mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label Jabatan pelajaran negeri. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Jabatan pelajaran negeri. Papar semua catatan

Khamis, 14 Jun 2012

Kursus Asas PHP

Penceramah PHP berposing sakan
Penceramah PHP berposing sakan
Kursus semalam. Saja masuk nak refresh balik ilmu aku yang tak seberapa. Lagi satu, bila lagi nak belajar ngan orang yang menaip program macam dia bercakap sahaja kan...
ps : apasal la aku nyer Blogger App masih problem nih... Susah aku cenggini, dengan ziqri yang demam; nak dipeluk ajer ni..

Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Jumaat, 5 November 2010

Mesyuarat Verifikasi Data - Day 3 - Mersing

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 3 November 2010
Masa : 8.00 pagi
Tempat : Seri Malaysia, Mersing
Mood : Alhamdulillah

Akhirnya tibalah ke hari yang terakhir untuk verifikasi data ni. Last sebelum tutup, ralat JB hanya tinggal 16 sahaja. Alhamdulillah. Turun habis. apapun masih kena kejar lagi supaya ralat dapat clear pada 8 November nanti. Insyaallah..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Banyak jugak ralat sampingan yang dikeluarkan oleh en.fazli

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Semakan terakhir

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Taula ralat dah kosong.. seronoknya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Rumusan oleh en.amizan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Rumusan oleh en.yunan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Banyak nak kena kejar lagi nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hai.. apasal pulak nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada kepok lekor lam plastik tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
en.syamsul masih tak berganjak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Rumusan oleh en.fazli

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
en.halil bentangkan presmark baru la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
en.hasni naper nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lain macam la pulak lauk hari last nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sepesel abis

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yummy..

Enjoice...Sharing is power!!!

Rabu, 6 Oktober 2010

Benchmarking Ganu - The Starting Point

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 3 Oktober 2010
Masa : 7.00 malam
Tempat : Jabatan Pelajaran Negeri Johor
Mood : Penat wehhh..

Tengahari tadi baru si Ziqri tersenyum. Dah kebah dah. Bagus jugak si Ziqri dah baik, tak la risau sangat aku nak ke ganu kiter nih. So, kul 5 aku dah terpacak depan PPD. Setelkan video korporat yang nak dibawak ke Brunei nanti. Pastu gi lepak uda jap. Makan lebih kurang. Dapat mesej dari cik amizan, semua tunggu depan surau JPNJ. OK. Terus ke sana.. Tapi apa apa pun, lepak dekat Pusat koko dulu, pasal biasanya tunggu kat situ kan.. Semua Pegawai Khas Maklumat ngan Pegawai Khas KGSK negeri Johor bersama pegawai JPN Johor akan ke ganu kite malam ni untuk program benchmarking. Ye la.. nak gak nengok, apa yang negeri orang lain buat jugak kan..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tempat pertama aku lepak.. Aku nak bawak tripod, tapi rasa macam tak berbaloi la pulak. Handheld ajer la. Tapi kalau pakai tripod, boleh push lagi warna langit tu.. Takpa.. lain masa ada lagi.. tunggu lampu-lampu semua dah ada nanti..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Antara geng-geng paling awal sampai.. Semayang dulu kat surau JPNJ.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
8.07 malam.. Baru tiba bas. Lambat gak bas ni sampai. Apa pun.. Kita chop tempat dulu. Ni baru hentian kutipan pertama. Pasni nak gi Air Hitam ngan Segamat lak untuk kutipan kedua dan ketiga.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Leh tahan la keadaan bas dia.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Waa.. tunggu masa la.. Nanti aku nak beli jugak la sistem tuh..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
En. Amizan mula memeriksa kehadiran.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada lagi yang nak kena tepon nih.. Biasa diaorang nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK.. dah cukup korum.. jom gerak..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
9.52 malam. Next stop.. Air Hitam.. En. Lutfi mula menjalankan tugas sebagai konduktor bas yang efisien..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada lagi tak yang nak naik kat sini nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom kita simpan barang dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
12.00 tengah malam. Last kutipan.. PPD Segamat checkpoint..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sibuk membicarakan tentang tempat makan.. Perut pun dah gelodak dah ni haa..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
12.15 malam. apa nama simpang ni pun aku dah tak ingat. Ni la tempat makan malam kami. Tapi aku pun tak tau nak makan apa. Pasal tadi baru melantak roti yang En. Shamsul kasik..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apa pun duduk dulu la.. Order apa, tu belakang kira

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Amacam.. apa kita nak makan malam nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
apa pun kita minum duluuu...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
12.55 pagi. En. Samurai sedang menanti pegawai-pegawai yang lewat selepas upacara makan-makan.. Cepat, cepat; bila mau gerak nih.. Lam kul 1.00 pagi kami meneruskan perjalanan kami ke ganu kite..

Enjoice...Sharing is power!!!