mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label utm skudai. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label utm skudai. Papar semua catatan

Sabtu, 29 Oktober 2016

Jom JenJalan : Fesko 57 UTM Skudai - Day First


Jom JenJalan : Fesko 57 UTM Skudai - Day First. Hmmm. Kejap ja dah tiba waktu konvo. Cam biasa wajib la ke tapak pesta. Cari barang la kan terutama baju. Harga a bit higher tahun ni. Tapi still masih murah berbanding kat luar. Ayat cliche la pulak kan. Kekeke. Adik dan Iqi memang ngepau abis. Ngan sotong rajanya, ngan coconut shake nya. Sempat gi bergambar ngan team urusetia yang sibuk dok buat promosi fesko. Kuikuikui. Makan nasi ayam kat hujung. Boleh tahan la. Ayam yang sama dengan nasi ayam penyet. Beza pada sambal dan nasi aje. Tapau untuk iqa sekali.

Sabtu, 25 April 2015

Seminar SPM Sekolah-sekolah Pintar UEM Sunrise Berhad


Seminar SPM Sekolah-sekolah Pintar UEM Sunrise Berhad. Petang ni giliran mama bertugas di program ni. Program anjuran UEM Sunrise dengan kerjasama Berita Harian dilaksanakan di Dewan Kuliah 6, P19, UTM Skudai. Pusing jugak aku mencari. Nampak nor lama tak masuk menjelajah UTM. :)

Ahad, 8 Ogos 2010

Jom Ronda-Ronda : Festival Bugis, Tapak Ekspo UTM Skudai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Petang ni pergi lagi sekali ke tapak ekspo UTM. Kesnya mudah jer.. Baju yang dibeli untuk iqa terlebih muat, so nak tukar yang kecik sikit. Ye lah.. Masa beli semalam iqanya tak ikut. Hari ni inaz la pulak taknak ikut. Dia ikut atuk gi beli ikan kat kipmart..

So gerak la kitaorang ke utm. Hari ni nampak lagi ramai orang kat sini. Pastu ada pameran keter lak tu. Perghhh.. Al-maklum hari last.. Dan yang paling best.. hari ni baru aku nampak banner festival bugis nih. Dah hari last baru nampak. Hahaha..

Pastu terus gi cari kedai baju iqa dulu. Masa nak tukar ada ka dia kata baju tu dah kotor kena conteng. Aku ambik jer baju-baju lain tunjuk kat dia. Kan awak yang buat conteng kat kolar tu. Senyap jer dia.. Terus ajer dia tukar. Kelakar pun ada.

Pastu gi tukar baju mama la pulak. Pas habis episod tukar-tukar ni aku nak mulakan edisi makan-makan la pulak.. Semalam aku dah nampak sup daging. Aku tak kira. Aku nak makan jugak mihun sup. Tapi pasal mama ngan iqa nak makan char koey teow, terpaksa la aku makan dulu benda alah tu. Mihun sup tetap aku bungkus jugak.. hahaha..

ps : tapi yang peliknya aku tak nampak apa yang bugisnya lam ekspo nih. mushkil..

Klik untuk cerita penuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bila nak gerak nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Saya bawak sendiri jer la kereta nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada pameran keter la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Macam-macam pesen ada

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Banyak gak sijil

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Waaa.. abis semua kener modified

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kalau pintu belakang tu takde lagi ok kot..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom kita cari kedai baju dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lawa la pulak hanger dia.. hijo jer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni la baju iqa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Koleksi baju raya ziqri.. semalam dah beli

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa tolong carikan baju mama yer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Banyak gak design-design baru

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa nak beli kacang kuda ka kacang rebus

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Best lak nengok paduan kacang-kacang nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Beger goreng pun ada

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara nunggu char koey teow siap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Saya pun nak jugak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Makan bersama..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa jer minum air lain sikit.. air milo

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haaa.. ni yang aku carik.. tapi taknak la makan gear box kambing nih.. tak pasal kang..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bungkus kak jangan tak bungkus

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Waaa.. ada keter nombor baik tu.. JMJ7997.. perghh

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 7 Ogos 2010

Jom Ronda-Ronda : Tapak Ekspo Konvo UTM Skudai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Petang ni kuar jugak aku ke tapak ekspo nih. Kengkonon nak pegi tengahari tadi. Tapi sebab ada miscommunicate aku terus tukar sebelah petang. Sebabnya, aku nak tido dulu.. penat wehhh..

Sesampai jer kat sini, ayat pertama aku adalah.. apasal sikit no keter.. Mana taknya.. Serasa aku last aku gi tapak ekspo ni pun masa 1999. Pasal masa tu aku memag extend satu subjek untuk satu sem.. Enjoy abis ler kengkonon. Orang punya la ramai kalau nak dibanding dengan yang nih.. Tapi takpe.. pasal aku senang sikit nak parking.. hahaha..

Harga memang murah gak la. Kebanyakan peniaga dari tiram ngan kota tinggi. Ada beberapa dari kelantan. Nak nunggu mama membeli belah memang aku tak larat. Dah la hampir 90% jualan semua baju. Boring tul untuk seorang jantan cam aku nih.

Pastu meronda cari makan. Nengok ada lak gerai juai char koey teow.. Lantak la dulu. Tapi cam biasa.. Rasa dia so-so jer bagi aku. Kerang pun tak berapa mantop.. Alahh.. makan ajer lah..

Pas abis makna mama sambung balik beli belah dia. Aku jengjalan keliling ekspo.. beli merchandise utm.. pastu sambung jalan.. tawaf lagi.. beli kacang lak.. tawaf lagi sampai lenguh kaki... Balik ni sapu flanil lagi la kaki aku nih..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Enjoice...Sharing is power!!!