mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label boy. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label boy. Papar semua catatan

Ahad, 26 Julai 2015

Sepagi bersama Fiqri


Sepagi bersama Fiqri. Merangkak sana. Merangkak sini. Pantang nampak benda yang kita suka. Gajet, laptop, henpon. Semua diterpa. Layan...

Khamis, 11 Jun 2015

Hotel Classic, Muar - first hotel check-in untuk Fiqri


Hotel Classic, Muar - first hotel check-in untuk Fiqri. Haaa... baru la leh nulih blog. Setel percutian selepas kerja. Baru dapat duduk semula depan PC nih. K. Hari Selasa lepas kena audit Ledang. So. Mula la merancang camne nak gi and what so ever. Lepas di bako teman auditor yang lain, dan memandangkan aku kena berada di sana jam 9.00 pagi; maka. Terus bulatkan tekad untuk bermalam dulu. Of coz not in tangkak la, pasal tangkak a bit takde hotel sangat.

So, terus check tenet. Cari hotel yang ada pool supaya kebudaks tak ler boring sangat duduk situ masa aku wat kije nanti. At last. Keluar la nama hotel classic. Call. Dapat. Terus book 2 malam. Kesian nanti tak tau nak ke mana kalau aku amik just semalam. Setel. Petang. Terus gerak. Sampai sana around 6.30pm jugak. Quite OK ler.

Jumaat, 5 Jun 2015

Baju baby boy @ Jusco Bukit Indah


Baju baby boy @ Jusco Bukit Indah. Akhirnya ketemu jua baju baby boy. Kat sini aje yang dapat tepati kehendak, kata mama. Boleh la. Dah dapat baju baru fiqri. At last.

Ahad, 31 Mei 2015

Fiqri's Mei checkup


Fiqri's Mei checkup. Jap ja dah sampai masa untuk checkup Mei. Hari yang agak tensen. Penuh. Sesak. Walau ada nurse pelatih. Masa diambil lebih panjang rupanya. Nasib. Nasib.

Sabtu, 7 Mac 2015

Many faces of Fiqri - Februari : Reaching 2 month


Many faces of Fiqri - Februari : Reaching 2 month. Ni projek mama sebenarnya. Tiap-tiap hari snap Fiqri. Layan... Foto Februari.

Khamis, 19 Februari 2015

Many faces of Fiqri - Januari : Reaching 1 month


Many faces of Fiqri - Januari : Reaching 1 month. Ni projek mama sebenarnya. Tiap-tiap hari snap Fiqri. Layan... Foto Januari.

Selasa, 3 Februari 2015

Hero sudah licin daa

Hero sudah licin daa. Petang tadi. Clear!



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Khamis, 3 Februari 2011

Main kotak la pulak

Klik untuk gambar yang lebih besar
Nampaknya semua kebudak suka main lam kotak, cam kucin la pulak
Akhirnya, ziqri pun menemui rahsia bermain lam kotak. Sama cam kakak-kakak dia yang lain. Tapi ziqri lagi hebat, sebab; kotak yang dia main ni tinggi. Apa yang menarik, siap boleh panjat kuar masuk tu. Kotak pun boleh jadi playground yang menarik untuk kebudak ni kan. Layan je la. Apa pun ngeri gak nengok masa dia nak kuar. Siap jatuhkan kotak tu.

Pastu dia tegakkan balik untuk masuk dan lepak cam kucin lam tu. Ziqri, ziqri>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap panjat tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Boleh tu masukkan badan dia dalam tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
terer tak saya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
boleh main bawak keter, boleh jadi kucin, bla bla bla

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
jom kuar dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
pandai lak tu cari tempat landing time

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
hehehe.. ni baru nama anak jantan

Enjoice...Sharing is power!!!

Selasa, 25 Januari 2011

Kebudak kerol part IV

Klik untuk gambar yang lebih besar
Posing jangan tak posing
Hari Ahad lepas, bawak semua kebudak nih jengjalan. Lama naw tak jalan. Sejak masuk 2011 mana ada kuar jengjalan lagi. Dah naik monyok dah sorang sorang. Jadi, sedang elok hari ahad tu pun takde pape.. terus la kuar merayap.

Biasa la.. Dah reramai cenggini masa bersiap dah makin drag. Dulu iqa sorang, nak kuar ja amik masa setengah jam sebelum bebetul dapat kuar. Masuk adik inaz dah jadi sejam. Tambah ziqri tak mahu jadi sejam setengah.. Dah siap tunggu mama dia la pulak. So apa lagi.. posing posing la dulu kan.

