mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label sempena. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label sempena. Papar semua catatan

Selasa, 30 Ogos 2016

Pelancaran Lagu Muafakat Johor sempena Sambutan Ambang Kemerdekaan 2016


Pelancaran Lagu Muafakat Johor sempena Sambutan Ambang Kemerdekaan 2016 Semarakkan Semangat Muafakat Bangsa Johor. Kerajaan Negeri Johor bakal melancarkan lagu Muafakat Johor pada 30 Ogos ini secara serentak di seluruh daerah bagi menyemarakkan lagi semangat muafakat Bangsa Johor di negeri ini.

Majlis pelancarannya akan disempurnakan Menteri Besar Johor, Dato’ Mohamed Khaled Nordin sempena Malam Ambang Merdeka di Dataran Ledang, Tangkak.

Pengerusi Jawatankuasa Belia, Sukan, Kebudayaan Dan Warisan Negeri Johor, Dato’ Zulkurnain Kamisan berkata, lagu tersebut akan disebar luas di semua stesen televisyen atas talian, sekolah selain akan dimainkan pada setiap sambutan acara di Johor seiring dengan konsep Bangsa Johor.

Beliau berkata setiap rangkap dalam lagu Muafakat Johor memberi inspirasi kepada rakyat untuk terus berjuang dengan penuh semangat sebagai satu bangsa bagi mencapai cita-cita gagasan Johor berkemajuan, kesetiaan Bangsa Johor kepada raja serta raja dan rakyat berpisah tiada.

Selain itu, ia juga memberi inspirasi kepada Bangsa Johor agar terus bermuafakat membina bangsa dan negeri bertunjangkan cara Johor.

Tambah beliau, lagu tersebut wajar dihayati dan perlu dimainkan di majlis-majlis rasmi sama ada di peringkat kerajaan mahupun korporat agar semangatnya terus dijiwai terutama golongan belia.

“Konsep lagu ini yang rancak dan bersemangat amat sesuai dan memenuhi cita rasa golongan muda tanpa meminggirkan budaya zapin dan ghazal.

“Semoga lagu ini akan membuka satu lagi lembaran baru dalam kita menyemai, menyubur dan memantapkan permuafakatan Bangsa Johor ke arah Johor berkemajuan,” katanya dalam satu kenyataan.

Sementara itu, mengulas mengenai kenyataan sesetengah pihak mendakwa bahawa konsep Bangsa Johor membawa kepada perpecahan perpaduan dan tidak sihat untuk negara, beliau berkata ia adalah sesuatu yang tidak berasas.

Jelas beliau, konsep dan istilah Bangsa Johor yang sudah diguna pakai sejak zaman pemerintahan Almarhum Sultan Sir Ibrahim Sultan Abu Bakar seawal tahun 1920 memang tidak perlu dinafikan.

Buktinya jelas ia sudah sinonim dalam diri setiap rakyat negeri Johor kerana berjaya membuahkan hasil menyatupadukan rakyat yang berbilang bangsa.

“Sultan Ibrahim Sultan Iskandar yang meneruskan legasi itu juga sentiasa memberi yang terbaik untuk Bangsa Johor, mana mungkin rakyat Johor akan mensia-siakan apa yang dilakukan Tuanku.

“Tuanku turut menghadiri pelbagai majlis sambutan perayaan pelbagai kaum dan agama di negeri ini membuktikan lambang perpaduan yang kukuh, bukan sahaja dalam kalangan rakyat, malah rakyat dan Institusi Kesultanan Johor,” katanya.

Tambah beliau, kesan daripada semangat Bangsa Johor juga dapat disaksikan hari ini, apabila belia-belia di Johor tanpa mengira kaum, fahaman dan agama boleh bersama melakukan aktiviti, bersukan dan beriadah dalam suasana muafakat.

“Kejayaan bola sepak di negeri ini misalnya, semua adalah hasil sokongan Bangsa Johor yang bersama menyokong tanpa berbelah bahagi untuk menaikkan nama Johor Darul Ta’zim sehingga ke persada dunia.

“Saya turut bersetuju dengan pandangan Menteri Besar Johor, Dato’ Mohamed Khaled Nordin yang mengatakan konsep berbangsa itu adalah manifestasi peradaban dan kemodenan selain agama Islam itu sendiri mengiktiraf kepelbagaian bangsa dan etnik,” katanya.

Menurut Zulkurnain lagi, Bangsa Johor yang sudah menjadi identiti rakyat Johor bukanlah satu usaha untuk ‘mencipta’ bangsa baharu atau melahirkan semangat kenegerian yang ekstrim, tetapi wadah menyatupadukan kerencaman bangsa yang menjadi kekuatan bagi sama-sama membangunkan Johor.

“Atas semangat perpaduan yang kukuh itu, meskipun dilontar dengan pelbagai dakwaan negatif sesetengah pihak, kerajaan Johor tetap akan mempertahankan dan terus mengangkat konsep Bangsa Johor untuk memastikan rakyat negeri ini hidup dalam suasana harmoni dan muafakat,” tegasnya lagi.

