sungai Air Tawar, Sabak Bernam, 
Selangor
Tel: 03-32138348 
Faks: 03-32138346
 28 SelangorSBPI GombakBatu 8, Jalan Sungai Pusu, 
53100 Gombak, Selangor
Tel: 03-61863050 
Faks: 03-61858472
 29 Selangor SMS BantingJalan Sultan Suleiman Shah, Jugra, 
42700, Banting, Selangor
Tel: 03-31201597
Faks: 03-31201623
 30 Negeri SembilanSekolah Dato' Abdul RazakSungai Gadut, 
71450 Seremban, Negeri Sembilan
Tel: 06-6770806 
Faks: 6781790
 31 Negeri SembilanKolej Tunku KurshiahJalan Tunku Khurshiah, 
70400 Seremban, Negeri Sembilan
Tel: 06-7625351 
Faks: 7619906
 32 Negeri SembilanSMS Tuanku Jaafar72000, Kuala Pilah, Negeri SembilanTel: 06-4811304 
Faks: 06-4817137
 33 Negeri SembilanSMAP LabuKm 11, Jalan Labu, 
71900 Labu, Negeri Sembilan
Tel: 06-7912245 
Faks: 06-7912198
 34 Negeri SembilanSMS Tuanku MunawirJalan Sikamat, 
70400 Seremban, Negeri Sembilan
Tel: 06-7630388 
Faks: 06-7622885
 35 Negeri SembilanSBPI Jempol72200 Batu Kikir, Negeri SembilanTel: 06-4985978 
Faks: 06-4984167
 36 Negeri SembilanSMS RembauPilin, 
71300 Rembau, Negeri Sembilan
Tel: 06-6970037 
Faks: 06-6970041
 37 MelakaSMS Muzaffar SyahAyer Keroh, 
75450 Melaka
Tel: 06-2320833 
Faks: 06-2321780
 38 MelakaSBPI SelandarJalan Batang Melaka, 
77500 Selandar, Melaka
Tel: 07-7997754 
Faks: 07-7997754
 39 JohorSekolah Tun FatimahJalan Tun Abdul Razak, 
80000, Johor Bharu, Johor
Tel: 07-2364706 
Faks: 07-2376961
 40 JohorSMS JohorKm 1, Jalan Batu Pahat, 
86000 Kluang, Johor
Tel: 07-7722458 
Faks: 07-7723786
 41 JohorSMS MuarTanjung Agas, 
84009 Muar, Johor
Tel: 06-9523181 
Faks: 06-9536693
 42 JohorSMS Kota TinggiBandar Penawar, 
81900 Kota Tinggi, Johor
Tel: 07-8222475 
Faks: 07-8222477
 43 JohorSMS Sultan IskandarKm 4, Jalan Jemaluang, 
86800 Mersing, Johor
Tel: 07-7997754 
Faks: 07-7997754
 44 JohorSMS Sembrong Jalan Padang Tembak, Bandar T6, 86000, Kluang, JohorTel: 07-7892528
Faks: 07-7892523
 45 JohorSMS Batu PahatKM. 8, Jalan Tanjung Laboh, 
83000, Batu Pahat, Johor
Tel: 07-4288961
Faks: 07-4288964
 46 PahangSMS Sultan Haji Ahmad ShahKm 12, Jalan Gambang, 
25150 Kuantan, Pahang
Tel: 09-5381223 
Faks: 09-5384407
 47 PahangSMS Tengku AbdullahKm 6, Jalan Lipis, 
27600 Raub, Pahang
Tel: 09-3551600 
Faks: 09-3553511
 48 PahangSekolah Sains Sultan Haji Ahmad ShahJalan Batu Balik, 
26600 Pekan, Pahang
Tel: 09-4224616 
Faks: 09-4225453
 49 PahangSBPI TemerlohKerdau, 
28010 Temerloh, Pahang
Tel: 09-2847889 
Faks: 09-2847460
 50 PahangSBPI Tun Abdul RazakPulau Serai, 
26600 Pekan, Pahang
Tel: 09-4101010 
Faks: 09-4101030
 51 PahangSBPI KuantanBandar Indera Mahkota, 
25200 Kuantan, Pahang
Tel: 09-5733994 
Faks: 09-5736993
 52 PahangSMAP BentongMempaga, 
28600, Karak, Pahang
Tel: 019-9314116
Faks: Tiada
 53 TerengganuSMS Sultan Mahmud21300, Kuala Terengganu, TerengganuTel: 09-6664214 
Faks: 09-6664644
 54 TerengganuSMS Dungun23000, Dungun, Terengganu Tel: 09-8422550 
Faks: 09-8485389
 55 TerengganuSMS Kuala TerengganuJalan Pasir Panjang, 
21100 Kuala Terengganu, Terengganu
Tel: 09-6311402 
Faks: 09-6266729
 56 TerengganuSBPI Batu Rakit21020, Kuala Terengganu, TerengganuTel: 09-6693769 
Faks: 09-6695712
 57 TerengganuSMS Hulu Terengganu21700, Kuala Berang, Hulu Terengganu
Tel: 09-6811226
Faks: 09-6811227
 58 Terengganu SMS SetiuAir Sejuk, 
22100, Setiu, Terengganu
Tel: 09-6095003
Faks: 09-6095005
 59 KelantanSMS Tengku Muhammad Faris Petra16100, Pengkalan Chepa, KelantanTel: 09-7738277 
Faks: 09-7739139
 60 KelantanSMS Machang18500, Machang, KelantanTel: 09-7878455 
Faks: 09-7878830
 61 KelantanSMS Pasir Puteh16800, Pasir Puteh, KelantanTel: 09-7860031 
Faks: 09-7867315
 62 SabahSMS SabahBeg Berkunci No.116, 
88999, Kota Kinabalu, Sabah
Tel: 088-246268 
Faks: 088-247540
 63 SabahSMS Lahad DatuBeg Berkunci No. 18, 
91108 Lahad Datu, Sabah
Tel: 089-884905 
Faks: 089-884930
 64 SarawakSMS MiriJalan Bakam, 
98000 Miri, Sarawak
Tel: 085-421371 
Faks: 085-411050
 65 SarawakSMS KuchingJalan Batu Kawa Off Jalan Matang, 
93050 Kuching, Sarawak
Tel: 082-642544 
Faks: 082-642710


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Sabtu, 10 Julai 2010

Masjid tak tau nama, Larkin

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hari ni si Azam ajak semayang kat Larkin lak. Kat stesen ker? Tak, kat sebelah polis. Mana pulak la nak gi kali ni. Biasanya kami semayang jemaat kat masjid kat stesen bas larkin jer, tapi kali ni jauh sikit.

Sesampai jer nengok masjid ni cambest la pulak. Siap ada jambatan rentas air tu. Banyak budak sekolah teknik kat sini. Sempat studi lagi tu. Dan jumpa banyak jugak orang jpn kat sini. Apa yang best kat sini. Aku nampak design kat dinding sangat spesel. Pastu ada tempat semayang kat atas macam masjid utm. Dan yang paling best adalah.. nengok jemaah hilang kepala masa khatib berkhutbah.. Stended la bebudak sekolah ramai kan.. Cam aku dulu tak cengini masa sekolah asrama.. Hahaha..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Enjoice...Sharing is power!!!