Dah posing, layan tv, dah layan tv siap layan tido lagi, encik ziqri la. Dah penat sangat berposing sama main. Kikiki>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
si inaz siap amik kucing mainan kakak dia lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
elok la tu, kakak dukung ziqri, adik dukung kucing

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
nak rotan???

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tutup muka pakai ziqri la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sempat nengok muka kakak dia tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
lohhh.. apasal ditutup muka lagi tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
buat mulut la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
kan comel cenggini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sampai terangkat kaki tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kan dah tido.. penat gamaknya nih

Enjoice...Sharing is power!!!

Isnin, 24 Januari 2011

Jom meronda bersama Ustaz Ziqri

Klik untuk gambar yang lebih besar
Ada sesapa nak kena rembaih dengan rotan ni ka
Pagi semalam, masa semua tengah bersiap nak jengjalan; encik ziqri macam biasa akan berjalan ngan rotan dia la. Sekali mama la pulak dah pakaikan baju takde kolar. Sekali pandang macam ustaz. Dengan rotannya, dengan meronda dia. Cam warden @ cikgu disiplin pun ada. Hehehe.. Layan ajer la.



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengah mengasah rotan. kikiki

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah la.. saya dah nak mula meronda nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sapa yak ngaji saya libas cenggini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haaa.. ni ada sorang ni yang nak kena

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Rotan bear nih. malas ngaji haaa

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 23 Januari 2011

Bila Ziqri mula berjalan

Tengok la semalam. Dah pandai merayap dah pun. Yang bestnya siap pegang rotan tuh, carik budak malas ngaji agaknya. Hehehe.. Ziqri ziqri







Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 22 Januari 2011

Ziqri : Walk walk session

Klik untuk gambar yang lebih besar
Ceewah.. tengok la gaya dia tu
Ziqri sekarang dah leh maju lam 3 ke 4 langkah dah. Hebat seyyhh.. Hehehe. Suka dia orang semua bersorak bila dia melangkah. Ala ala pemain bola baru score gol. siap cheerleader semua dok bersorak meraikan kejayaan dia. Tengok la gaya releks dia tu, berdiri; sambil bersandar ke kusyen tuh. Jom kita layan aksi dia nih. Bukan senang tau, pasal dia memang pantang nengok kamera aku nih. Taunya nak kejar ja>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah start nak kejar dah.. Kan aku dah cakap. Hala kamera terus merangkak kejar.. susah la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tak dapat mula la melalak. kikiki

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dengar taklimat dari mama dulu camner nak berjalan. hehehe

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haaa.. kan dah melangkah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lagi.. lagi.. we want more.. we want more..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nanti nanti la, ziqri dah penat tau

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 16 Januari 2011

Dah 10 yea!

Klik untuk gambar yang lebih besar
Pejam celik dah 10 bulan
Hihihi.. dah sepuluh bulan dah encik ziqri ni. Merangkak pun dah pantas, 'mengemas' pun rajin. Sebenarnya kami dok wat sesi amik gambo panorama lam hujan. Kalau boleh nak kasi nampak motion hujan tuh. Tu yang pakat pakai ND dan CPL tuh. Sekali hujan pun kejap lebat kejap slow balik, kejap lebat. Last last lepak lepak ja la kat dalam. Encik Ziqri jugak jadi mangsa. Kikiki>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
teropong mulan ka teropong awek nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
hehehe saya tengah teropong ___________ (sila isikan tempat kosong)

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ucu ja pakai tripod, aku tak nak amik gambo ujan tuh, aku nak amik gambo dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
comel ja duduk cenggini kan..

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 9 Januari 2011

Meet our new teletubbies : Jikeri

Klik untuk gambar yang lebih besar
Pakai baju kakak dia, dengan rambut baru potong, dah cam teletubbies la pulak
Malam semalam mama pakaikan ziqri baju kakak dia. Sebijik cam teletubbies, ngan bulat dia, ngan comel dia. Kekeke.. Laju tul merangkak. Sampai butang semua terbukak. Memang tak sama anak jantan sorang nih. Baru hang tau penangan anak jantan aaa>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok la seluar dia tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tau marah bila kakak dia sakat isap botol dia. Time dia isap botol kakak dia, saja ja muka dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nak ke mana lagi tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lepak isap susu balik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ni dah cam nak baring ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mana ada orang isap susu cenggini ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Belasah aje la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Alamak.. jatuh la pulak botol

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sampai nampak pampers tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jatuh lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
berlari(!?) ke kawasan pc

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
lepak kat katil jap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
main ngan bantal

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
aktiviti rutin.. gigit beg tangan mama

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tali pinggang aku pun dah abis dikerjakan.. la ni beg mama la pulak

Enjoice...Sharing is power!!!