mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label pejabat pos. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label pejabat pos. Papar semua catatan

Ahad, 3 Julai 2016

Lokasi pertama dilawati setelah lama berkurung


Lokasi pertama dilawati setelah lama berkurung. Rasanya maybe semua orang boleh agak. Lokasi pertama yang akan aku lawati adalah Pejabat Pos. Dah kena tahan wad pada hari jadi. Lesen memandu pun mati pada hari jadi. Bila masa lagi aku nak buat lesen memandu. Boleh ja jalan slow slow terus ajak atuk gi pejabat pos. Of coz aku nak hidupkan lesen memandu aku terlebi dulu. Dan. Dah alang-alang ada kat pejabat pos. Sohih la beli setem untuk pos kad raya sekali. Layan... Cuma penat la menunggu. Kena pulak line slow. Masak nunggu.

Rabu, 2 Februari 2011

Jom ke pejabat pos

Klik untuk gambar yang lebih besar
Sampul surat iqa yang kena rejek abis abis ngan aku
Kebetulan hari ni aku ambik cuti, maka dapat la bawak dedua balqis ni gi pejabat pos. Dari ahad lepas dia mintak aku poskan surat dia. Tapi aku memang nak dia rasa sendiri cemana kita pos surat tu. The best teacher is own experience maa..

So pagi ni kuar la kami ke pekan gelang patah. Dua misi. Satu cari sarapan. Dua pos surat. Misi pertama nampaknya samar-samar. Bukan setakat kedai cina, ngan gerai gerai biasa aku beli sarapan pun dah tutup. Pergghh.. Ini baru betul nak raya cina ni namanya.

So, kita setelkan misi pertama dulu. Langsung ke pejabat pos. Iqa tanya nak tekan yang mana, B ka C? Cuba baca, ada tulis setem tak. Tekan C. Aikk apasal cepat sangat kena panggil dia tanya. Biasa la.. setakat beli setem.

Lama tul tak beli setem nih. Ye lah. Dah lama tak anto surat. Semua elektronik ja. Tak SMS, emel. Mana nak tengok setem lagi. Tanya setem berapa paling murah. Enam posen tuh.. Perghh.. Last aku beli dulu masa masih tiga posen. La ni dan enam posen. Belasah ja la. Pastu ajak iqa gi tampal setem kat surat dia. Ni sampul surat baru. Yang lama macam yang aku letak kat atas tuh. Berterabur nulis hahaha.. Nak masuk peraduan tu.. Dah tu masukkan lam box. Suka dedua balqis.

Now. Seken misi kena jalan gak. Last last aku gi beli mee udang kat tiram duku. Alang alang nak makan mee, belasah the best terus ajer kan. Tiga kali iqa ngan inaz tambah kau>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok la nombor kami.. hahaha.. masuk, tekan, terus ke kaunter

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
setem termurah zaman iqa.. kalau zaman aku dulu, masa memula abah bawak aku gi pejabat pos.. setem lima duit pun ada lagi.. tapi orang biasa beli setem sekupang..

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 9 Oktober 2010

Outing Ganu : Dataran Syahbandar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 Oktober 2010
Masa : 4.00 petang
Tempat : Dataran Syahbandar
Mood : So-so la

Sementara waktu, lepak kat sini dulu. Sesaja amik angin, lagi satu sementara nunggu yang lain membeli sebelum belah ke Johor. Memacam ada kat sini. Sebelah malam ekspo ganu langsung kat sini. alah.. yang aku gi semalamnya tu. Banyak gak landmark menarik kat sini. Tengok ajer la.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni dibina berdepan ngan pasar payang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nampak lebih gah la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cuma, mampu atau tak peniaga tempatan berada di sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok la pintu utama dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Antara kedai yang dah buka kat situ

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pusat penerangan pelancongan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pejabat pos besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jeti ke pulau kapas

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Deretan bot nelayan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ambik angin jap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap beli tudung saji tu.. RM20

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
pintu masuk ke Makam diraja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu tadak lain la tu.. citer pasal lens la tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Suka hati naa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni nanti berenti lagi tak ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Team pegawai kgsk, penuh gaya kenasyidan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bila lagi da diaorang ni nak sampai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Antara benda rare yang boleh ditemui kat sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu dah bosan nunggu la tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Korang tak sampai aku tinggalkan aje.. hon sikit.. pon ponnn

Enjoice...Sharing is power!!!