mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label pengakap. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label pengakap. Papar semua catatan

Rabu, 24 Mac 2010

T-Shirt baru pengakap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Mulai tahun ini, t-shirt pengakap yang akan digunakan sama cam gambar yang ditunjukkan. Dibahagian belakang ini nanti akan tertera perkataan "SK TAMAN TUN AMINAH 1 08". 08 tu bukannya tahun 2008, tapi kumpulan 08. Harga seunit t-shirt ini cuma RM12 sahaja. Order boleh dibuat pada mana-mana cikgu pengakap..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar









Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 14 Februari 2010

Kem Orientasi Mowgli - Day 2

©2010mknaceunlimitedHari ni merupakan hari kedua merangkap hari pengujian.. Semua bebudak pengakap ni akan diuji samada apa yang mereka belajar selama sehari semalam ni berjaya diaorang dapat ke tidak. Bunyi macam susah jer, padahal ujian yang paling asas jer.

Semua pelajar diberi masa setengah jam untuk mengulangkaji secara sendiri sebelum ujian dijalankan. Adalah beberapa yang eksen bebenor kononnya dah terer habis, tapi masa kena soal, bebudak ni ler yang terketor lutut segala. Hahahaha.. tu la, lain kali jangan riak sangat. Bukan lama pun Tuhan nak tunjuk..

Majlis penutup dihadiri oleh kesemua pentadbir sekolah. TQ atas keprihatinan. Len kali nak wat kamping yang lagi ganazzz...

::Klik untuk cerita penuh::


©2010mknaceunlimited
Kena kemas la dulu kemah kamping korang ni. Ingat ni kandang kambing ker.. Sesuka hati nak pacak kat maner, sesuka hati nak tinggal..

©2010mknaceunlimited
Kita belajar buat kungfu cara bangau.. Hiyaaarrrkkkk!!!!

©2010mknaceunlimited
Bila cikgu jerit kuat-kuat korang lompat cam katak tinggi-tinggi tau.. hahaha.. berdiri jer la..

©2010mknaceunlimited
Saya bersumpah akan belajar bersungguh-sunguh untuk dapat 5A.. eh eh.. itu minggu lepas daaa...

©2010mknaceunlimited
Kalau kau tarik tali ni, bendera tak jatuh; maka kau kena panjat tiang bendera ni 4 kali turun naik.. haaaaa...tak tahu..

©2010mknaceunlimited
Pemeriksaan uniform.. ehh ehh.. ko ni pengakap ker pandu puteri ni..?

©2010mknaceunlimited
Kalau laa.. takde ujian.. alangkah bahagianya hidupku ini..

©2010mknaceunlimited
Apasal panggil-panggil nama orang ni.. Nak kena pukoi ka..

©2010mknaceunlimited
Ada lima port aaa.. bukan port lepak tau.. port ujian.. kalau satu port tak lulus, maka gagalla korang..

©2010mknaceunlimited
Cikgu mintak jawapan laa.. yang ko dok garu kepala la, garu belakang la; apasal??

©2010mknaceunlimited
Dah la scarf pun tarak, uniform lagi la ilekk.. rukunegara pun tergagap-gagap.. apa keesss???

©2010mknaceunlimited
Saya sumpah makan sate 40 cucuk cikgu.. alamak.. apa yang aku merepek lak ni

©2010mknaceunlimited
Laaa.. cikgu bukan suruh berdiri ketor lutut.. cikgu soh baca persetiaan jer..

©2010mknaceunlimited
Nak beli setem tempat lain yer dik.. Kat sini abang tanya soalan jer ye..

©2010mknaceunlimited
Kami dah lulus satu port.. yihaaa...

©2010mknaceunlimited
Dah makan pun licin dah, sekarang kena la basuh pinggan lak sampai berkilat..

©2010mknaceunlimited
Semua dah bersedia untuk majlis penutup..

©2010mknaceunlimited
Bacaan doa sebagai pembuka majlis..

©2010mknaceunlimited
Ulasan kem komandan.. 48 jer lulus.. lagi dua orang sila jumpa cikgu untuk ujian nanti..

©2010mknaceunlimited
Ucapan dari guru besar

©2010mknaceunlimited
Penyampaian cenderahati kepada pembantu-pembantu

©2010mknaceunlimited
Bersalaman dengan semua peserta yang ada..

©2010mknaceunlimited
Best sesangat.. nak lagi kempinggg... nak lawan bola lagi tau..


Slideshow penuh


Sabtu, 22 Ogos 2009

Scout Photoshoot



Ni projek semalam sebenarnya. Lambat sikit haplod pasal projek Apresiasi Seni pun baru settle semalam. So, kisahnya bebudak ni akan keluar lam paper. Jadi kena la ambik gambo diaorang untuk dihantor ke sokkabar nanti.

Dari belakang sampai satu sekolah kitaorang ronda. Cuma kecik ati sikit la pasal tak dapat ambik gambo ngan gajet diaorang.


Foto Montaj


Sabtu, 8 Ogos 2009

Majlis pelancaran Scout JBX



Pagi ni kena bawak budak ke Taman Merdeka. Ala.. yang sebelah JB Katering tu. Ada pelancaran Scout JBX ler pulak. Kira ni scout tahap extreme ler ni. Sesampai jer, semua da berkumpul tengah padang. Cam biasa terus keluar kamera. Sapa tak kenal aku cam bini aku cakap. Kalau takde kamera sebelah, tu bukan aku ler tu. Bodoh-bodoh kamera henpon pun jadi.

Lepak borak-borak ngan Tajul. Pastu majlis mula. Kira OK ler. Masalahnya.. aku tak larat nak nulis la pulak. Tengok jer ler foto montaj ni..

Foto Montaj