Kunjung ziarah dari PD

©2010mknaceunlimitedAku tengah sibuk dok citer avatar kat PC pagi ni. Tetiba bunyik telepon mengejutkan aku.

Kring... Kring...
Hello..
Hello.. ni ayid ni..
Ayid mana??
Ayid anak Pak Ngah Man..
Ooo.. Nape..
Mak Ngah ada??
Jap..

Panggil mak. Lepas cakap lebih kurang rupanya Pak Ngah Man nak datang rumah. Pelik tak.. Yang sinun dah anak Pak Ngah, yang atuk ni pun pak ngah jugak. Sebenarnya pak ngah man ni anak dari mak nombor dua. Atuk anak dari mak nombor satu.

Lam 15 minit pastu pak ngah man sampai. Waa.. dah ada teksi sendiri. Baru dapat permit katanya. Tu pun dah kali keempat mohon. Tu pun siap panjat Putrajaya sendiri jumpa pengarah. Alhamdulillah.. Ayid lak sibuk dok tanya pasal SPM bebaru ni. Setakat budak SDAR ni aku rasa takde hal la nak skor. Tapi dia nyer risau tu memang tinggi betul. InsyaAllah kalau takde aral skor ler awak tu.. Pas makan semua bertolak lak ke rumah mak long kat nusantara la pulak.

ps : iqa lak sibuk dok bisik.. bila nak makan kat kfc ni.. hahahaha..

::Klik untuk cerita penuh::


©2010mknaceunlimited
Geng kebudak sibuk dengan movie-movie yang aku saja pasangkan.. Big boss kat sini sapa lagi kalau bukan iqa.. tu bukan sebarang budak tau iqa, tu pakcik iqa tau..

©2010mknaceunlimited
Pak ngah man. Alhamdulillah.. tahun ni murah rezeki.. Rumah mesra rakyat dah dapat. Permit teksi dah dapat.

©2010mknaceunlimited
Golongan ibu-ibu sibuk kat dapur.. makan besar kita hari ni..

©2010mknaceunlimited
Citer kedua dah main.. H2O.. memula aku bukak Avatar.. tapi cam tak sesuai ngan bebudak ni..

©2010mknaceunlimited
Upacara makan besar.. cuma tarak air oren ngan yee sang jer.. aku bukak air kiwi.. yummmyyy...

©2010mknaceunlimited
Bila tengok pak ngah man bawak family ngan keter ni, teringat aku kat keluarga aku. Abah bawak kami lima beradik, hantar aku gi utm dari kedah sana nu, naik saga jer.. alhamdulillah.. kini semuanya dah berubah.. TQ abah..


Slideshow penuh



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

Acustop Cataplasma Applied