mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label Air. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Air. Papar semua catatan

Sabtu, 15 Ogos 2015

Tarif Baharu Air Di Johor Mulai Ogos

Tarif Baharu Air Di Johor Mulai Ogos


Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) ingin memaklumkan bahawa SPAN telah menerima dan membuat semakan ke atas cadangan pelarasan tarif air daripada SAJ Holdings Sdn Bhd (SAJH). SPAN telah mengesyorkan cadangan ini kepada Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air (KeTTHA) dan pelarasan tarif ini telah diluluskan dan diwartakan berkuat kuasa mulai 1 Ogos 2015.

Bagi pengguna domestik, kadar tarif air yang baru bagi penggunaan 0 – 20 m3 adalah RM0.80, melebihi 20 – 35 m3 adalah RM2.00 dan melebihi 35 m3 adalah RM3.00 bagi satu meter padu masing-masing.

Seramai 79.20% pengguna (722,797 akaun) yang menggunakan air tidak melebihi 35m3 akan mengalami kenaikan bil air antara RM2.00 –RM9.25 sebulan.

Bagi pengguna bukan domestik, kadar tarif air yang baru bagi penggunaan 0 – 35 m3 adalah RM2.80 dan melebihi 35 m3 adalah RM3.30 bagi satu meter padu masing-masing.

Seramai 78.3% pengguna (108,920 akaun) yang menggunakan air tidak melebihi 35 m3 akan mengalami kenaikan bil air antara RM4.00 – RM7.00 sebulan.

Kali terakhir tarif air di Johor disemak dan diselaraskan adalah pada 1 November 2010.

Berikut merupakan Kadar Perkhidmatan Bekalan Air Negeri Johor 2015 berkuatkuasa pada 01 Ogos 2015

Tariff
Kategori Pengguna
Kadar
(m³)
Harga setiap m³ (RM)
Bayaran Minima (RM)

Domestic
0 - 20
21-35
melebihi 35
0.80
2.00
3.00
7.00

Institusi Keagamaan/Kebajikan yang diluluskan
kadar rata
1.60
7.00

Domestik Pukal
kadar rata
1.60
16.00

Bukan Domestik
0 m3 – 35 m3
2.80
3.30
30.00

Perkapalan
kadar rata
7.00
50.00

Perusahaan Pemproses air (kios air)
kadar
rata
7.00
50.00






Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Khamis, 5 Disember 2013

Ipad air tuh

Ipad air tuh. Perghhh... hari ni dah kuar ipad air. Harga leh tahan. 16Gb wifi dapat RM1599 kat ATR. Layan jap sama si Angel nih. Yang ni khas untuk si kecik baju hijo tu. Untung kebudak sekarang nooo...

Sabtu, 17 November 2012

Air pasang besar

Air naik agak tinggi jugak hari ni. Boleh tahan. Kalau kat rumah aku paritnya penuh sampai ke atas, kat jeti ni mesti abis tenggelam. Sempat ronda mengsnap snap...












Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Ahad, 24 Jun 2012

Haaa... dapat gak ambik gambo nih

mknace unlimited | Kolam memancing Gelang Patah
Pepagi cun wwooo sini, siap kabus gitu
Kalau selalu lalu jalan gelang patah lima kedai, lepas trafik light ke tebing runtuh tu mesti korang perasan satu kawasan berair disebelah kanan jalan. Dari dulu aku teringin nak berenti amik gambo, dan hari ni terkabul jugak. Sebabnya, mama loya nak muntah. Berenti, sambil nunggu orang muntah aku menembak... kui kui kui



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Selasa, 10 Januari 2012

Perghhh



Sekali masa balik air naik la pulak kat lima kedai. Aku main redah jer. Ingatkan dah lepas. Rupanya ada setakung lagi, dan lebih dalam lagi. Sib baik ada longgokan batu kat sebelah tepi. Belasah ja naik ikut situ. Alhamdulillah lepas aku ke seberang. Nengok keter dah berderet dari gelang patah. Bayangkan dari lima kedai sampai ke perumahan rakyat iskandar. Sib baik aku dari skudai.



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway

Ahad, 13 November 2011

Dah bereeh, Alhamdulillah

Terima kasih encik Azri and the whole gang. Dah selesai masalah paip bocor rumah aku. Dari panas sampai ke hujan. Akhirnya setel jugak.

Kisahnya lambat sampai sebab kena setel kat ulu pulai dulu. Satu kampung tak dapat air. Setel sana baru ke rumah aku ni. Esok baru lori bawa batu datang untuk tutup kawasan yang dikorek ni.

Yang bestnya, aku leh berenti dulu operasi iron baju seminggu demi nak nengok proses ni. Hehehe...


Published with Blogger-droid v2.0.1

The progress...

SAJ pun dah sampai. Sesat sikit carik rumah aku. Susah jugak yer carik rumah nih. Buat tanda supaya mudah pekerja datang buat kerja nanti.


Published with Blogger-droid v2.0.1

Air oh air!

Air tarak terus pagi ni. Yippeekaiyeaa!!!!! Kontang.


Published with Blogger-droid v2.0.1