mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label hentian rehat. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label hentian rehat. Papar semua catatan

Khamis, 8 November 2012

Lets go back to JB

Jom kita. Singgah isi minyak di Tapah. Berenti solat dan makan di elmina. Anggaran masa tiba ke JB around 8.30 malam











Rabu, 8 Disember 2010

Asyraf : Pit Stop #2 : Bukit Merah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 7 Disember 2010
Masa : 2.00 petang
Tempat : R&R apa ntah.. aku selalu sebut bukit merah ja
Mood : Dah dekat dah

Dah dekat dah sebenarnya ngan SP. Tapi pasal biasalah kan.. paham paham ajer la kan.. singgah ajer la.. beli wafel dulu. sesambil nunggukan wafel siap, sempat lagi bagi makan ziqri encem dulu.. Dah siap tu, semua pakat nak makan la pulak.. Makan ajer la.. nanti kat SP makan lagi kan.. Klik cerita penuh untuk detail>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesampai ja parking memang full. Pusing dua kali.. Last last parking kat tempat lori.. Iqa dah melompat turun.. Habishhh.. muntah.. dah pening kepala la tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Terbeliak mata adik nengok kakak dia muntah..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apa ni kakak. Kenapa muntah sini ha..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom bergerak ke hentian rehat sana nun

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nenek usap kepala iqa.. Siann

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bas tak cukup sifat pulak masuk parking sini.. dreber wajib berhelmet full face..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sedang menunggu wafel sambil memberi makan ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa gi ambik wafel yang dah siap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yummy.. satu peanut satu cekelat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom gi makan jap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku makan sanwic tuna ja.. belasah aje la

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 12 September 2010

Pit Stop #4 : R&R Dengkil

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 11 September 2010
Masa : 5.40 petang
Tempat : R&R Dengkil
Mood : Rasa nak lepak lama sikit kat sini

Harap-harap ni last la berenti. Tu yang susah bila gerak tengahari ni. Semua segar bugar, bulat biji mata. Macam macam cerenah dia. Nak buang air, nak makan, nak itu, nak ini. Balik ke kedah 3 kali jer berenti, balik semula ke johor.. haaa.. dah 4 kali dah ni.. Penat berenti daripada penat bergerak. Berenti makan malam kat sini. Cam biasa kat nadia senario. Yang tak best dia tak buat goreng-goreng panas hari ni, tak cukup tenaga katanya. Biasa la, masih lam mood raya.. Lupa nak cakap, sebelah ke selatan ni pun dah setel hapgred dah.. so dah cantik macam yang ke utara sana nu.. Cuma, masih banyak gerai tak buka.. Isi minyak sekali lagi, kasik full tank balik.. Penuh dalam RM40 jer..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah sampai dengkil dah kita..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada taman mainan baru looo...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom kita makan dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni tandas baru dia.. memang kelas..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Surau masih ditempat lama.. cuma memang kemas la dia buat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ruang legar baru

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kat sana nun kawasan gerai dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Banyak bangku disediakan kat sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Terpaksa la kami makan yang ready made hari ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa sama adik makan nasi ayam.. aku sama mama makan mihun soto

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik nak makan mihun soto la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu gerai dia.. penyusunan baru ni nampak lebih kemas dan elok.. sapa yang dah biasa ke sini pasti akan bersetuju

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sink kanak kanak pun dah disediakan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Taman kanak-kanak yang lebih selamat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sink sekali lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sedap tak adik inaz

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik sukaa...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Isi minyak kasi penuh dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK.. dah boleh mula gerak semula

Enjoice...Sharing is power!!!

Pit Stop #3 : Hentian Rehat Behrang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 11 September 2010
Masa : 4.00 petang
Tempat : Hentian Rehat Behrang
Mood : Berenti lagi..

Nak tak nak kena berenti lagi. Kali ni adik inaz nak buang air besar la pulak. Tapi mama kata dia tak jadi pun. Maybe sakit perut ajer kot.. Apa-apa la. Yang ada masa sikit untuk aku merayap. Tapi sini takde pape sangat cam bukit gantang tadi. Ada tiga gerai jer yang jual jajan kat tepi jalan sana..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Banyak gak keter berenti kat sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada dua gerai juai jajan kat hujung sana nu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tandas dia lain pada yang lain, ada dua set untuk lelaki dan dua set untuk pompuan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ehhh.. ada tiga gerai jajan daa..

Enjoice...Sharing is power!!!

Pit Stop #2 : Hentian Rehat Bukit Gantang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 11 September 2010
Masa : 2.30 petang
Tempat : Hentian Rehat Bukit Gantang
Mood : Alamak...

Ni hentian kedua. Sama cam haritu, iqa pulak nak buang air. Ingat nak turun makan sekali kat sini, sekali adik inaz membuta dengan jayanya. Kejut, buka mata; tutup mata balik. Empat lima kali buat cenggitu, aku ngan ziqri terpaksa la nunggu kat keter.. sian iqa, hasrat dia nak makan kat gerai tak kesampaian, last-last bungkus makan lam keter jer. Masa tu boleh la pulak si inaz ni bangun.. Kelakar betul.. Aku pun bengang jugak pasal tak boleh nak amik gambo sekitar bukit gantang ni. Kalau nak tahu hentian rehat bukit gantang ni la yang paling banyak gerai buah dia..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa yang ketensenan, hari tu iqa paham la tak leh makan kat gerai pasal bulan puasa; kali ni pun tak leh lagi.. huhuhu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sebab utama iqa tak leh makan kat gerai pada hari itu.. kaki sampai ke atas tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lens berkabus tu.. keluar masuk aircond

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kehadiran rela yang menjaga parking memang banyak membantu.. TQ TQ

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Suasana hentian rehat bukit gantang.. dari jauh ajer la

Enjoice...Sharing is power!!!