---
#terbaeekkk ‎#kipidap #‎mknaceunlimited‬ #‎mknace‬ ‎#blogger‬ #‎photography‬ #‎photoblog‬ ‎#‎SJCAM‬ ‎#SJ4000‬ #‎Asus‬ #‎Zen4‬ ‎#Samsung‬ ‎#GalaxyCamera ‎#altek ‬#‎cubic‬ #love‬ ‎#followme‬ #‎beautiful‬ #‎blogoftheday‬ #fun‬ #like‬‎ #life‬ #colorful‬‎ #photooftheday‬ #‎MyExperience #‎mknaceunlimited,‬ #‎mknace‬, ‎#blogger,‬ #‎photography,‬ #‎photoblog,‬ #‎MyExperience‬,

Isnin, 24 Ogos 2015

Ekspo Sempena Majlis Sambutan Jubli Emas Masjid Negara


Ekspo Sempena Majlis Sambutan Jubli Emas Masjid Negara akan diadakan pada 27 Hingga 29 Ogos (Khamis Hingga Sabtu), bermula pada jam 10.00 pagi hingga 10.00 malam bertempat di Pekarangan Masjid Negara, Kuala Lumpur.

Pelbagai program menarik telah disediakan untuk para pengunjung. Antaranya ialah:

  • Forum Perdana Ehwal Islam
  • Slot Reflection Bersama Sheikh Muhammad Bin Yahya Al-Ninowy,
  • Klinik Agama Bersama Pendakwah Terkenal Iaitu Ustaz Harryanto Rizal Rokman Dan Ustazah Isfadiah Mohd Dasuki,
  • Galeri Sejarah Masjid Negara
  • Keluaran Duit Syiling Peringatan Serta Setem Pos Sempena Sambutan 50 Tahun Masjid Negara
  • Program Lailatul Quran
  • Tadabbur Perdana
  • Cabutan Nombor Bertuah
  • Kuiz
  • Hadiah Menarik Turut Disediakan Kepada Pengunjung Bertuah Terutamanya Yang Lahir Pada 27 Ogos 1965.
  • Tapak Pameran Dan Jualan




Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Ahad, 23 Ogos 2015

Pertandingan Mewarna dan Pertandingan Pakaian Beragam sempena Karnival Sambutan 10 Tahun SMK Taman Nusajaya

Pertandingan Mewarna dan Pertandingan Pakaian Beragam sempena Karnival Sambutan 10 Tahun SMK Taman Nusajaya


SYARAT-SYARAT PERTANDINGAN MEWARNA

  1. Pertandinganiniterbukakepadakanak-kanaktadikaberumur 4 – 6 tahun.
  2. Yuranpenyertaanialahsebanyak RM5.00seorang.
  3. Para pesertaperlumembawaalatanmewarnasendiri. Tiadasebarangalatanmewarnadisediakan.
  4. Alatanmewarna yang bolehdibawaialahpenselwarnadan crayon. Warna air (watercolour) tidakdibenarkan.
  5. Keputusan hakim adalahmuktamad. 
  6. Semuapenyertaanakanmenjadihakmilikpenganjurdanpihakpenganjurberhakuntukmengunakanlukisantersebuttanpasebarangpersetujuan. 
  7. Hadiahdisediakanuntukpemenangtempatpertamahinggatempatketiga.
  8. Setiappesertaakanmendapat ‘goodie bag’.

Khamis, 20 Ogos 2015

Jabatan Penerangan Johor Sedia 10,000 Bendera Sempena Kempen Kibar Jalur Gemilang

Jabatan Penerangan Johor Sedia 10,000 Bendera Sempena Kempen Kibar Jalur Gemilang


JOHOR BAHARU, 19 Ogos (Bernama) -- Jabatan Penerangan Johor menyediakan sebanyak 10,000 bendera untuk diagihkan kepada orang ramai sempena Konvoi Kempen Kibar Jalur Gemilang bermula awal bulan ini hingga 31 Ogos.

Pengarahnya, Zainudin Ismail berkata pengagihan Jalur Gemilang itu adalah bagi menyemarakkan lagi semangat kemerdekaan dalam kalangan masyarakat di negeri ini.

"Kita akan berhenti di setiap premis yang dikenal pasti bagi mengedarkan bendera tersebut.

"Kita juga menganjurkan pertandingan keceriaan merdeka di peringkat daerah dan negeri sejak 6 Ogos lepas agar orang ramai dapat menghayati bulan kemerdekaan," katanya selepas pelancaran konvoi itu, di sini Rabu.

Pertandingan itu dibahagikan kepada lapan kategori termasuk melibatkan premis individu, bangunan agensi kerajaan, swasta, kampung, sekolah, pintu gerbang dan media elektronik.

Pemenang setiap kategori di peringkat daerah akan mewakili Johor untuk bertanding di peringkat kebangsaan pada satu tarikh yang akan ditetapkan kelak, katanya.

