mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label masjid titi teduri. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label masjid titi teduri. Papar semua catatan

Jumaat, 17 Julai 2015

Back to nature 2015 : solat jumaat di masjid titi teduri

Back to nature 2015 : solat jumaat di masjid titi teduri. Jenuh mikir semejid mana, last last semejid kariah aje ler.

Ahad, 25 Ogos 2013

Back to nature 2013 - Day 5 : 2 Syawal All are here


Back to nature 2013 - Day 5 : 2 Syawal All are here. Semua dah ada nampaknya pada hari raya kedua. Projek Bako Sate Riang Ria Raya coming right up. Read on...

Jumaat, 9 Disember 2011

Masjid Titi Teduri



Jemaat tadi semayang kat semejid ni. Memang malas nak bawak kamera/gajet amik gambo. Seperti diramal, banyak pulak snap yang aku terlepas. Masjid pun dah ditambah besar lagi. Wing kanan pulak tengah naik.

Takpala. Memang tadak rejeki nak amik gambo. Search kat tenet, kebanyakan yang kuar pun memang gambo aku. Tapi ada jugak gambo pembinaan. Rupanya ada blog sendiri yang dibangunkan. Tapi tahun lepas last hapdet. So, tak tau dah apa perkembangan terkini. Klik link Blog Masjid titi teduri untuk view.

Ps : len kali memang tak akan tinggal lagi la tab, rugi banyak shot terlepas.

^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway

Ahad, 12 September 2010

Masjid Titi Teduri : Sembahyang Jumaat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 10 September 2010
Masa : 1.29 petang
Tempat : Masjid Titi Teduri
Mood : Alhamdulillah...

Hari ni semayang kat masjid titi teduri. Lama tak gi sini. Tok Wek masih gagah berdiri melaungkan azan. Hampir terlelap jugak tadi. Maybe penat sangat gamaknya.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Banyak yang dah berubah...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Asalnya dulu kecik ja masjid nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni bahagian asal masjid ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah tambah besar sampai ke atap hijau tu

Enjoice...Sharing is power!!!

Masjid Titi Teduri : Ziarah kubur

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 10 September 2010
Masa : 8.40 pagi
Tempat : Masjid Titi Teduri
Mood : Still in the raya mood

Lepas jer semayang raya, abah ajak pi melawat kubur tuk wan dengan tuk. Kubur tuk wan memang dah tau, kubur tuk jer tak tau lagi. Sebab masa tuk meninggal aku still in JB.. Lam taun ni ka hujung taun lepas, tak lama lepas mak ngah meninggal tempoh hari. Orang memang penuh kat kubur pagi ni. Lepas gi kubur, gi pasar jap nak beli togei ngan daun sup untuk bihun sup nanti..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni la masjid titi teduri, orang kampung aku kawasan untuk kubur dia memang dah ditentukan kat sini..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Orang ramai mula berpusu-pusu ke kubur setelah selesai sembahyang hari raya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Menuju ke kubur tok wan dulu, kat sini banyak kubur lama yang pakai batu sungai ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kubur tuk wan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni kubur tuk..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Batu nisan batu sungai.. batu hidup rasanya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah mula bergerak pulang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Singgah pasar beli bahan yang kurang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah ada air pancut dah kat roundabout baling nih.. cun tuh

Enjoice...Sharing is power!!!