mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label kampung melayu. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label kampung melayu. Papar semua catatan

Khamis, 15 Ogos 2013

Ziarah ziarah aidilfitri Johor edition part deux


Ziarah ziarah aidilfitri Johor edition part deux. Hari ni sambung lagi ziarah ziarah ni. Alang alang semua ada, nenek wi pun ada, jadi amik kesempatan ni untuk merayap. Cuma aku ngan adik inaz tinggal kat umah pasal kami golongan vvip. Ekekeke. Gambo ni semua mama ngan iqa yang amik. Aku tunggu masuk dropbox ajer. Best tak teknologi. Tak gi pun leh nengok gak. Ahahaha... Read on...

Ziarah ziarah aidilfitri Johor edition


Ziarah ziarah aidilfitri Johor edition. Balik ja dari Kedah ituhari, esoknya terus kitaorang berjalan beraya. Aku amik cuti sikit jah. Kena manfaat masa yang ada. Tinggal belen 2 hari ja lagi. So, jalan ajer la. Kebetulan hari senin, ramai yang dah kerja. So, banyak yang terpaksa skip. Nak tapau balik Sabtu ni lah. Tapi tak tau la dengan kondisen aku cenggini kan. Read on...

Ahad, 5 Ogos 2012

Tunggul oh tunggul

mknace unlimited™ | proses buang tunggul kelapa
nak kena clear dedua tunggul nih
Kebetulan, dedua tunggul in the way. Contact JCB satu pun tak nak clearkan. Last-last kena clear sendiri. Memang leceh lagi meremehkan tul nak clearkan. Akar berselirat tuh..



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

mknace unlimited™ | proses buang tunggul kelapa
banyak harta karun lama ditemui masa korek
mknace unlimited™ | proses buang tunggul kelapa
susah nak buang tunggul nih
mknace unlimited™ | proses buang tunggul kelapa
cangkul keliling dulu
mknace unlimited™ | proses buang tunggul kelapa
kapak dah dibawa
mknace unlimited™ | proses buang tunggul kelapa
kapak diguna untuk clearkan tunggul
mknace unlimited™ | proses buang tunggul kelapa
Boleh tahan jugak nak clearkan tunggul kelapa nih

Ahad, 22 Januari 2012

Aiskrim aiskrim



Singgah sini dulu sebelum balik. Memasing nak melantak aiskrim. Iqa aje dua. Lum adik, ziqri dan lain lain lagi.



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway
Galaxy Tab

Ahad, 6 Februari 2011

Movie Review - Estet (2010)

Klik untuk gambar yang lebih besar
Cakap banyak pun tak guna. Dua bintang setengah aku kasi
Sangat sangat sangat membosankan. Time cgi bola tu terhibur la sikit. Yang lain.. sangat membosankan. Apasal terpaksa aku membebel ja pasal cerita nih. Sangat menyedihkan bila nak dibanding ngan citer kak limah tu.

Kisah pasal team bola estet cinta manis nak menentang team bola red cobra. Juga pasal si farid yang bercinta dengan gheta. Juga pasal si mandur jahat tak hingat nama. Juga pasal anak tokei estet.. kublai khan yang datang ngan gaya Rajnikan.. Sangat ewwwww.. Tak tau la nak cakap cemana. Yang pelik apasal si rosyam sanggup berlakon cenggitu. Aduiissshhh.. Dua bintang.. tambah setengah atas effort cgi masa main bola dan masa nak elak bom meletup.

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 12 September 2010

Edisi raya di Gelang Patah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 12 September 2010
Masa : 11.30 pagi
Tempat : Merata Kampung Melayu Gelang Patah
Mood : Happy Go Lucky

Pagi ni kami beraya disekitar gelang patah pulak. Ye lah.. esok dah mula kerja kan, tapi aku masih cuti la kan.. Sari jer.. Selasa baru naik. Alang-alang orang masih bercuti ni elok kita menziarah masa ni kan. Esok banyak rumah dah kosong pasal dah mula naik kerja..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom kita bergerak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apa pesen da rambut ziqri.. ni semua si ucu dia la ni yang bikin

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah macam anak ayam pun ada laa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Target pertama.. rumah nenek yang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sukanya nenek nengok iqa, inaz dan ziqri datang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Posing sikit sama nenek yang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Meh kita bergerak kerumah nenek ngah pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cakap apa bila salam

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sayang nenek

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa pun nak salam gak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mama sama ziqri budak mongkel.. sila baca ikut pelat syafinaz

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri pun dapat duit raya jugak ka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah sampai rumah nenek ngah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dedua budak mongkel ni suka hati betul

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri sudah berjaya melelapkan matanya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom bersalam..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Salam ngan semua orang kat sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengokla ziqri kalau dah tido.. lantak la sebising mana pun..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sampai rumah nenek andak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Waaa.. ada baulu gulung tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Makan la kuih kuih tu semua

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masih berjaya menidurkan dirinya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa di rumah nenek long

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Amboiii.. seronoknya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri dah bangun.. main anak patung lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sukanya mereka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik inaz ni suka la pulak dok wat posing cenggini sejak kebelakangan ini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Memang mongkel sungguh si ziqri nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haaa.. dah jumpa tangga la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tangga pun boleh jadi tempat permainan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom main sama ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Semua posing.. cheese

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri nak main sama abah yee

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri nak berkung fu la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iyahh... haiya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu apa stail tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bersama atuk long nya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Petang tu nenek long la pulak beraya balas ke rumah..

Enjoice...Sharing is power!!!