mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label panas. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label panas. Papar semua catatan

Rabu, 17 November 2010

Bawak ke malam jugak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 15 November 2010
Masa : 6.50 petang
Tempat : Wawasan 2
Mood : Panassss...

Akhirnya bawak ke malam jugak. Nak buat camner, TNB kata kontraktor wat kije lambat, kontraktor kata TNB lambat. Sama ja aku nampak. Yang penting, jangan drag sampai ke pagi buta sudah. Si inaz dah nangis nangis dah. Panas katanya. Dok tak duduk dah tertidur.. sian dia.. Memula dok kat lam rumah, last last pakat sambung lepak luar. Mana tahan beb.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Harap ke lilin aje la malam nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara tu.. kije masih berjalan kat luar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tinggal nak sambung kotak ngan transformer ja lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kontraktor penyambungan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Buat dengan teliti

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku masa ni memang dah lepak luar aje

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pakai zoom lens.. shoot

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Senyum abang tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni dah tensen la ni.. sempat shoot bulan lagi tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
TNB la pulak take over

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu nak amik apa kebenda ntah yang kaler flouresent tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Terus bergelap seketika. Mula pasang fius kat kotak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dan lampu rumah pun mula hidup satu demi satu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masa rasmi 9.06 malam, lilin ni pun dipadamkan.. Habis satu hari aku bergelap cenggini. Yang sian si inaz.. Dia terbangun jam 6.15 pagi.. Eh eh abah.. dah ada karen ya.. Yeaayyy... sian si inaz. Kuat lak tu dia bersorak tu.. Langsung dia pasang citer stuart little.. Adik.. adik..

Enjoice...Sharing is power!!!

Selasa, 16 Februari 2010

Apa nak dibuat - hidung berdarah

©2010mknaceunlimitedMalam ni memang suhu panas tul. Jarang berpeluh malam-malam buta cenggini. Mana taknya. Suhu kat mesia sekarang ni pun dah sikit lagi nak sama ngan suhu gurun padang pasir sana nun. Ni kira musim orang demam dan segala mak nenek penyakit lain la ni.

Minggu lepas pun ada sorang budak lam kelas aku bleeding teruk. Darah kuar ikut hidung dan mulut dia. Malam ni mama lak jadi cenggitu. Banyak gak darah kuar ikut hidung. Tapi tak seteruk budak tu.. Apa nak buat..

Memula picit hidung. Kasi semua darah tu keluar dulu. Basuh dan basahkan kepala lagi bagus. Pastu amik daun sirih. Gulungkan dan sumbat lam hidung. InsyaAllah.. Kalau takde sirih gulung tisu dan taruk kat hidung. Pastu suruh baring dan bungkuskan ais dalam sehelai kain yang bersih. Letak kat hidung dan dahi. Suruh rehat, tak yah pikir apa-apa. Dan itu la jugak apa yang aku buat kat mama..

*picture credited to pbase artist Pathfinder