mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label outing. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label outing. Papar semua catatan

Ahad, 29 Disember 2013

KIPmart tampoi outing

KIPmart tampoi outing. Setelkan belen belen yang takde lagi. Beli tudung tambah. Pastu uniform bomba mama. Baru tau uniform baru bomba. Next to lionmas beli hadiah kawin. N tak lupa tempah nama. Last coming is cempedak. Layannnzzz...

Sabtu, 26 Februari 2011

Kebudak Kerol @ Hutan Bandar MBJBT

Klik untuk gambar yang lebih besar
Ziqri pun main ikut suka hati dia ja, tak ikut dah apa orang suruh buat
Pagi ni memang aku dah plan supaya leh bawak kebudak ni semua pi main kat hutan bandar. Lama sangat dah asik dok terperap ja kat rumah. Sian depa. Bagi la pulak hirup udara segaq kat hutan bandar nih.

So lepas anto mama gi sekolah dia, kami makan roti canai dulu kat medan selera. Ngan ziqri sekali pun tibai. Dah setel kat sini baru la kami pakat gi hutan bandar nih. Semuanya suka hati. Lepas main pakat berjalan la pulak. Dah penat berjalan, sambung main balik. Syiok woo..

Nak tengok lebih just browse for more>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
mana la nak pi tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
panjat dik, panjat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
suka ati bebenor le tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ni perkara biasa bebudak ni sebelum turun gelongsor

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tak tau pasaipa dia minat sangat ngan batu nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
dia ingat bola kot

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sampai terduduk tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
nak main kereta ka tak mau

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sekali kakak dia yang main

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
pakat main gelongsor la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tak mau lepas dia batu batu pun dia kutip

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
penerangan pasal panda oleh iqa.. ni la daun yang panda suka makan tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
siap buat 360 tu.. beriadah sambil belajar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ooo.. ni la rebung nak jadi buluh


Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 9 Oktober 2010

Outing Ganu : Keropok Marang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 Oktober 2010
Masa : 5.15 petang
Tempat : Marang
Mood : Berenti lagi ka..

Beranti lagi. Tapi kali ni kat Marang la pulak. Aku jelajah habis-habis tempat ni. Dari depan sampai ke belakang. Tanya memacam. Pastu lepak kat tepi pantai. Sampai bas bunyi hon, baru kitaorang naik. Cenggini rupanya wat kopok. Paling best siap serve air minum tuh.. Memang syiok wooo..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
waaa... banyaknya kepok

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Minum dulu.. abis tu orang dah kasi..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kepok yang dah siap dipotong dijemur seharian

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kalau cuaca elok memang sari ja, kalau tak kena la tambah harinya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Closeup

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Satar mentah lum bakar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengah tunggu turn kena bakar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nice to eat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Balik ke kepok tadi.. ni yang dah siap diuli

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sekali proses lam 50 kilo

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Air rebusan pun dah paneh ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi rebus semua sekali

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pergghhh.. asap tak hingat tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cubaan mengangkat kepok mentah.. sukses

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lepak kat belakang la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sempat posing tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nun pulau kapas nampak kat ujung sana

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Beh woo lepak sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni kepok lekor fresh la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Gentel, rebus, gentel, rebus.. power sehhh..

Enjoice...Sharing is power!!!

Khamis, 7 Oktober 2010

Outing Ganu : Pasar Payang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 Oktober 2010
Masa : 2.40 petang
Tempat : Pasar Payang
Mood : Lapo bebb

Apa pun nak cari makan dulu, lepas makan baru leh merayap. Makan kat kedai mak cik juai mihun sup nih. Katanya dah 30 tahun berniaga kat sini. Memacam dia cerita, maybe dia ingat aku reporter agaknya. Dah banyak kali aku kena cenggini. Hahaha.. Pastu gi beli t-shirt. Selai RM23 dia kasik aku. aku amik empat. Pastu baju iqa ngan adik memasing RM15, dah RM30. Baju ziqri jer aku tak jumpa saiz. Kira halal la. Pastu mintak diskaun. Dia kasik semua sekali RM105. Kira boleh la kot kan.. Dah setel tu mula la merayap ntah cari apa pun dah tak tau. Masih jumpa banyak yang masih juai telo penyu.. Kata haritu tak boleh.. entah la..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Main enterance

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom kita masuk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tangga utama

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tahu la perangai aku kan.. kurang-kurang aku mintak kebenaran apa nak amik gambo dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
En. halil punya makan tengahati ini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku nyer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kira semua.. En. amizan belanja.. TQ TQ

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Operasi beli t-shirt

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sib baik dia kasik diskaun banyak..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tak abis abis lagi En. shamsul ngan rotannya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Telur penyu??

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah.. jom balik.. geng jantan mana reti dok sini lelama

Enjoice...Sharing is power!!!