mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label lima kedai. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label lima kedai. Papar semua catatan

Khamis, 7 Julai 2016

Raya raya @ Lima Kedai


Raya raya @ Lima Kedai. Ya. Sesi pertama kami di rumah pak lang di Lima Kedai. Nenek Yang Melaka pun ada. Ramai lagi yang ada. Pak Ngah Man ada. Cik Uji ada. Cik Wi pun ada. Meriah wa cakap lu. Ziqri pun tensen ja kat sini terganggu dengan Iman. Kekeke.

Isnin, 30 Januari 2012

Apa kes lagi ni



Sekali masa balik petang tadi boleh jem tak tentu hala la pulak kat lima kedai. Sudah. Ini yang ana paling benci lah. Dari dulu lagi, sejak dari kuala selangor. Aku paling benci jem. Menyampah. Ni tak tentu hala la pulak jem nyer nih.



Sampai dekat dewan tu baru nampak puncanya. Ntah apa la pulak yang dibagi kat sini. Adoyaiii.. Bikin kepala pinin lah..

Jumaat, 13 Januari 2012

Dah lapang dah



Dedulu, masa memula aku turun johor. Masa tu tahun 95, kawasan ni toksah citer. Hutan sawit getah segala. Nak lalu memalam, boleh gigil la, terutama kalau sorang diri bawak motor. Kalau nak gi gelang patah masa tu, macam nak gi hutan mana ceruk ntah. Dengan jalan gaya roller coaster nyer, hutan kiri kanan. Memang mencabar la.

Tapi, la ni. Hutan batu dah ganti hutan batu. Kiri kanan habis semua kena tarah. Lepas lima kedai dah naik perumahan rakyat iskandar, nusa sentral, dan segala nusa nusa lah. Yang ni aku pun tak tau nak jadi apa. Habis rata. Sian segala menatang yang dulu selalu melata kat sini.



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway

Selasa, 10 Januari 2012

Perghhh



Sekali masa balik air naik la pulak kat lima kedai. Aku main redah jer. Ingatkan dah lepas. Rupanya ada setakung lagi, dan lebih dalam lagi. Sib baik ada longgokan batu kat sebelah tepi. Belasah ja naik ikut situ. Alhamdulillah lepas aku ke seberang. Nengok keter dah berderet dari gelang patah. Bayangkan dari lima kedai sampai ke perumahan rakyat iskandar. Sib baik aku dari skudai.



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway

Rabu, 3 Februari 2010

Air Tebu Flat Lima Kedai

©2010mknaceunlimitedAkhirnya aku dapat gak berenti kat gerai depan flat lima kedai ni. Selalunya memacam aral yang menyebabkan aku tak pernah dapat nak berenti kat sini. Keter belakang lajulah, tapi yang selalunya aku terlupa; dah terlepas baru teringat. Kali ni dari jauh aku dah slow, lantak la keter belakang aku; memang tarak keter pun. Hahaha..

Kat sini yang aku perasan dia juai air tebu dengan cendol. Iqa pun nak turun sekali. Bawak jer ler.

Air tebu baper kak?
Singgit doposen jer. Nak baper dik?
Bagi satu jer la. Pastu bagi cendol satu.

Sekali tengok dia tuang. Alamak. Mana cukup ni. Sekali aku teguk jer dah habis. Aku minum kat kantin pun sekali hadap dua gelas beso. Kak.. tambah lagi satu la. Cendol nak tak. Cendol pun nak jugak. Cendol dia Singgit lima posen. Kira OK ler.

Tapi yang bestnyer. Jarang dapat minum tebu yang ada rasa hampas ni. Pure gila.. Pergghhh.. Iqa jer cakap tak sedap. Pasal dia dah selalu minum tebu taruk air gula. Hahaha.. Sian generasi baruku ini.. nanti aku nak kasi dia batang tebu lak suruh gigit.

©2010mknaceunlimited
Iqa tak suka sangat rasa air tebu ni. Cam ada sampah lak tu. Kelakar dengar. Air teh pun dia tak suka sangat pasal ada sampah katanya. Kan ker hampas teh tu. Hahaha..

©2010mknaceunlimited
Aku tolong iklankan la. Bukannya apa, sekarang ni kan musim gawat. Kepada sesapa yang masih mencari kerja tu, pi la cuba nasib kat sini pulak. Baru nak bukak tu. Sebelah Jusco Bukit Indah jer.. Kalau tak nampak sangat nombor pon tu, klik jer gambo untuk tengok bersi beso

Isnin, 12 Oktober 2009

Outdoor | Sue & Tarmizi



Sue & Tarmizi
11 Oktober 2009 | 4.00 petang | Hutan Bandar MPJBT



Photo Montage


Reception | Sue & Tarmizi



Sue & Tarmizi
11 Oktober 2009 | 2.00 petang | Lima Kedai



Photo Montage


Ahad, 11 Oktober 2009

Malam Berinai | Sue & Tarmizi



Sue & Tarmizi
10 Oktober 2009 | 9.00 malam | Lima Kedai



Photo montage


Khatam Quran | Sue & Tarmizi



Sue & Tarmizi
10 Oktober 2009 | 8.00 petang | Lima Kedai



Photo montage


Solemnization | Sue & Tarmizi



Sue & Tarmizi
10 Oktober 2009 | 4.30 petang | Lima Kedai



Photo montage