mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label tnb. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label tnb. Papar semua catatan

Ahad, 10 Mei 2015

Selesainya kerja-kerja penurapan jalan Wawasan


Selesainya kerja-kerja penurapan jalan Wawasan. Alhamdulillah. Akhirnya. Semalam. Semua kerja penurapan selesai. TQ TNB.

Sabtu, 26 Julai 2014

Terbaik la tarif elektrik baru ni


Terbaik la tarif elektrik baru ni. Ni sekadar pemerhatian aku berdasarkan bil-bil lama aku ler. Biasanya aku bayar around RM120 - RM160. Paling tinggi sebelum ni pun baru RM170. Tu memang aku mandi cahaya la kot. Maybe. Tapi bulan ni... jeng jeng jeng RM 231. Pergghhhh... Ni la penangan tarif baru TNB. Kalau dulu. Lepas blok kedua dia kira 0.400 n 0.402 untuk the next blok after. Sekali yang baru ni... lepas blok kedua terus 0.516... Lonjakan saujana tu beb... Memang terbaeekkk!!!!

ps : Patut la makin bergelap jiran-jiran aku. Masing-masing mula terasa beban baru ni. Huhuhu.


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Rabu, 17 November 2010

Bawak ke malam jugak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 15 November 2010
Masa : 6.50 petang
Tempat : Wawasan 2
Mood : Panassss...

Akhirnya bawak ke malam jugak. Nak buat camner, TNB kata kontraktor wat kije lambat, kontraktor kata TNB lambat. Sama ja aku nampak. Yang penting, jangan drag sampai ke pagi buta sudah. Si inaz dah nangis nangis dah. Panas katanya. Dok tak duduk dah tertidur.. sian dia.. Memula dok kat lam rumah, last last pakat sambung lepak luar. Mana tahan beb.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Harap ke lilin aje la malam nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara tu.. kije masih berjalan kat luar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tinggal nak sambung kotak ngan transformer ja lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kontraktor penyambungan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Buat dengan teliti

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku masa ni memang dah lepak luar aje

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pakai zoom lens.. shoot

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Senyum abang tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni dah tensen la ni.. sempat shoot bulan lagi tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
TNB la pulak take over

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu nak amik apa kebenda ntah yang kaler flouresent tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Terus bergelap seketika. Mula pasang fius kat kotak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dan lampu rumah pun mula hidup satu demi satu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masa rasmi 9.06 malam, lilin ni pun dipadamkan.. Habis satu hari aku bergelap cenggini. Yang sian si inaz.. Dia terbangun jam 6.15 pagi.. Eh eh abah.. dah ada karen ya.. Yeaayyy... sian si inaz. Kuat lak tu dia bersorak tu.. Langsung dia pasang citer stuart little.. Adik.. adik..

Enjoice...Sharing is power!!!