mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label fruit. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label fruit. Papar semua catatan

Ahad, 13 Jun 2010

Jom Ronda-Ronda : Derian Batu Pahat



Boleh kata sepanjang jalan dari Batu Pahat sampai la ke Pontian penuh dengan gerai-gerai jual derian. Tapi aku tak sempat jauh.. Kat Penggaram lagi dah berenti membeli. Dari sekilo singgit sampai la ke dobelas hinggit suma ada. Last-last mama pilih yang tengah-tengah nam hinggit. Aku lam keter jer pasai dok jaga Ziqri. Sebelah pegang bideo, sebelah lagi pegang ziqri. Ambik 4 bijik dekat-dekat RM40.

Pastu bila gerak jer balik pergghhh.. ngeri la pulak nengok gerai bercambah kat tepi-tepi jalan ni. singgit setengah ada.. dua hinggit ada.. alamak.. Jangan terbeli yang mahal udah la kan.. Last-last berenti kat satu pakcik nih.. Dia juai tiga hingit sekilo.. mama amik 3 biji.. dia kira RM7 hinggit jer.. Mak aih.. Tapi rasa derian yang sekilo nam hinggit tu memang lagi power... menurut kata iqa dan mama la, pasai aku memang dah tak lalu nak makan derian lagi..

Enjoice...Sharing is power!!!

Khamis, 4 Jun 2009

Iqa's Day Out - Fruit stall

PhotobucketSemalam teacher Iqa telepon. Katanya hari ni ada kelas art. Iqa suka tul. Pasal dah lama sangat nunggu kelas ni. So, pepagi lagi dah bangun. Lam kul 10 Iqa dah siap. Adik pun nak ngikut jugak. Bawak jer ler.

Lam perjalanan keluar nampak lak kucing Iqa ni tidur tengah jalan. Apa nak jadi la. Nak bunuh diri ke kucing.. Alihkan dia, letak atas batu ni. Pastu terus hantar Iqa ke Nuri.




Photobucket

Cam takde sapa jer Iqa.
Ada la. Abah tekan la loceng tu dulu. Ehh.. Iqa la nak tekan..

Photobucket Photobucket

Pastu, teacher Alia kuar. Borak-borak kejap. Tanya habis bila, bila nak buat lagi. Pastu balik rumah. Sekali lagi kucing Iqa terbaring tengah jalan. Aku ingatkan dah mati kena gelek. Kucing ni memang saje je carik pasal. Semua orang lalu nengokkan dia. Mana taknya. Ada ka baring tengah jalan camni.

Photobucket Photobucket

Lam kul 12.20 kua amik Iqa. Masa nak balik tu singgah la dulu gerai buah. Iqa ngan adik suka makan buah-buahan ni, tetambah lak buah rambutan atau lebih suka aku panggil buah moktan. Sekali nengokkanbuah-buah potong tu.. Aii.. buah moktan pun ada. Adik dari tadi nak buah moktan ni. Ambikkan untuk adik. Iqa pulak ambik buah tembikai. Aku masih menyelongkar cari jambu. Haa.. dapat pun. Sekali masa jalan ke kereta, pakat dok berebut buah moktan la pulak. Masukkan dua-dua lam keter, start enjin, suruh iqa kunci. Aku gi beli satu lagi. Dah settle.

Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket

Sesampai kat rumah, sambung belasah lagi buah-buah tu. Sesambil tu Iqa dok melayan majalah-majalah baru yang aku beli.

Photobucket Photobucket
Photobucket



Chiaoooo...
__________________________________________________________________________
Mohamad Khairul Nizam | 07-5101621 | 0163176350 | 0136042404 | mknace@gmail.com