mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label ketam. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label ketam. Papar semua catatan

Khamis, 12 September 2013

Merayau di Pasar Tani Taman Nusantara


Merayau di Pasar Tani Taman Nusantara. Feast your eyes... Ni ler jadinya lepas balik tadi. Ramai nak makan lain sket ini malam, lain ka.. ehehehe.. Merayap jap beli char koey teow sampai la layan pak cik juai ketam... freshhh.. read on...

Rabu, 10 Februari 2010

Ketam segar

©2010mknaceunlimitedPetang tadi, sesambil aku dok layan internet; lam keadaan separa lalok (standard aaa.. baru terbangun tido maaa...); tin tin.. terdengar hon kat luar..

Nak ketam bang.. baru turun nihh..

Oooo.. Pakcik juai ketam ni datang lagi. Kat kampung aku ni memang banyak orang cam pakcik ni juai hasil laut segar naik motor keliling kampung. Naik jer ikan ker ketam ker udang ker.. terus diaorang bawak keliling kampung dulu. Rumah aku ni memang selalu beli ketam ngan dia..

Bape? Atuk tanya..
Yang beso tu 12 hinggit sekilo, yang kecik sikit tu bagi 10 hinggit jer..
Hambih yang beso tu la..
Nak yang jantan jer ker, yang betina jer ke, ker campur..

Hah.. ayat ni aku terkejut sikit.. Oooo.. camtu eehh juai ketam.. Aku memang tak makan ketam so, memang aku tak hambik tau pun pasai juai beli ketam ni. Rupanya kalau nak isi banyak beli la ketam jantan, kalau yang suka makan telur tu ambik la yang betina.. hahahaha.. best tak entri pasai beli ketam dari seorang yang tak makan ketam dan tak pernah beli ketam..

::Klik untuk cerita penuh::


©2010mknaceunlimited
Aku sebenornya dah kuar kat luar. Tapi aku tak la pulak tala terus muncung kamera aku kat pakcik ni. Kang terkujat lak dia. So, aku masuk balik, dok balik kat depan pc aku; dan shoot dari situ.. Natural sikit..

©2010mknaceunlimited
Ni saya bagi 12 hinggit sekilo..

©2010mknaceunlimited
Nak jantan, betina; ka nak campur??

©2010mknaceunlimited
Semua dah sedia untuk digoreng... Hmmmm... yummy.. (bagi pihak pemakan ketam.. hehehe)

©2010mknaceunlimited
Dah sedia untuk dimakan. Sila la ambik dan perabis ya..