mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label keropok lekor. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label keropok lekor. Papar semua catatan

Ahad, 30 September 2012

Pemantauan Mersing

Rabunya ke Mersing, Felda Nitar to be exact. Buat pemantauan ke dua buah sekolah. Hmmm... Quite OK with beberapa perkara yang perlu ditambahbaik. Masa nak balik singgah ke tepi pantai. Beli kopok. Baru ni la aku jumpa kedai idaman tu. AMliza ropernya, bukannya Amrizal seperti yang digembar gembur tempohari... Nice..

mknace unlimited™ | Pemantauan Mersing
makan nasi lemak ayam.. hmmm... ikan bilis diganti ngan ikan tongkol, orang sini panggil tuna yerkk..

mknace unlimited™ | Pemantauan Mersing
SMK Nitar on the go

mknace unlimited™ | Pemantauan Mersing
encik fadzli yang sentiasa berkot... hehehe

mknace unlimited™ | Pemantauan Mersing
sk lpkp nitar 1 ada cikgu comel, namanya tu

mknace unlimited™ | Pemantauan Mersing
jumpa jugak kedainya,akhirnya...

mknace unlimited™ | Pemantauan Mersing
sekilo beli kopok kering... alang alang



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Jumaat, 5 November 2010

Jom Ronda-Ronda : Perusahaan Keropok Haji Puteh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 3 November 2010
Masa : 1.45 petang
Tempat : Mersing
Mood : Oooo.. ni ker tempat kepok glamer tu

Lam 1.30 petang semua dah gerak balik. Tapi nampaknya semua menghala ke satu tempat terlebih dulu. Yaa.. tempat jual kepok lekor. Sini rupanya tempat juai kepok tu. Banyak kali lalu, tapi pasal aku tak familiar, memang tak tau pun kat sini. Lepas roundabout lepas jambatan turun ke bawah. Memang macam macam ada.. Beli la kepok untuk bebudak kat rumah sana nun. Dan tak lupa sotong untuk adik inaz yang memang suka makan sotong.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sini rupanya tempat dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sekeliling ada kedai kepok, tapi semua kata yang kat sini paling best

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni ler kedai haji puteh tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Selain kepok, memacam barangan laut cam ikan kering, ikan satay, sotong dsb ada dijual

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
motor tu leh lepak amik gamba je ye.. tak dijual

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pilih bang, pilih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni bahagian kepok lekor.. harga leh tahan la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada tiga jenis.. aku ambik serba sikit (lelama jadi banyak hehehe)

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni bahagian kepok kering

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sotong ngan ikan kering

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yang kuning tu kepok ketam.. en.amizan jangan la pandang saya gitu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik inaz paling suka sotong nih.. aku beli la serba sikit jugak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Acara membayar pun bermula

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
akak tu leh kenal la pulak ngan en.amizan, kata tak pernah datang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
rupanya ni ler tempat tumpuan dia dedulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nak beli jugak ka.. tak yah la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni pun ada.. tapi tak leh celen mak bee pekan rabu punya lagi ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jam dua tepat kami dah mula tinggalkan mersing.. babai.. dan aku sempat snap gambo tokong ni lagi

Enjoice...Sharing is power!!!

Khamis, 4 November 2010

Jom Ronda-Ronda : Zai (PT) Tanjung Trading & Suplier

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 1 November 2010
Masa : 5.30 petang
Tempat : Mersing
Mood : Nak makan kepok

Haaa.. petang ni En.Halil memang nak belanja kitaorang semua makan kepok.. Yeayy.. memang aku sentiasa mencari cari dimana tempat yang ada kepok best. Pasal dedua balqis memang hantu kepok. So petang ni berkonvoi la kami ke gerai kepok zai nih.. Tapii....

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni ler sebabnya dipasang rentang penghalang tadi tu.. Rupanya nak diisi ngan motor-motor besau polis. Penuh seri malaysia petang nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni deretan lesen L punya motor.. ni latihan polis la nih.. tapi diaorang just menginap ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kami pun apa lagi.. terus la buat sesi membelek motor..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah sampai dah pun..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mari kita mengorder

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni team tensen pasal sampai ke sudah air tak sampai.. termasuk la dengan aku.. padan muka aku

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Motor ni pun ada callsign tau..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesambil tu kami buat sesi photoshoot makanan depan kami

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok la sata ni.. boleh la aku terima pasal dia campur cili padi sekali dalam tu.. tu pun sekeping ja. hahaha

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hasni terpaksa jadi tukang penyelamat sata-sata yang lain pasal kami semua pakat makan sekepin dua ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Makan jangan tak makan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Signboard tempat terbabit

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni yang aku tunggu tunggu, tapi malangnya tak sampai lebel jugak la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah.. jom kita balik.. lepas maghrib nak sambung meeting lagi nih

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 9 Oktober 2010

Outing Ganu : Keropok Marang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 Oktober 2010
Masa : 5.15 petang
Tempat : Marang
Mood : Berenti lagi ka..

Beranti lagi. Tapi kali ni kat Marang la pulak. Aku jelajah habis-habis tempat ni. Dari depan sampai ke belakang. Tanya memacam. Pastu lepak kat tepi pantai. Sampai bas bunyi hon, baru kitaorang naik. Cenggini rupanya wat kopok. Paling best siap serve air minum tuh.. Memang syiok wooo..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
waaa... banyaknya kepok

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Minum dulu.. abis tu orang dah kasi..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kepok yang dah siap dipotong dijemur seharian

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kalau cuaca elok memang sari ja, kalau tak kena la tambah harinya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Closeup

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Satar mentah lum bakar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengah tunggu turn kena bakar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nice to eat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Balik ke kepok tadi.. ni yang dah siap diuli

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sekali proses lam 50 kilo

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Air rebusan pun dah paneh ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi rebus semua sekali

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pergghhh.. asap tak hingat tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cubaan mengangkat kepok mentah.. sukses

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lepak kat belakang la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sempat posing tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nun pulau kapas nampak kat ujung sana

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Beh woo lepak sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni kepok lekor fresh la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Gentel, rebus, gentel, rebus.. power sehhh..

Enjoice...Sharing is power!!!