mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label kelapa. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label kelapa. Papar semua catatan

Ahad, 5 Ogos 2012

Tunggul oh tunggul

mknace unlimited™ | proses buang tunggul kelapa
nak kena clear dedua tunggul nih
Kebetulan, dedua tunggul in the way. Contact JCB satu pun tak nak clearkan. Last-last kena clear sendiri. Memang leceh lagi meremehkan tul nak clearkan. Akar berselirat tuh..



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

mknace unlimited™ | proses buang tunggul kelapa
banyak harta karun lama ditemui masa korek
mknace unlimited™ | proses buang tunggul kelapa
susah nak buang tunggul nih
mknace unlimited™ | proses buang tunggul kelapa
cangkul keliling dulu
mknace unlimited™ | proses buang tunggul kelapa
kapak dah dibawa
mknace unlimited™ | proses buang tunggul kelapa
kapak diguna untuk clearkan tunggul
mknace unlimited™ | proses buang tunggul kelapa
Boleh tahan jugak nak clearkan tunggul kelapa nih

Sabtu, 30 Jun 2012

Mari mengambil umbut kelapa

mari kita kerjakan kelapa ini
Bukan senang nak ngopek batang kelapa ni. Tetambah kalau nak ambik umbut dia. Tapi memandangkan pokok ni muda lagi. Usaha ngopek ambik umbut diteruskan. Umbut ni kira kira satu kaki panjang dari pucuk. Yang tu jer yang kita pakai. Yang lain tu, sama ja cam batang kelapa. Kuikuikui...



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

mknace unlimited | proses umbut kelapa
kena kopek satu demi satu pelepah ni dulu
mknace unlimited | proses umbut kelapa
boleh pulak dia main kat sini
mknace unlimited | proses umbut kelapa
amboi amboi
mknace unlimited | proses umbut kelapa
banyak kije mengopek diperlukan nih
mknace unlimited | proses umbut kelapa
pergghhhh
mknace unlimited | proses umbut kelapa
atuk mengopek
mknace unlimited | proses umbut kelapa
cepat sikit ngopek tu
mknace unlimited | proses umbut kelapa
ucu ni cam tak makan jer kopek nyer
mknace unlimited | proses umbut kelapa
kopek jangan tak kopek
mknace unlimited | proses umbut kelapa
nak yang tengah tu jer
mknace unlimited | proses umbut kelapa
satu demi satu
mknace unlimited | proses umbut kelapa
jauh lagi tu
mknace unlimited | proses umbut kelapa
tukar tag
mknace unlimited | proses umbut kelapa
kopek jangan tak kopek
mknace unlimited | proses umbut kelapa
apa lagi... dah dekat dah
mknace unlimited | proses umbut kelapa
dah nak dapat dah tu
mknace unlimited | proses umbut kelapa
dah dapat... yeayeaa
mknace unlimited | proses umbut kelapa
sempat posing
mknace unlimited | proses umbut kelapa
masa untuk mengopek
mknace unlimited | proses umbut kelapa
satu satu kena kopek
mknace unlimited | proses umbut kelapa
Last layer dikopek... yihaaa...

Tumbang lagi sepokok dan sepokok

mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
dah selesai lagi satu
Pagi ni kami setelkan lagi satu pokok kelapa. Cabaran, kena tumbangkan dan clearkan dengan segera pasal pokok ni akan ditumbangkan merentang jalan raya. So, tutup dedua jalan dulu ngan kereta. Tumbangkan dan potong dengan segera. Memang cepat kami bekerja pagi ni. Lam 20 minit dah clear dah jalan. Setel semua. Dan... nenek mintak pokok jambu la pulak ditumbangkan sekali... Layannnzzzz...



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
akan beraksi lagi hari ni
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
cover dedua jalan ngan kereta supaya takde orang lalu lalang sini
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
penyediaan tempat tarik
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
tali dah ready
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
sedia nak tarik
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
tarikkkkk!!!!
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
kena cepat
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
kasi cantas pelepah
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
potong jangan tak potong
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
kena potong dan bersihkan cepat cepat dari jalan raya ni
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
dah tumbang
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
semua dah dipotong kecik kecik
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
pandangan sisi
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
selesai
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
dah selesai... bersih dah laman rumah..
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
hasil kutipan kali ini...
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
dah potong kecik kecik... kena cepat clearkan dari jalan raya
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
setel pokok nih...
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
ready aaaa...
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
tolaaakkk!!!!
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
ngan pokok jambu ni pun kena tebang jugak...
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
encik ziqri turut menyibukkan diri
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
Hari ni jenuh la kami minum air kelapa pure punya
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
Siap leh susun wat jambatan kecik tu...
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
Setel... buah kelapa yang tumbang itu hari pun masih banyak
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
Hari ni kami melantak kelapa ajer la
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
Sikit lagi clear semua sampah sampah atas jalan nih
mknace unlimited | edisi tebang pokok kelapa dan lagi
Dia pun nak sibuk enter frame maaa... muka tak puas hati tuh..