mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label kulaijaya. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label kulaijaya. Papar semua catatan

Ahad, 15 Februari 2015

Lepaking @ Aeon Kulaijaya


Lepaking @ Aeon Kulaijaya. Ini cerita hari jemaat lepas. Sebelum gi tahnik si baby aiman. Kami pakat gi sini dulu. Nak beli hadiah besday si Iqa. Dapat la kasut sukan dan jam idaman hati. Chaiyok!!!

Sabtu, 28 September 2013

Mesyuarat Jawatankuasa Pelaksana Konvensyen Kebangsaan Pendidikan Guru 2013


Mesyuarat Jawatankuasa Pelaksana Konvensyen Kebangsaan Pendidikan Guru 2013 di Le Grandeur Palm Resort Senai, Kulaijaya sebelah petang 24 September yang lepas. Dulu tempat ni namanya Sofitel, la ni dah jadi Le Grandeur. Ada dua program beso yang akan berlangsung rupanya, satu terbuka, Pameran Inovasi, Pameran buku dan lagi satu; tertutup, Konvensyen Kebangsaan. Read on...

Khamis, 29 Ogos 2013

Kembara Mahkota Johor 2013 - Day 4


Kembara Mahkota Johor 2013 - Day 3
27 Ogos 2013 (Selasa)

8.00 pagi
SEBANA COVE

9.00 pagi
KAMPUNG JOHOR LAMA, KOTA TINGGI
Pertandingan memancing (kategori pantai)
Demonstrasi masakan belangkas, ikan asam pedas, siput gonggong, karipap gergasi dan air sakar (welcome drink)
Sejarah Kota Tinggi disampaikan oleh pihak Muzium Kota Tinggi dan Yayasan Warisan Johor
Pertandingan memanah, cap teh, Klereng dan Boling Padang
Cabutan bertuah 3 kaum disempurnakan oleh DYMM Sultan Johor


10.45 pagi
DATARAN KOTA TINGGI, KOTA TINGGI

12.00 tengahari
DEWAN SERBAGUNA KAMPUNG RAHMAT, KULAIJAYA
Pertandingan sukan rakyat
Pameran dan jualan oleh jabatan-jabatan dan masyarakat setempat
Pertandingan dan pertunjukan gasing
Pertandingan mewarna
Penyampaian sumbangan bantuan kepada ibu tunggal
Pertandingan memasak, gubahan, demonstrasi IKS dan pameran produk IKS
Penyampaian bantuan MAIJ dan JKM kepada penduduk miskin dan anak-anak yatim
Cabutan bertuah 3 kaum disempurnakan oleh DYMM Sultan Johor


3.15 petang
DEWAN RAYA MPJBT, GELANG PATAH
Lawatan ruang pameran di luar dan di dalam Dewan MPJBT Gelang Patah
Program bersama Jabatan Kesihatan Negeri Johor


4.15 petang
MAJLIS PERASMIAN PENUTUP KEMBARA MAHKOTA JOHOR 2013
Persembahan pancaragam oleh Polis Diraja Malaysia
Sembah ucapan oleh YAB Dato’ Seri Mohamed Khaled bin Nordin Menteri Besar Johor
Cabutan bertuah 3 kaum disempurnakan oleh DYMM Sultan Johor
Bacaan doa penutup Kembara Mahkota Johor 2013
Sesi bergambar bersama rombongan KMJ
Keberangkatan balik DYMM Sultan Johor

Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Jumaat, 16 November 2012

Penuh bonet kereta

Hujan sepanjang jalan dari kulai ke gelang patah. 2 kereta sarat ngan barang nak kenduri ahad depan. Pergghhh!!!!

sampai gelang patah dah clear

kereta aku

kereta ucu


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Khamis, 15 November 2012

Medan Selera Kulaijaya

Tanya guard masa lepak layan keretapi tadi. Ni la tempat yang agak ok. So, jengjalan sampai hujung. Makan nasi beriani arab kambing ngan abah. Mama, nenek, kebudak, ainie makan mee goreng, ucu makan nasi ayam penyet. Boleh la...

jengjalan jap sampai ke hujung

nak ngoder apa haa..

iqa nak mee goreng

pening tak tau nak makan apa

semua pakat kerumun pengantin baru

ni ler gerainya

kami

beriani arab kambing

gerai nasi ayam d'kulai

aku nyer... yummy

hmmm... semua dah kinyang

jom balik... iqa nak tapau nasi ayam penyet

ziqri nak comot comot

puk kucen buleh

buleh laaa..

tak buleh!!!

nak aku cako muker tu yeeerr

buat ler kalau nak kena cako

dah... jom kelik


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Super Cowboy shopping getaway

Petang ni kuar ke super cowboy, kulai. Ni first time sampai sini. Teraba jugak mencari. Tak berapa nak clear sangat signboard dia kalau dari JB. Pasal dia terletak lam kulai centre point. Kulai inn lebih dominan kalau kita datang dari jb. Nak kata murah tu, agak boleh la kan. Lebih kurang sama cam air hitam gak la. Cuma lebih dekat banding ngan air hitam. Semua ada kat sini. Leh tahan la menyopping untuk kenduri minggu depannya nanti.

dah jumpa... yeayyy

jom masuk jom

ada lif kat dalam, tapi lama tul nak nunggu.. plus 2 troli jer lepas masuk

pilih goodies bag

rambang mata kauuu

bunga manggar pilih semua kaler yang ada, yang dah siap kat lidi la

tempat telur

ada lagi tak yang terlepas...

penuh troli haaa

bunga la pulak

hambik apa yang ada

signboard pintu masuk belakang

lepak nunggukan atuk membayo

atuk membayo

ngepau makcik baru

cool bear la pulek

eskrem sampai comot

antara deretan kedai yang ada kat sini

tengok emas ??? no no no

nak makan kat sini ker.. tak kot


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free