mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label atuk kedah. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label atuk kedah. Papar semua catatan

Jumaat, 10 Disember 2010

Asyraf : Gotong royong pagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 10 Disember 2010
Masa : Starting 8 pagi sampai la semayang jemaat
Tempat : Rumah den kat kampung sinun
Mood : Layannnzzz..

Pagi ni mula la upacara gotong royong ni ha. Ambik kelapa, kopek, parut.. Pastu ambik lagi lam 70 bijik.. ni untuk kenduri nanti. Yang memula ni untuk makan makan sesi petang nanti. Sementara tu kat dapur pulak kaum ibu sibuk memasak segala. Klik cerita penuh untuk detail>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah start dah acara

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi kopek sama kelapa tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pas tu kena la belah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pasni nak parut la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lam 12 bijik untuk masak makanan petang ni ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK.. ni untuk kenduri la pulak.. 70 bijik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Parut dulu yang petang ni punya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi licin aaa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Camner aku pun ada gak nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kami tukar tukar shift.. untuk esok nak pakai 3 mesin.. cepat sikit

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kelapa kenduri punya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sapa nak air kelapa muda

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik pun rajin nak nolong

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni team nak wat gulai nangka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi cincang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Rebus la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi empuk punya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Enjoy at the swing

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Enjoying their meal

Enjoice...Sharing is power!!!

Asyraf : Persiapan semakin rancak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 9 Disember 2010
Masa : 4.00 petang
Tempat : Depan umah
Mood : Happy

Makin rancak persiapan petang ni. Siapkan platform, uruskan tisu dan souveinier, main layang layang(??!?). Klik cerita penuh untuk detail.



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kena tutup parit depan nih.. takut nanti ada bebudak terjatuh dalam dia kang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Paku jangan tak paku

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lama tak bawak keter tarak power stereng ngan manual.. berat beb.. terkeluar urat bila nak korner

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Berenti beli kayu lagi.. nak cover parit punya pasal kan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sekali tokei dia kata dah anto.. hampes tul.. tapi yang aku perasan ada sebatang kayu sebijik spec yang diorder tu terjulur keluar ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara tu kat umah sibuk dengan upacara lipat tisu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Barang kering pun dah sampai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Waa.. skill ni aku belum ada nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nenek kedah tengah dok turun skill lipat tisu dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK.. semua kena ikut cenggini tau

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bolehh.. malaysia boleh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sayup sayup ja nampak bebudak tengah bendang nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dok main wau la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Uiihhh.. leh tahan noo.. siap balik johor nanti

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik punya dah jatuh la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jaga naaa.. nanti pak cik lambung adik tarik aaa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK tarikkk!!!

Enjoice...Sharing is power!!!

Rabu, 8 Disember 2010

Asyraf : Persiapan kenduri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 8 Disember 2010
Masa : 8.40 pagi
Tempat : Tapak kenduri
Mood : Ahad ni penuh la tempat nih

Sesaja jengjalan nengokkan apa yang dah siap. Tinggal bangsal lam 3 ja lagi nak naik. Yang lain rata-rata dah tegak dah pun. Pas ni nak merayap jap ke pekan, nak perabis duit tu kan. Al maklum la, barang kat sini kat murah berbanding kat JB sana nun.. Klik cerita penuh untuk detail>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kebanyakan kelengkapan dah sampai dah pun

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni bakal jadi main khemah untuk mengidang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Angle lain

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni pun nak naik lagi satu khemah ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sini naik lagi dua

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Angle lain

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 5 Disember 2010

Lagu yang nak nyanyi?? Kat Kedah?!?

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 4 Disember 2010
Masa : 2.00 petang
Tempat : Lam rumah
Mood : Pergghhh.. siap ada list tu

Tadi terperasan satu plastik hitam atas kabinet depan. Apa la pulak letak plastik sepah sana sini nih. Sekali tengok dekat dekat.. ternampak printing senarai lagu.. Banyak tu.. So, si iqa ni dah ready nak nyanyi nanti masa kat kedah nanti nih, sempena kenduri kahwin pakcik dia. Bukak dalam dah tersusun cd cd dari senarai lagu yang dia dah taip dan print tu. Mama dia kata dia dok training setiap hari untuk majlis kat kedah sana nu nanti. Iqa boleh!!



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok la senarai nih.. banyak tu lagu dia nak bawak nanti tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok cd yang berterabur nih ha.. layannnzzz!!!

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 12 September 2010

Masjid Titi Teduri : Ziarah kubur

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 10 September 2010
Masa : 8.40 pagi
Tempat : Masjid Titi Teduri
Mood : Still in the raya mood

Lepas jer semayang raya, abah ajak pi melawat kubur tuk wan dengan tuk. Kubur tuk wan memang dah tau, kubur tuk jer tak tau lagi. Sebab masa tuk meninggal aku still in JB.. Lam taun ni ka hujung taun lepas, tak lama lepas mak ngah meninggal tempoh hari. Orang memang penuh kat kubur pagi ni. Lepas gi kubur, gi pasar jap nak beli togei ngan daun sup untuk bihun sup nanti..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni la masjid titi teduri, orang kampung aku kawasan untuk kubur dia memang dah ditentukan kat sini..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Orang ramai mula berpusu-pusu ke kubur setelah selesai sembahyang hari raya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Menuju ke kubur tok wan dulu, kat sini banyak kubur lama yang pakai batu sungai ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kubur tuk wan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni kubur tuk..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Batu nisan batu sungai.. batu hidup rasanya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah mula bergerak pulang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Singgah pasar beli bahan yang kurang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah ada air pancut dah kat roundabout baling nih.. cun tuh

Enjoice...Sharing is power!!!