mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label school uniform. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label school uniform. Papar semua catatan

Ahad, 28 November 2010

Back to school shopping

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 28 November 2010
Masa : Starting 10.00 am
Tempat : Plaza Angsana, JB
Mood : Penat seiiihh!!!

Pagi ni bermula la operasi baru kitaorang. Ya.. Apalagi kalau bukan persediaan untuk ke sekolah tahun 2011. Misi.. bukan misi yang kat klinik tu, tapi tujuan utama; baju sekolah iqa fullset, kasut iqa 2 pasang, kasut adik.. pun masuk jugak ka, termos ziqri, ganti yang pecah itu hari, baju putih aku untuk presentation kat klang nanti, seluar hitam mama.. Dan jangan lupa buku kerja iqa dan adik.. OK dah.. Jom kita mula berbelanja..

Memula menuju ke UO la. Pasal aku memang beli baju sekolah kat sini. Jenama biasa aje.. Bek bek?? Tapi kualiti dia OK jugak, setanding harga dia la kan.. Belasah ajer la.. Kira punya kira RM200++ jugak.. Dah setel tu mula la misi(??!?) cari baju putih untuk aku. Mana la aku suka pakai baju putih. Aku suka kaler kelabu. Sampai ramai yang kata aku suka pakai baju sama berhari-hari.. Hakikat dia.. Baju kelabu aku memang hampir sama, setiap pasang pulak tu.. Sapa yang betul betul punya perati akan perasan. Ya.. Tak sama tang jenama dia.. Kaler, design.. lebih kurang giler..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar 

Memula singgah kat sini la dulu. Bukan apa, nak berjalan jauh biasanya memang aku akan topup dulu kad touch and go ni dulu. Baru senang lagi lancar perjalanan nanti. Tetambah nak gi ke lembah klang. Bangunan ni pun tengah dok renovate. Nak kasi lebih selesa katanya.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa ngetest baju.. memula ingat nak amik saiz besar sikit. Tapi pastu tak jadi pasal besar sangat la pulak..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap kena bukak baju. Bagi puas hati sikit..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kira boleh la ni kan..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasut la pulak.. tapi design dia memang mengingatkan aku pada kasut misi-misi kat spital (haaa.. yang ni baru misi tu)

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sampai kat ruang legar nengok ada apekebender la pulak ni. Patut suara cam azwan ali pun, pasal dah memang dia pun..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Barisan juri yang mengadili ujibakat ni.. seriously serious

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Udah di ajak gelek la pulak..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah.. kitaorang nak makan dulu.. makan kat pija hat.. first time untuk encik ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik inaz cam biasa la.. suka tul bergambar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri nak sudu ni la mama

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dudukkan encik ziqri lepas aku dah penat dukung dia pusing pusing kat ruang legar bawah tu..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nah kau.. memang terus tak ingat tu dapat makan sup cendawan nih.. siap mengamuk mintak lagi tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nampak buzzer tu.. dulu aku memang tak nampak fungsi dia. ye lah.. tekan tekan pun tadak sapa datang kan..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kat sini baru aku nampak dia berfungsi.. or maybe pasal aku dok dekat dengan cashier.. wireless rupanya..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa cam biasa la.. mesti minum selain air berkarbonat. Dah dari kecik tak ajar dia.. terbalik ngan adik dia.. nak minum air coke ajer kejenya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mama ngidam nak makan lasagna la pulak.. kasi ajer la.. last last mama perabiskan.. tak sedap pun, tapi sayang pasal dah bayar RM10 katanya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pija dah sampai.. yang kedua tu pree pasal mama ada kupon..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tercapai jugak hasrat iqa nak main kat sini. Tinggal dia kat sini, kitaorang leh ler gi sambung shopping lagi. Harga tak tau la aku mahal ka murah.. Dia caj RM5 setengah jam sorang.. Belasah ajer la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah cukup masa.. kitaorang pun dah selesai dah shopping.. Berpeluh peluh iqa ngan inaz.. Takut la bah.. gayat.. Tau takut..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengah ngira buku yang dibeli kat badan bookstore.. RM100++ jugak perabis tadi..

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 6 Disember 2009

Iqa's new uniform

 
Next year no more skirt for Iqa, as she will be going to the primary. We go out to Angsana to search for her new school uniform. Why you never buy uniform when I was in Nuri, Iqa asked. Coz Nuri had its own uniform, but; when you go to the primary all the thing you get at Nuri, you'll get it yourself.. even your meal you must get it at the school canteen.. Ooooo.. Then came the best part. Otering the clothes, coz Iqa is really small; and the smallest size is still look large on her. So.. is it look nice on her now??



Posted by Picasauploaded via picassa