mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label kabel tnb. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label kabel tnb. Papar semua catatan

Sabtu, 27 November 2010

Apasal panas tetiba nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 27 November 2010
Masa : 2.00 petang
Tempat : Wawasan 2
Mood : Apakes la pulak ni

Memulanya, dok layan internet.. Sedar-sedar internet layan aku. Terlelap la pulak. Ni la penangan makan nasi lemak di hari cuti. Kena pulak cukup ramuan semua. Tu yang orang kedah sana terutama petani suka makan nasi lemak. Pasal dia memang bagi tenaga, terutama untuk bersawah kan. Tapi kalau makan pastu tak buat apa-apa.. Insyaallah.. wajib tertido punya..

Bangun pun sebab mama dah bising.. Dalam panas-panas cenggini pun boleh tertido ka.. Ahh.. ye la. apasal panas. Letrik dah dekat setengah jam putus abang oii.. La.. yeker.. So, lepak kat luar dengan ziqri. Sekali nampak la pulak pekerja-pekerja yang tengah mengecat tiang tnb nih.. adakah diaorang ni dalang disebalik takde karen nih.. Entah la kan.. Tapi lepas diaorang dah setel semua kerja-kerja mengecat ni.. majiknya adalah.. karen ada balik.. sahih la tu..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tekunnya brader ni mengecat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Buang pelekat kat bawah dan atas.. gunanya pelekat ni supaya cat tak berkecah.. nampak cantik ja macam lukis guna pembaris gitu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Si hitong pun sibuk dok memerati

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ahhh.. gatei lak kepala aku nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jangkit kat tengkok la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tiang depan rumah aku dah setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni pun dah setel.. dan majiknya.. pastu terus ada karen.. aku mushkil

Enjoice...Sharing is power!!!

Rabu, 17 November 2010

Bawak ke malam jugak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 15 November 2010
Masa : 6.50 petang
Tempat : Wawasan 2
Mood : Panassss...

Akhirnya bawak ke malam jugak. Nak buat camner, TNB kata kontraktor wat kije lambat, kontraktor kata TNB lambat. Sama ja aku nampak. Yang penting, jangan drag sampai ke pagi buta sudah. Si inaz dah nangis nangis dah. Panas katanya. Dok tak duduk dah tertidur.. sian dia.. Memula dok kat lam rumah, last last pakat sambung lepak luar. Mana tahan beb.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Harap ke lilin aje la malam nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara tu.. kije masih berjalan kat luar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tinggal nak sambung kotak ngan transformer ja lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kontraktor penyambungan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Buat dengan teliti

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku masa ni memang dah lepak luar aje

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pakai zoom lens.. shoot

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Senyum abang tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni dah tensen la ni.. sempat shoot bulan lagi tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
TNB la pulak take over

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu nak amik apa kebenda ntah yang kaler flouresent tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Terus bergelap seketika. Mula pasang fius kat kotak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dan lampu rumah pun mula hidup satu demi satu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masa rasmi 9.06 malam, lilin ni pun dipadamkan.. Habis satu hari aku bergelap cenggini. Yang sian si inaz.. Dia terbangun jam 6.15 pagi.. Eh eh abah.. dah ada karen ya.. Yeaayyy... sian si inaz. Kuat lak tu dia bersorak tu.. Langsung dia pasang citer stuart little.. Adik.. adik..

Enjoice...Sharing is power!!!

Lepak depan rumah nunggu karen

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 15 November 2010
Masa : 6.00 petang
Tempat : Depan rumah
Mood : Tensen wehhh

Alamak.. Ingatkan kejap ja. Memang lama tul. Last last semua pakat nunggu kat luar. Tanya kat TNB tadi pun, dia memang cakap malam nanti baru siap. Pergghhh.. nasib badan la kan. So, nak tak nak dok kat luar la amik angin, dalam memang panas. Siapkan lilin dan kelengkapan lain untuk survive kegelapan malam ini.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Astargfirullah.. dah cam belacan kertas makluman esok cuti.. Tak tau la nak jadi apa ngan iqa nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nak kena nih.. amik gambar bukti. Len kali kalau nampak kertas makluman cenggini lagi siap. Tu pun nasib baik aku perasan. Pasni mesti kasi terus apa apa kertas makluman

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah sampai meleleh air liur, ntah apa yang ditengoknya tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Merenung jauh nampak dua beranak nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Abah skodeng saya ka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok saya mula buat muka yang comel, saja nak kasi orang lain geram

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cemana nak tidur malam ni.. panas la nanti..

Enjoice...Sharing is power!!!

Penyambungan kuasa oleh TNB

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 15 November 2010
Masa : 5.30 petang
Tempat : Jalan Wawasan
Mood : Kalau tak siap nih bergelap la malam nih

Balik ja kije petang ni dah nampak keter lori penuh depan rumah aku. Pergghhh.. Semua dah datang, TNB, kontraktor. Memang penuh lah depan rumah aku nih. Nak tak nak. Parking belakang ajer la. Nak buat camner. Diaorang start buat kije penyambungan dari kul 10 pagi kata mak. Maknanya dari pagi tadi la orang dah takde karen. Layan ajer la nengok orang wat kije kat luar rumah. Ye lah.. nak buat apa lagi. Karen takde. Kan terbengkalai sumer kije.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nak wat camner, parking aje la kat belakang nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dia ganti kotak janakuasa yang baru

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apa kena nama bender kat atas tu ntah, transformer kot

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pasang bang, pasang betui betui tau

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bebudak kampung pun turut sama lepak nengok diaorang wat kije

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Leh tahan lama jugak asik dok perbetul kedudukan ja. Ya lah.. kang tak betui susah pulak nak perbetui nanti

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Amboih.. sekor ni pun sibuk mengusha jugak ka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masih dok pasang benda alah ni lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK ngam

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah betui baru leh buang rantai pengangkat tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK dah boleh tarik dah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kerja kerja skru menyekru diteruskan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara tu kontraktor membantu lam urusan perkabelan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap pasang besi penghalang tu, mana tau ada yang gila nak kaya cepat datang mencurik ka apa nanti

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kesan tayar lori tadi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pergghhh.. lalu sebelah keter aku tuh.. ngeri beb.. kalau tanah pun leh jadi gini.. dah la sipi sipi ja dia bawak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK.. bulldozer pun dah mula bergerak nak mengambus tanah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni yang kat depan rumah aku.. dah setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK.. sudah boleh kasi kambus semua ya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bebudak pun dah makin mendekatkan diri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Brader ni terpaksa menghalau.. kang kena cangkul ka apa kan dah susah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok la deretan fius kat atas kotak tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apa lagi yang dibuatnya tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Brader nih dah tak sabar nak pasang fius tu dah tu.. aku lak dah tak sabar nak buat kije kat pc

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lori ni pun dah sampai..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kalau lepak lepak kat tangga ni mesti best kan

Enjoice...Sharing is power!!!