mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label riadah. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label riadah. Papar semua catatan

Sabtu, 2 Ogos 2014

Santai santai berbasikal


Santai santai berbasikal. Sesaja layan kebudaks pagi ni. Ronda sekeliling kampung.

Rabu, 2 Mac 2011

Jom ronda-ronda - Bukit Indah

Klik untuk gambar yang lebih besar
Taman rekreasi di bulatan pesiaran indah
Petang ahad lepas, kami semua pakat pi Bukit Indah. Bukannya apa, mama dah terkenan ngan jengjalan cari makan pagi tadi. Donut Big Apple la apa lagi. So, kuar la pi Jusco Bukit Indah dulu. Sampai ja terus gi Big Apple. Bungkus, sekali si iqa la pulak nak makan situ. OK, belasah ja setakat mana dia termampu.

Masa nak kuar aku teringat pasal buah berangan nih. Saja nak kasi bebudak ni rasa buah berangan. Beli la 100g kot. Lam RM6. Perghhh.. kalau zaman aku sekolah dulu, siap boleh makan buah berangan tu masa rehat. La ni, harga dia boleh melambung gila.. Ka, pasai aku dok baling yang memang harga barang tersangat la murahnya kot.

Pastu target aku, pi lepak kat taman di bulatan indah tu. Hepi kat situ. Ziqri berjalan tanpa sekatan lagi. Menonong ja. Enjoy beb. Yang best, siap berkelah donut, berangan dan ubi lagi kat situ. Hehehe.. orang lain berjogging.. kami berkelah>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom kita ronda

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
wa... iqa la pulak jadi tukang pilih donut

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
apasal saya kena jel nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
dah makin ramai beratur

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
kasi tunjuk dia punya signboard

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tengok mulut iqa tuh.. penuh ngan cokelet

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sesi beli ubi ngan berangan la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tu tempat bakar ubi tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
dah beli berangan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
nampak nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
suka la pulak si adik nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
lepak taman la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ziqri ngan iqa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tu meronta pasal nak main sendiri tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tengok.. dah sampai mana dah bebudak tu melilau

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
posing sekali

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
dah sampai rumah dah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ni la benda yang brader tadi kasi untuk kopek berangan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
siap tulis cina tu..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
demo dari iqa


Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 5 Februari 2011

Jom ronda-ronda : Hutan Bandar MBJBT

Klik untuk gambar yang lebih besar
Semalam puas kami tawaf satu kawasan nih...
Cuti raya cina ni langsung tak jalan lagi. Nak jalan cemana, dengan hujannya, dengan standby banjirnya. Semalam baru nampak matahari sikit. Alhamdulillah. Boleh la gi merayap jap. Mama tanya jadi ke nak gi wet world. Aku kata toksah lagi la. Tengah tak leh dengo lagi ayat berkaitan air buat seketika nih. Lagi pun hujan pun masih ada di sesetengah kawasan kan.

Jadi petang ni pakat kuar gi hutan bandar jer la. Cuma kali ni memang satu kawasan aku jelajah bersama seluruh ahlil famili. Hihihihi.. ni baru bebetul namanya biar menyeluk pekasam nih.

Makan cam biasa bila buat vote for sure la pakat nak gi kfc. Belasah ajer la. KFC Gelang Patah ajer la. Dah cakap awal awal taknak mainan. Sekali dia kali bekas air la pulak. Beli ajer la. Suka ati la si iqa tu. Dan malam semalam jugak aku try apa fish donut tu. Tak besh sangat. Tapi tak kisah la. Janji bebudak suka ati>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Posing dulu sambil lepak amik tenaga

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
bat man ni jugak jadi pilihan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ni la yang paling best.. maybe dia yang paling muda antara semua agaknya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ramai bebudak suka main kat sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
lepak lagi amik tenaga kat sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tu dua beradik tu buat apa kat belakang tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ada kolam rupanya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
adik inaz cam biasa la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
mama pun nak jugak amik gambo ngan ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ziqri ngan bapak dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
lepak sini la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
inaz lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
amik bunga la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
cute tak saya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ziqri pun kena jugak ka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
inaz jangan kasi dia posing

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sekali dia posing...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
makin banyak dia nak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
betul tak aku cakap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
siap lompat lompat la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
aiyooo.. semua nak lompat lompat ka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
gi tengah tu la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tapi rasanya dia dah seal bangunan nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tak kira gi jugak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
posing dulu maa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tu.. camna leh terlepas tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ni aku amik sekali untuk panoramio aku nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
nak buat 360

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tak kira la walau tak cukup

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
janji amik jugak.. kira ni 180 je la nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
posing lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
mama la pulak lindung

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
semua sekali

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
mama ngan ziqri ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
lepak tepi tasik aje la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ziqri pun suka tau

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
siap tepuk tangan tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
langit memang penuh ngan lelayang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sampai depan balik, nak main pun siap beratur tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
beratur lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
dan lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
dah.. jom balik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
makan kat kfc

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ni la yang ada donut ikan tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
cam biasa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ada setengah orang cakap aye to' jagut

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tak kira la.. janji makan ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
suka nya adik inaz

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
malam ni makan ni ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
siap passing passing sos tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
bersama bekas air dia

Enjoice...Sharing is power!!!