mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label cikgu. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label cikgu. Papar semua catatan

Selasa, 20 Ogos 2013

Beraya di rumah Cikgu Masziana


Beraya di rumah Cikgu Masziana. Wakakaka... Skema abis tak tajuk posting aku kali nih. Memang skema abis abisan nih. Hehehehe. Balik ja dari kije tadi, mama dah bisik. Malam ni kita gi rumah kawan yerk. Semua dah setel dah. Wow. Baguih nih. Kalau tak disebabkan streamyx buat hal petang tadi nih, aku ler orang yang paling gumbira malam ni. Ahahaha. OK. Balik ke cerita rumah terbuka nih. Lepas ja isyak terus kami gerak ke taman gelang emas. Read on...

Rabu, 18 Januari 2012

Cenderahati iqa



Iqa pesan suruhkan beli hadiah untuk cikgu dia yang akan berpindah. Singgah jap gelang patah untuk beli. 3 kotak hadiah, 3 helai pembalut. Setel.



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway
Galaxy Tab

Sabtu, 18 Disember 2010

Kenduri di Taman Dahlia

Klik untuk gambar yang lebih besar
Tokojut adik inaz kena amik gambo candid cenggini
Petang ni gi jemputan. Tak jauh. Kat taman dahlia ja. Kalau tak tau, kat sebelah kem askar area sekolah SDARY and the gang tu ler. Jalan separuh ja hujan dah mula turun. alamek.. Payung ada tak lam keter nih. Sib baik ada satu. Kena share la pulak nanti nih. Cakap cam terer jer kan jalan jb sekarang nih, padahal memang bergantung penuh ngan garmin nuvi aku ni ha. hahaha..

Sampai ja area taman dahlia, tokojut kojap pokcik. Kocik bonar 'eh jalan dio. Sib baik datang dongan keter sawi ni ha. Masalah keduo, tompek parking ni ha. Kebotulan ado keto nak keluar. Gasak eh.. Masuk jo parking kek tompek keto tu ha. Sekali nengok, bebetul dopan pintu pagar rumah orang. Lotak ajo lah.. Hari kenduri katakan..

Makanan sini tip top. Banyak pilihan, dari makanan, sampailah ke minuman. Terima kasih tuan rumah. Lain kali jemput lah lagi. Bukan orang lain pun kan. Cikgu sekolah mama jugak. Selamat Pengantin Baru. Semoga kekal ke akhir hayat. InsyaAllah>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Seronoknya dapat jengjalan. Siap berkepit ngan botol gitu.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Atuk tunggu rumah tau. Ziqri nak gi ziarah kawan mama kahwin jap..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ramainya orang.. Hujan lebat kat luar menyebabkan suasana lam khemah pack sengsangat.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Makan sambil mata meliar lagi nengok apa lagi makanan yang mama gi ambik lagi..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri jugak yang kena makan plastik.. sebeblum mama suapkan soto kat dia la kan.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesi melantak soto pulak diteruskan.. Pastu sesi melantak rojak buah pulak..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik inaz yang ditugaskan untuk mengambil banyak lagi sudu telah berjaya menjalankan misi dengan baik lagi sempurna.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Main course punya meja. Ambik kak jangan tak ambik..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah.. jom kita gi jumpa kawan mama tu..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sempat bergambar jugak kita ye.. penuh ngan bunga bunga.. termasukla bunga hitam kat depan tu.. opppss.. kepala photog daa...

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 12 September 2010

Cikgu Hasan Open House

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 10 September 2010
Masa : 10.00 pagi onward
Tempat : Rumah bapak den
Mood : Hapi tahap super saiya

Cam biasa, rumah abah memang sentiasa menjadi tumpuan awal; sejak pagi. Jadi pagi raya biasanya kami memang dah sedia. Pagi ni ada banyak gak menu tambahan; selain kuih raya. Bihun Sup, Mihun soto, nasi himpit kuah kacang, Ketupat daun palas dan lemang cicah rendang daging. Best gak tahun ni. Sebab raya hari jemaat, kami ada masa rehat sikit di tengahari. Apa pun, selamat hari raya pada semua. Terima kasih atas kunjungan.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pemula acara.. bersalaman di pagi raya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cikgu Hasan aka Atuk kedah disamping cikgu rodiah aka nenek kedah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku n famili.. ziqri tidur lagi masa ni..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mak yang dan pak yang.. taun depan dah ada baby yer..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tinggai dua ni ja bujang lagi.. cikgu yaih aka pakcik pun nak kawin hujung taun ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Keluarga cikgu hasan.. mak ngah ngan pak ngah ja tadak.. depa beraya kat serawak ini tahun

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom kita makan duluu...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mama sedang menyiapkan diri sebelum melayani tetamu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Amik gamba sekeping dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masih makan lagi, separuh dah kuar nak layan tetamu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yaaa... antara yang pertama sampai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sila la makan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi yang muda la dulu makan bihun tu...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni apahei ni atuk lang..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Huuiii.. makan ataih dangau tuu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Makan.. jangan tak makan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yang baru datang kita kasi dok lepak dalam dulu.. ada aircond ada astro..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apasai ziqri sampai ternganga tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yaaa.. inilah pemuda harapan bangsa kampung pokok sena.. banyak yang dah merantau keluar dah ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masa raya ni la baru dapat bersua muka balik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni barisan nenek-nenek muda syafiqah ni..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah nak beransur dah ye..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri ngan atuknya..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK.. sambung makan lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Silalah.. self service..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mak yang dok potong nasi himpit.. iqa dok pelahap nasi himpit.. elok la tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri sedang mentarbiah makciknya sendiri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hehehe.. susah jadi teruna encem nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesi layan diri masih berterusan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pakcik Hizam bersama keluarganya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara itu, makanan sentiasa ditopup.. kena bagi layanan 5 star punya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri nak lepak ngan pak yang jap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sila la makan yer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Saya nak kuih tu.. yang kaler cekelat tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Leh tahan sedapnya soto tu.. lepas ni kalau nak balik kena beli rempah soto betul la.. asyik dok bantai rempah sup jer..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Walaupun rempah sup, tapi sodappp...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Meh salam ngan pak lang meh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Selamat hari raya..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jangan lupa amik gambar kenangan dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ha.. tu salam ngan pakcik elok-elok haaa..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nenek pun tak menang tangan bermaaf-maafan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pak yang pun dah turut serta ka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haaa.. jangan ngorat aaa.. en. ziqri

Enjoice...Sharing is power!!!