mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label mainan baru. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label mainan baru. Papar semua catatan

Sabtu, 19 Mac 2011

Encik ziqri's new toy

Klik untuk gambar yang lebih besar
Apa ajer yang digodaknya nih
Si iqa ngan inaz dah kemaruk nak mandi manda kat kolam ajer. Nak tak nak mula la nyelongkar stor balik. Sekali, bukannya kolam tiup tiup ajer yang aku jumpa. Guess what.. Basikal roda tiga pusaka dari iqa tuh.

Apa lagi, kasik kat ziqri. Sukahati dia. Tolak sana, tolak sini. Yelah.. kaki tak sampai lagi.. Kalau tak, mesti dah mengayuh dah ni. Sejak adik dah besar sikit, memang saja taruk beskal ni lam stor. Sampai terlupa gitu. Nasib ziqri la kan. Untung kakak kakak dia mengaruk nak kolam.. Apa yang best.. pakat bergaduh berebut beskal la pulak.. Hmmm..

Browse ke bawah untuk 7 picas lagi>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap angkat dedua belah kaki tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
cehhh.. kengkonon nak mengayuh la tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
kaki tak sampai la bah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tolak ngan kaki ajer la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
dah meleleh dah air liur

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
yea yea mama tolong tolak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
alamak.. idung saya ...


Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 14 November 2010

Tangannya leh tahan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 13 November 2010
Masa : 10.40 pagi
Tempat : Lam rumah
Mood : Pergghhh

Ziqri. Tangan nya memang leh tahan. Pantang lepa. Pantang nampak benda. Semua nak diragut, ditarik, disepak, ditampar.. Tadi kakak kakak dia beli jojo, mainan yang lam kotak tu. Dapat ja mainan, kotak tah ke mana, jajan lam tu ntah ke mana. Nampak ke si hero ni, habis. Kejap aje dia berkejar kesitu. Dah jadi bahan eksplorasi dia pagi nih.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah mula bukak plastik dah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Abah amik gambo ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap buat kerja sorok sorok gitu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Main kakak dia punya crown

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apa lagi la tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nak buat apa lagi ya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Main crown balik la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Memang pantang tangan si ziqri nih

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 22 Ogos 2010

Ziqri in exercise mode

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sukanya saya..
- bila saya dapat main mainan nih.
- bila saya dengar bunyik beruang tu, saya rasa nak tangkap-tangkap dia.
- bila saya tengok kunci-kunci gerak-gerak pun saya nak tarik-tarik dia.
- paling saya suka benda yang kaler hijau tu. rasa nak tarik masuk mulut jer..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yang ni saya nak tarik masuk mulut tau

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Abah ni takde keje lain ker

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haaa.. dia dak lari-lari.. ni yang geram ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hang hijau ni dah dapat tangkap, yang tu lajunyer dia lari

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Abah sibuk amik gamba saya lagi la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Camner nak tarik bender ni ha

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Alamak .. terlepas sudah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iyahhh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kaki tangan sumer sama naik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Geramnya saya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarik tiang dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Camner nak ambik nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Menung jap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Takpe.. esok tau la nasib dia, bila saya besar nanti

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 7 Februari 2010

Iqa & Inaz : Edisi balas dendam

©2010mknaceunlimitedKalau baca tajuk memang ala-ala ngeri sikit, macam mafia la pulak; nak main balas-balas dendam pulak ni. Sebenarnya bukannya balas dendam gi pukul-pukul memember ka sapa-sapa ka, tapi balas dendam main; pasal dah dekat sebulan lebih asyik dok pulun belajaq ja kan.

Kebetulan kak nurul diaorang, anak jiran sebelah pun ada; iqa pun apa lagi. Daripada baru sampai ke rumah, lepas main kat hutan bandar tadi tu; terus ajak kak nurul dia main sama. Memula biar jer la. Dan pastu pun aku pun terlelap. Sedor-sedor diaorang dah main depan rumah. Tadi main kat belakang. Dah siap pindah port dah. Pakat main Saidina lak tu. Biar jer la.. Kekurang Iqa belajar mengira duit kan.

Sekali hujan pun turun. Jengok kat luar, masih kat tempat yang sama. Tapi main permainan lain la pulak. Nampaknya ni betul-betul alas dendam ni. Dari kul 1 tadi sampai la dah pukul 6 petang dah ni. Perrrgghh.. Dah masuk..!!!

::Klik untuk cerita penuh::


©2010mknaceunlimited
Si inaz pun tumpang sekaki.. memula menempel jer.. pastu...

©2010mknaceunlimited
Amboiihh.. tak pandang keliling lagi dah.. teringat satu ketika dulu masa mainkat rumah nenek kedah dia.. Sampai 3 pagi tu..

©2010mknaceunlimited
Apa la pulak yang dipandangnya tu agaknya...

©2010mknaceunlimited
Kak nurul dia jadi banker..

©2010mknaceunlimited
Seronok korang main yeeaa... takpe.. kasi can la sebab cuti..

©2010mknaceunlimited
si inaz menempel jer kat kaka dia.. tengah panaskan enjin tuu...

©2010mknaceunlimited
Haiii.. sampai stesen teksi pun korang bantai jual beli rumah..?? Sapa lak punya fatwa nihh...

©2010mknaceunlimited
Bertaburan rumah-rumah dibina.. pergghhh.. maut ni kalau tersinggah..

Ahad, 28 Jun 2009

Pepagi lagi dah main



Abah! Abah! Bangun la. Tengok apa mainan baru adik atuk belikan.
Pet pot, pet pot. Mainan dia bunyi. Atuk baru belikan adik mainan itik. Siap boleh bunyi bila tekan-tekan kat dalam. Dah la tu, siap jelir lidah lagi.

Photobucket Photobucket

Iqa lak tak habis-habis ngan congkak dia. Penat tu nak layan... Yang best masa ni bateri flash aku dah abesshhh.. Bateri imedion baru jer aku charge. Hahahahaha

Photobucket