mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label buka puasa. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label buka puasa. Papar semua catatan

Sabtu, 4 September 2010

Berbuka di Katerina

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 1 September 2010
Masa : 7.00 malam
Tempat : Hotel Katerina
Mood : Apa kes nihh..

Sekali makan bilik asing daa... Bukan sekali buffet kat bawah sana nun. Pastu, sampai jam 7.05 pun masih lum served lagi.. Apa kess.. Ni yang hangin satu badan nih. Tak tau la nak cakap apa lagi. Leh kata semua agak tak puas hati dengan situasi petang nih.. Adohaiii...

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni tempat makan khas untuk kami

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dan lagi snap masa dok nunggu hidangan sampai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apa la nama bangunan cekelat sebelah tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
7.05 malam ... and still kosong

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apa nih.. ni yang aku mushkil nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah sampai.. susah la makan ikut hidang ni.. Pasal ngam-ngam jer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lauk kitaorang petang nih.. nak buat camner lagi.. makan jer la

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 29 Ogos 2010

Sumbangan Anak Yatim PPD Johor Bahru - Majlis Berbuka Puasa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 26 Ogos 2010
Masa : 7.15 malam
Tempat : PPD Johor Bahru
Mood : Penat dalam girang

Dah tiba waktu berbuka. Semua yang hadir disajikan dengan 3 jenis kuih, kurma dan air kotak; sebagai syarat. Lepas tu semua sembahyang berjemaah dahulu sebelum majlis berbuka puasa bermula. Banyak betul lauk pauk disediakan. Air pun ada dua jenis, sirap sejuk dan air teh panas. Alhamdulillah. Majlis sumbangan aku dah tak ambik gambo lagi. Aku dah penat. Habis jer majlis berbuka aku dah bertolak balik ke rumah.. Bawak keter pun cam ada melelong sikit.. Pergghhh.. Sampai rumah terus zzzzz....

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Semua menunggu waktu berbuka dengan tenang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Akak katerer sibuk menyiapkan hidangan kuih untuk berbuka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Semua boleh berehat seketika sementara menunggu waktu berbuka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ustaz norzaidi menerangkan perjalanan majlis malam ini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah boleh keluar untuk mengambil juadah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Huih.. sampai dua air kotak diambiknya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Air mineral tak laku ker dik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jangan lupa ambik kurma ye

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu dia.. menanti dengan penuh kesabaran

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bila nak azan nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haaa... dah bunyi azan dah.. apa pun baca doa dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aminnn...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sembahyang maghrib berjemaah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni baru hidangan sebenar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Semua dah mula mengisi pinggan memasing

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Satu-satunya pegawai yang paling smart dengan nametagnya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Amik dik jangan tak amik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni sebenarnya tempat pompuan.. tadi tu berlaku sedikit kekeliruan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Meja VIP

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Silalah makan yeeaa..

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 21 Ogos 2010

Berbuka puasa full house

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hari Sabtu lepas, semua ada kat rumah; berbuka semua sekali. Tu la pasal yang aku gi beli KFC tu. Satunya khas untuk Iqa yang dapat puasa penuh setakat nih, kedua sebab semua ada kat rumah kan. sekali sekali berbelanja apa salahnya. Pastu dengan kuih 4 singgit yang masih ada lagi kat kawasan CIQ tu.

Yang paling suka hati si Iqa la. Biasanya kul 4 jer mesti dok mula kumat kamit lapo, lapo. Hari ni siap lari sana, lari sini. Dah ada geng ramai la katakan. Suka hati betul dia.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Si Iqa memang dah tak tengok yang lain dah. Yang dia nampak KFC dia jer..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kuih 4 singgit tu.. Kos sedulang besor nih RM5 jer.. Tak sangka aku..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa ngan si Eisya.. dedua sentuh ayam KFC jer..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haziq dah tak heran apa yang orang lain nak buat.. Saya nak tido jer..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sahur goreng balik baki maghrib tadi.. udang hot and spicy, karipap dan french fries

Enjoice...Sharing is power!!!