mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label terengganu. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label terengganu. Papar semua catatan

Rabu, 4 Disember 2013

Banjir melanda Johor, Terengganu dan Pahang

Banjir melanda Johor, Terengganu dan Pahang. Sejak petang semalam hujan lebat sungguh kat JB. Risau tul. Kebetulan ada urusan di Skudai. Air bertakung toksah cerita la kan.
Pagi ni, masih lagi hujan. Dengar berita dah tiga negeri kena. Johor aje dah 5 ribu mangsa dengan Mersing paling terjejas teruk. Harap semua berhati-hati dan berjaga-jaga lam keadaan sekarang ni.


Sent via Samsung Mobile

Ahad, 21 April 2013

PILIHAN RAYA UMUM KE13 SENARAI CALON PARLIMEN DAN DEWAN UNDANGAN NEGERI TERENGGANU

PILIHAN RAYA UMUM KE13 SENARAI CALON PARLIMEN DAN DEWAN UNDANGAN NEGERI TERENGGANU
PILIHAN RAYA UMUM KE13 
SENARAI CALON PARLIMEN DAN DEWAN UNDANGAN NEGERI TERENGGANU

Berikut merupakan calon untuk Parlimen dan DUN negeri Terengganu bagi PRU13 ini. Senarai ini akan sentiasa dikemaskini bersama dengan senarai terkini dari Bernama.com. Untuk mengetahui pengumuman dan keputusan terkini, sentiasa bersama Dashboard PRU13 dari SPR.

Parlimen : 8
Dewan Undangan Negeri : 32

Khamis, 7 Oktober 2010

Outing Ganu : Pasar Payang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 Oktober 2010
Masa : 2.40 petang
Tempat : Pasar Payang
Mood : Lapo bebb

Apa pun nak cari makan dulu, lepas makan baru leh merayap. Makan kat kedai mak cik juai mihun sup nih. Katanya dah 30 tahun berniaga kat sini. Memacam dia cerita, maybe dia ingat aku reporter agaknya. Dah banyak kali aku kena cenggini. Hahaha.. Pastu gi beli t-shirt. Selai RM23 dia kasik aku. aku amik empat. Pastu baju iqa ngan adik memasing RM15, dah RM30. Baju ziqri jer aku tak jumpa saiz. Kira halal la. Pastu mintak diskaun. Dia kasik semua sekali RM105. Kira boleh la kot kan.. Dah setel tu mula la merayap ntah cari apa pun dah tak tau. Masih jumpa banyak yang masih juai telo penyu.. Kata haritu tak boleh.. entah la..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Main enterance

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom kita masuk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tangga utama

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tahu la perangai aku kan.. kurang-kurang aku mintak kebenaran apa nak amik gambo dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
En. halil punya makan tengahati ini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku nyer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kira semua.. En. amizan belanja.. TQ TQ

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Operasi beli t-shirt

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sib baik dia kasik diskaun banyak..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tak abis abis lagi En. shamsul ngan rotannya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Telur penyu??

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah.. jom balik.. geng jantan mana reti dok sini lelama

Enjoice...Sharing is power!!!

Outing Ganu : Keropok Lekor Losong

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 Oktober 2010
Masa : 2.00 petang
Tempat : Losong
Mood : Oooo.. ni ka losong yang glamer tuh

On the way sekali lagi bas berenti. Turun jer tokei kedai semawa kopok. Aikk.. Amik sekepin. Alamak apasal tak best nih.. En. Hairul cuit.. Jom kita gi sana nu.. Maka berjalan la kami bertiga ke seberang jalan. Sepanjang jalan losong ni penuh ngan kedai kopok kisahnya. Test kat sini.. hmmm.. ngam.. beli yang dah siap goreng.. leh kira makan tengahari ka ni.. Perut lapo nih.. Sekali En. Amizan nampak.. apa la yang diaorang ni lama nau dok kat kedai kopok seberang jalan nih.. Last-last penuh kedai ni ngan geng-geng lain..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Upacara membungkus kepok

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi rapat aaa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lidi tu gunanya supaya senang kira kepok yang nak dibungkus

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
aiii.. en. hairul pun sibuk membeli jugak ker

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sos kepok dijamin sedap oleh en. lutfi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nak beli yang ni ja.. lapaq nooo

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lama la pulak digoreng nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah penuh ngan yang lelain

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kedai tu berdepan ngan rumah tinggal nih. Katanya muzium dah take over sebab dah takde pewaris

Enjoice...Sharing is power!!!

Outing Ganu : Masjid Kristal

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 Oktober 2010
Masa : 1.15 petang
Tempat : Masjid Kristal
Mood : Boleh la..

Memandangkan masjid ni memang dalam perjalanan kami, seeloknya la kami berhenti untuk solat. Kebetulan zohor pun dah masuk, kalau tak maybe sembahyang kat masjid lain agaknya. Boleh tahan masjidnya. Cuma maybe disebabkan cuaca yang sangat panas menyebabkan aku sedikit kenoning balik. Lepas sembahyang sempat shoot lagi beberapa keping gambar sebelum bergerak ke bas. Kecewa sikit pasal susah nak amik angle dia dari dekat dengan binaan-binaan tambahan yang bagi aku tak baper sesuai.. Maybe dari jauh ok la kot..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Posing jangan tak posing

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lepak En. Yunan menahan sakit kakinya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sempat lagi amik gambo aku tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom posing sesama

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
No komen

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
The bosses

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haiii.. nak rotan sapa tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Enjoice...Sharing is power!!!