mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label nasi ambeng. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label nasi ambeng. Papar semua catatan

Ahad, 14 November 2010

Jom gi pasar tani

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 14 November 2010
Masa : 8.40 pagi
Tempat : Nusa Perintis
Mood : OK

Pagi ni kuar gi pasar tani. Memang tak bawak pun mana-mana balqis ngikut, diaorang pun tengah asyik dok layan katun kat tv. Senang sikit. Lagipun aku nak gi isi minyak sekali. so, ke sana pakai keter savvy saja la.

Sampai situ leh kata dah lewat jugak la. 8.40 pagi beb. Kalau stended gi pasar memang dah lewat la kan. Dah kira tahap subuh gajah pun ada tu, untuk kategori gi pasar la kan. Pergi tempat biasa beli nasi lemak ngan nasi ambeng. Kuih kegemaran semua for sure dah abis. Nasib la. Merayap jap ke sini ke sana nengok apa yang best kat sini..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku parking sebelah tepi jalan ja. Seingat aku ada dua bijik keter ja termasuk aku yang parking sini. Kira geng ganaih la kot ni kan. Masa aku nak balik tinggal keter aku sebijik ja. Tengok la papan tanda dia. Dah usang dah pun. Tapi sebenarnya bukan usang. Kotor ja, pasal kena tanah la apa la. Kan dok tengah hapgred lorong pelajan kaki la memacam lagi kat GP nih.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Orang pun dah tak ramai sangat dah. Kalau gi supermarket ya la. 8.40 pagi tu kira awal nak mampus la kan. Ni pasar. Beza situasi dia.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pizza cam biasa, penuh pelanggan. Dulu balqis berdua tu leh tahan la suka ngan pizza ni. Tapi jap ja beralih arah.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Waa.. apa gerai la pulak ni. Penuh ngan orang.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ketupat penuh tergantung. Rasa dia jual lontong kot. Aku ni bukan suka pun makan lontong nih. So, malas nak singgah.

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 3 Julai 2010

Jom Ronda-Ronda : Nasi Ambeng BBU

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarNi ambik gambo ni masa tengah dok buat penambahbaikan untuk SiSP1 kat Uda ituhari. Tengahari tu blank gak la tak tau nak makan kat mana. Sekali En. Kadir ajak gi medan selera BBU, kat situ ada nasi ambeng best punya. Kata dia la.

Memang penuh orang kat situ. Yang tinggal nasi ambeng daging jer. Daging tu dipotong kecik-kecik. Belasah ajer la. Rasa.. quite nice la. Maybe pasal bukan taste aku kot. Tapi nengok mat nor ngan kadir memang licin. Pinggan aku jer yang masih penuh ngan tempe dan sayur.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Enjoice...Sharing is power!!!