mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label kemalangan. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label kemalangan. Papar semua catatan

Sabtu, 29 Januari 2011

Ops Sikap??!?

Klik untuk gambar yang lebih besar
Tumpang minum kopi dari drzeze.wordpress.com
Ops Sikap. Nama yang memang best. Perlaksanaan? Setiap kali tiba musim perayaan. Tu ja yang tak kena. Bagi aku patutnya buat sepanjang tahun. Yup. Maybe tak berapa kena dari segi kos dan tenaga. Tapi lebih berkesan. Bila kina nak ubah sikap. Ianya satu proses yang berterusan. Bukannya bermusim. Tu pasal bila tengok statistik, masih tetap sama. Tak berubah. Turun naik pun dalam margin yang kecik. Kalau dapat buat berterusan maybe akan lebih efektif.

Dulu pernah kerja ngan orang luar. Dia puji abis sikap dan perangai orang kita nih. Tapi katanya lagi, tu hanya bila kita berurusan diluar jalan raya. Kalau atas jalan raya outomatik dia kata, dia memang ngeri dengan orang kita. Perghhh. Tak ingat dunia tuh.

Semalam timbul isu pasal tol pulak. Nak kekang jap. Macam pernah buat tu. Satu ketika dulu. Bila habis tempoh puasa dia. Hambik kau. Berganda naiknya. Penat nak balik kampung. Bukan penat berjalan. Penat nak membayarnya. Dah la tu. Katanya lebuhraya. Dah la lebuh, raya lagi. Kalau ikut istilah.. lebuh tu dah besar, raya pulak nak menggambarkan benda tu lagiii besar.. Tapi awat yang sampai boleh jem kat lebuhraya ntah. Penat weh.. Tu yang satu ketika dulu aku lebih gemar ikut jalan biasa; sampai la mantan PM ketika tu arah lori tak leh ikut lebuh raya. Pakat jem kat jalan biasa la pulak.

Pastu paling baru pakat nak naik tambang bas la pulak. Isu dia pasal diskaun tol kena tarik balik. Dah sudah.. Tol baru baper sen. Katanya bahagi sama rata dengan penumpang. Tapi nak dia berapa kali ganda daa.. Apa yang share sama ratanya. Pelik pelik. Tu lum kira yang pakat tukar bas jadi dua tingkat tuh. Bawak laju tak hingat. Semuanya pasal nak kurang kos la tuh. Habihnya.. eksiden yang makin meningkat.

Tu yang aku nampak. Ops Sikap ni sebenarnya memainkan peranan kecik ja. Sikap kita sendiri yang menentukan. Bila raya semua pakat baik kengkonon, hari lain.. MasyaAllah.. Dah tajuk lain, dah cerita lain. Maybe tensen gamaknya. Dengar pagi ni figure. Dah ada mangsa dah. Duit dah banyak perabih, sikap kita tak berubah jugak. Apa nak jadi.

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 6 November 2010

Kesian adik inaz

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 November 2010
Masa : 10.30 malam
Tempat : Rumah den
Mood : Sedihnya

Sian adik inaz. Tadi masa masuk tandas kat sepital, boleh la pulak terpelecok kaki ke dalam mangkuk tandas tu. Kisahnya dia masuk lam tandas ngan kakak dia. Sekali kakak dia nak kuar, dia malu terus terjah ke pintu. Tak perasan kaki kemana, terus terpelecok lam tu. sib baik leh kuarkan. Tapi ada sikit bengkak dan melecet la. Nangis ja tadi. Aku sapu ubat. Pastu atuk dia pulak sambung urut dan terus balut kaki dia tak nak kasi gerak banyak. Sesekali aku bangun bukak balutan, urut kasi darah lancar balik, baru balut semula. Sian adik.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lepas urut terus tertidur..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sian adik inaz

Enjoice...Sharing is power!!!