mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label anak yatim. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label anak yatim. Papar semua catatan

Sabtu, 11 Julai 2015

Shopping Raya 2015


Shopping Raya 2015. Ini cerita lama sebenarnya. Cerita hari Sabtu, 27 Jun yang lepas. Tetiba jer Mydin penuh orang. Pelik juga. Sekali jumpa Kila. Hmmm... Jadi volunteer. Program shopping raya untuk anak-anak yatim. Patut la penuh Mydin pagi tu. Tahniah!

Sabtu, 17 Ogos 2013

Last Ramadan on Johor Bahru


Last Ramadan on Johor Bahru. 4 Ogos merupakan Ramadan terakhir kami di Johor Bahru, sebelum kami bertolak pulang ke Baling keesokan harinya. So, banyak nak disetelkan pada hari ni. Tak nak ada yang terlepas sebelum pulang berhari raya di kampung nanti. Read on...

Ahad, 29 Ogos 2010

Sumbangan Anak Yatim PPD Johor Bahru - Majlis Berbuka Puasa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 26 Ogos 2010
Masa : 7.15 malam
Tempat : PPD Johor Bahru
Mood : Penat dalam girang

Dah tiba waktu berbuka. Semua yang hadir disajikan dengan 3 jenis kuih, kurma dan air kotak; sebagai syarat. Lepas tu semua sembahyang berjemaah dahulu sebelum majlis berbuka puasa bermula. Banyak betul lauk pauk disediakan. Air pun ada dua jenis, sirap sejuk dan air teh panas. Alhamdulillah. Majlis sumbangan aku dah tak ambik gambo lagi. Aku dah penat. Habis jer majlis berbuka aku dah bertolak balik ke rumah.. Bawak keter pun cam ada melelong sikit.. Pergghhh.. Sampai rumah terus zzzzz....

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Semua menunggu waktu berbuka dengan tenang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Akak katerer sibuk menyiapkan hidangan kuih untuk berbuka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Semua boleh berehat seketika sementara menunggu waktu berbuka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ustaz norzaidi menerangkan perjalanan majlis malam ini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah boleh keluar untuk mengambil juadah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Huih.. sampai dua air kotak diambiknya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Air mineral tak laku ker dik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jangan lupa ambik kurma ye

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu dia.. menanti dengan penuh kesabaran

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bila nak azan nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haaa... dah bunyi azan dah.. apa pun baca doa dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aminnn...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sembahyang maghrib berjemaah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni baru hidangan sebenar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Semua dah mula mengisi pinggan memasing

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Satu-satunya pegawai yang paling smart dengan nametagnya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Amik dik jangan tak amik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni sebenarnya tempat pompuan.. tadi tu berlaku sedikit kekeliruan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Meja VIP

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Silalah makan yeeaa..

Enjoice...Sharing is power!!!

Sumbangan Anak Yatim PPD Johor Bahru - Khatam Quran

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 26 Ogos 2010
Masa : 6.00 petang
Tempat : Bilik Mesyuarat PPDJB
Mood : Bersandar

Habis jer tazkirah, Ustaz Zaidi lak amik turn untuk majlis khatam Quran. Aku dah tutup dah LCD tadi. Sekali ustaz Norzaidi kata dia nak bukak quran software biar semua dapat nengok. Takpe.. pasang balik jer LCD tuh.. Pastu gi sambung dok kat luar balik.. Aku dok bebetul bawah speaker kat depan pintu..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah mula dah majlis khatam quran

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Betulkan microphone

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sedap suara ustaz zaidi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ustaz norzaidi jaga software quran

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Semua orang dah boleh nampak apa yang dibaca

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Alhamdulillah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah tamat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lepas ni nak baca doa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Antara yang lain kat luar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pegawai dan staf PPD

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tekun dan khusyuk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Doa dibaca oleh ustaz norzaidi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pelajar-pelajar turut mengaminkan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Seronok nengok bebudak nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Abang PA pun join sama

Enjoice...Sharing is power!!!

Sumbangan Anak Yatim PPD Johor Bahru - Tazkirah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 26 Ogos 2010
Masa : 5.00 petang
Tempat : Bilik Mesyuarat PPDJB
Mood : Gumbira walau penat sikit

Start kul 5 tadi, terus mandi dan tukar baju. Fully book semua bilik. Lam 15 minit pastu, dah sampai team pertama, dari St. Joseph. Paling dekat kan. Semua anak-anak yatim ni dikumpulkan di bilik mesyuarat kedua yang jadi main untuk majlis malam nih. Pastu satu tazkirah ringkas disampaikan oleh ustaz hmm.. hmm.. aku lupa lak nama dia.. dari Jabatan.. Kalau ikut kehadiran hari ni adalah 80 orang pelajar yatim dari sekolah-sekolah daerah Johor Bahru.. Pas amik gambo sekepin dua, ajak tajul lepak kat luar; pasal kat dalam dah campur laki pompuan. Takkan aku nak dok kat area pompuan kot..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesi pendaftaran, kitaorang take turn jaga sini.. pasal.. tak sempat siap lagi orang dah sampai...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Meh sini daftar nama dulu yerk..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apa la yang dikira oleh cik azam ngan cik wan kita nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Semua yang hadir dikumpulkan dulu lam bilik main.. nak buat sesi tazkirah dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK semua ustaz.. ok, alhamdulillah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Semua pelajar pompuan pun letak kat bilik sama, tapi kat belakang..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Best jugak tazkirah nih.. banyak interaksi dengan pelajar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tekun bebudak nih dengar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tazkirah pasal puasa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Keadaan bilik main yang dipenuhi dengan semua pelajar dan guru pengiring terlibat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap ada powerpoint

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bagus ustaz-ustaz sekarang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bijak menggunakan teknologi sedia ada untuk menarik minat pendengar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ustaz Norzaidi pun dah join depan dah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku pun dah penat sikit.. asyik berdiri jer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Amik sekepin dua lagi sebelum gi duduk kat luar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Full swing seluruh bilik sampai ke budak yang paling belakang

Enjoice...Sharing is power!!!