-- BERNAMA


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Isnin, 17 Ogos 2015

PELANJUTAN PERTANDINGAN PEMBANGUNAN APLIKASI SEMPENA HACKATHON DATA TERBUKA SEKTOR AWAM

PELANJUTAN PERTANDINGAN PEMBANGUNAN APLIKASI SEMPENA HACKATHON DATA TERBUKA SEKTOR AWAM

PENYERTAAN PERTANDINGAN
Tarikh tutup penghantaran borang penyertaan dilanjutkan pada 25 Ogos 2015. Pasukan yang bertanding perlu menghantar borang penyertaan secara dalam talian sebelum atau pada jam 12.00 tengah malam Selasa 25 Ogos 2015 (www.data.gov.my/hackathon)



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Rabu, 5 Ogos 2015

HARI GANTI PERSEKOLAHAN BAGI CUTI BERGANTI SEMPENA PERAYAAN AIDILFITRI TAHUN 2015 DITETAPKAN

HARI GANTI PERSEKOLAHAN BAGI CUTI BERGANTI SEMPENA PERAYAAN AIDILFITRI TAHUN 2015 DITETAPKAN


SURAT SIARAN KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA BILANGAN 10 TAHUN 2015 - CUTI BERGANTI SEMPENA PERAYAAN AIDILFITRI TAHUN 2015

Kementerian Pendidikan Malaysia telah menyelaras dan menetapkan hari ganti pada 10 Oktober 2015 (Sabtu) bersempena dengan Hari Sukan Negara.

Keterangan lanjut dan muat turun dokumen layari http://moe.gov.my/cms/upload_files/circularfile/2015/circularfile_file_001266.pdf


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Selasa, 4 Ogos 2015

Titah Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar sempena Kembara Mahkota Johor 2015

Titah Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar sempena Kembara Mahkota Johor 2015


Titah Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar kepada rakyat jelata. Video ini di rakam khas untuk rakyat jelata sempena Kembara Mahkota Johor 2015, yang bakal diadakan dari Ogos 10hb sehingga Ogos 13hb.

Selasa, 30 Jun 2015

Majlis Iftar bersama TKPPM Profesionalisme Keguruan sempena Program Ihya' Ramadan KPM Tahun 1436H/2015M


Majlis Iftar bersama TKPPM Profesionalisme Keguruan sempena Program Ihya' Ramadan KPM Tahun 1436H/2015M. Semalam ke Tampok, Benut. SMA Bugisiah to be exact. Ada program bersama Yang berbahagia Dato' Dr Amin bin Senin di SABK ini. A bit late jugak aku tiba. Around 6.30 pm. Memang jalan luar jangka. Tak jam, follow kereta slow. Tak follow kereta slow, jam. Dugaan tu.

Alhamdulillah. Tiba dengan selamat ke sini. Yang dirai pun belum tiba. Sampai waktu berbuka baru tiba. Betullah kata en. Kamarudin hari tu. Macam macam boleh berlaku. Samada kita bersedia dengan langkah kontigensi lain atau tak. Alhamdulillah. Semua berjalan lancar. Pengisian dijalankan dengan baik.

Dato' Dr bersama dengan pelajar sehingga selesai majlis. Siap ada majlis bergambar bersama keseluruhan pelajar. Tahniah pada pengurusan sekolah. Bukan senang nak dapat peluang macam ni, dan sekolah berjaya mengambil peluang yang terbuka. Selesai semua, terus bergerak pulang. Around 12.30 am jugak baru tiba. Perghhh.. Boleh tahan ni. Esok ke Pengerang pula.

Sabtu, 14 September 2013

Jom ke Jamuan Majlis "Sejambak Budi, Setulus Kasih" Sempena Meraikan Pertukaran Ketua Sektor Pendidikan Islam


Jom ke Jamuan Majlis "Sejambak Budi, Setulus Kasih" Sempena Meraikan Pertukaran Ketua Sektor Pendidikan Islam. Hari ni hari last Ketua Sektor SPI bertugas di JPN Johor. Pasni beliau akan bertukar ke Ganu kiteee... sebagai pengetua di SMKA. aku pun dah tak ingat nama sekolah tu. Read on...

Isnin, 14 Januari 2013

Pindaan cuti berganti sekolah sempena Tahun Baru Cina


Foto shared from http://scaniaz.blogspot.com

Berikut merupakan surat siaran berkaitan tarikh pindaan cuti berganti sekolah sempena Tahun Baru Cina. Nampaknya cuti tahun baru cina tahun ni berjumlah 9 hari dengan menggantikan 2 Sabtu. Pindaan telah dibuat menjadikan 9 Mac 2013 sebagai hari sekolah ganti baru menggantikan 26 Januari sebelum ini.

Cuti Berganti sempena Deepavali pula berjumlah 4 hari dengan menggantikan 1 Sabtu iaitu pada 20 Julai 2013.

Surat Siaran

Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free