mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label Gerai. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Gerai. Papar semua catatan

Sabtu, 17 Oktober 2015

Jenjalan Cari Makan di Taman Nusantara

Jenjalan Cari Makan di Taman Nusantara

Jenjalan Cari Makan di Taman Nusantara. Jenjalan jap pagi ni. Gi napau sarap. Gerai pertama dari simpang nak masuk ke Taman Nusantara. Tapi. Jangan gi awal. Sebab gerai ni buka mula jam 9 pagi. Sampai awal. Ngam. Masih penuh ngan aneka pilihan. Layankan aje.

Khamis, 15 November 2012

Medan Selera Kulaijaya

Tanya guard masa lepak layan keretapi tadi. Ni la tempat yang agak ok. So, jengjalan sampai hujung. Makan nasi beriani arab kambing ngan abah. Mama, nenek, kebudak, ainie makan mee goreng, ucu makan nasi ayam penyet. Boleh la...

jengjalan jap sampai ke hujung

nak ngoder apa haa..

iqa nak mee goreng

pening tak tau nak makan apa

semua pakat kerumun pengantin baru

ni ler gerainya

kami

beriani arab kambing

gerai nasi ayam d'kulai

aku nyer... yummy

hmmm... semua dah kinyang

jom balik... iqa nak tapau nasi ayam penyet

ziqri nak comot comot

puk kucen buleh

buleh laaa..

tak buleh!!!

nak aku cako muker tu yeeerr

buat ler kalau nak kena cako

dah... jom kelik


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Sabtu, 18 Februari 2012

Tapau sarap

Lepak jap kat sini, gerai depan awana cafe. Tapau roti kosong, roti telur sama roti jala. Terbaeekkk!!!!



Ahad, 15 Januari 2012

Beli kudapan



Berenti membeli jap. Kunyah kunyahan jer.



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway
mknace xperia

Rabu, 11 Januari 2012

Maskot gerai



Biasanya gerai melayu especially, wajib ada maskot. Maskot sekurang kurangnya sekor, kalau yang ganas tu, sampai penuh gerai biasanya. Tu la imej biasa gerai kita.

Nak wat camner kan. Tapi kurang kurang jaga la kucing tu. Ni kurus kering tak terjaga. Dah la tu, nyibuk kacau pelanggan minta ehsan.



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway

Sabtu, 9 Oktober 2010

Jom Ronda-Ronda : Gerai Roti Canai Nusa Perintis

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 9 Oktober 2010
Masa : 8.50 pagi
Tempat : Nusa Perintis
Mood : Lepak makan jap aaa..

Hari ni baru dapat lepak sikit. Banyak masalah negara yang dah selesai. Keluar makan roti ngan kebudak nih. Mama dia kirim roti sardin ja. Lepas makan nengokkan tapak fun fair yang tak setel lagi ni. Paling bising si adik inaz la. Tak sabar nak main kata dia.. Sebelum balik gi beli majalah dulu. Terbang la RM20. Buku princess iqa ja dah RM10. Hahaha..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa nak roti kosong ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik taknak kuah yang ada kaki ayam nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku ja la yang amik kuah tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sibuk dan bertambah besar dah gerai nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apasal iqa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik tak dulik.. nak makan ngan tangan jugak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bila nak siap nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Macam lama ja lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sempat lagi snap tuh.. lori bawak ikan dari pintu ke pintu

Enjoice...Sharing is power!!!

Isnin, 13 September 2010

Jom Ronda-Ronda : Tapak Pasar Malam Taman Teratai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 13 September 2010
Masa : 6.00 petang
Tempat : Tamai Teratai
Mood : Lama tak singgah sini
Koordinat : N1.56644, E103.61087

Pasar malam taman teratai ni letaknya betul-betul di hadapan deretan kedai di taman teratai, berhadapan dengan simpang empat jalan besar taman teratai dengan pulai perdana. Ianya dibuka setiap hari Isnin setiap minggu.

Target sebenar adalah karipap pusar. Tapi maybe masih lam mood raya. Hampir separuh gerai-gerai masih belum dibuka. Apa nak buat, apa yang ada belilah.. Huhuhu.. Takde rejeki nak buat lagu mana, ye tak..

p/s:
Mulai entry ini, semua lokasi jom ronda-ronda akan diletakkan sekali lokasi koordinatnya. Ini bukan sahaja dapat memudahkan rakan-rakan untuk sampai ke situ. TQ

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kat sini agak pelbagai jualannya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Barang keperluan dapur pun leh tahan banyaknya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Paling banyak gerai aksesori

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kedai harga borong pun ada

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kedai aksesori dan mainan la yang paling banyak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa nak nengok selimut barbie.. tapi macam tak berbaloi sangat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
nenek siap beli limau nak wat kek

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 12 September 2010

Pit Stop #3 : Hentian Rehat Behrang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 11 September 2010
Masa : 4.00 petang
Tempat : Hentian Rehat Behrang
Mood : Berenti lagi..

Nak tak nak kena berenti lagi. Kali ni adik inaz nak buang air besar la pulak. Tapi mama kata dia tak jadi pun. Maybe sakit perut ajer kot.. Apa-apa la. Yang ada masa sikit untuk aku merayap. Tapi sini takde pape sangat cam bukit gantang tadi. Ada tiga gerai jer yang jual jajan kat tepi jalan sana..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Banyak gak keter berenti kat sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada dua gerai juai jajan kat hujung sana nu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tandas dia lain pada yang lain, ada dua set untuk lelaki dan dua set untuk pompuan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ehhh.. ada tiga gerai jajan daa..

Enjoice...Sharing is power!!!