Review : My Name is Khan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk imej yang lebih besarWowww.. Itu jer ayat aku bila citer ni dah habis. Memang best. Aku tak pernah lagi tengok cerita hindustan dengan penuh khusyuk. Dan.. yang paling best.. tarak joget-joget lambak.. Aku bagi 10/10 untuk cerita ini.

Cerita ni berkenaan Rizvan Khan, seorang yang dilahirkan dengan masalah Autisme, lam citer ni dikhususkan sebagai Sindrom Asperger. So, paham-paham la orang autisme camner kan. Dia lam dunia dia yang sendiri. Dia tak pandai cakap bohong dan sentiasa pegang ayat mak dia. Ada dua benda yang mak dia terapkan untuk dia. First, dalam dunia ni hanya ada dua jenis manusia jer, manusia baik dan manusia jahat dan yang kedua bila dah berjanji tak leh bohong. Lepas mak dia mati adik dia bawak dia ke Amerika untuk hidup dengan gembira, sebab tu la apa yang dia janji ngan mak dia.

::Klik untuk cerita penuh::


Di Amerika dia berkenalan dengan Mandiri, dan jatuh cinta dengan dia. Pastu diaorang berkahwin walaupun adik dia menentang pasal berlainan agama. Dia Islam, bini dia Hindu. Dan lagi satu, bini dia janda beranak satu.

Cerita bermula apabila anak dia Sameer mati kena belasah, dan masa tu tengah teruk dengan isu 9/11. Bini dia Mandiri seorang hindu terus menyalahkan dia, sebab dia ©2010mknaceunlimited : Klik untuk imej yang lebih besarmuslim, dan beranggapan, kalau si Rizvan ni tak kahwin ngan dia mesti anak dia tak mati. Lam keadaan marah tu dia suruh laki dia pergi cari Presiden Amerika dan cakap "My name is Khan and I am not a terrorist". So, bermula la pengembaraan Rizwan untuk bertemu ngan Presiden untuk mengungkapkan kata-kata tadi tu.

Dan pastinya dia berjaya jugak jumpa dengan presiden diakhirnya, tapi perjalanan dia tu memang penuh dengan tragis dan pengalaman baru untuk orang OKU sepertinya. Aku tak nak cerita panjang, cerita ni memang best.. Ni scene last sekali.. lepas dia dah berjaya jumpa presiden.. enjoice..

Ulasan

Farhah berkata…
waahh nak tgk jugak~tpi xde softcopy..aih2
Unknown berkata…
mmebe aku rekomen cite neh!
dah tgk preview..mcm menarek.
aku sbnrnye kureng sket hindustan..haha.tp xpe..akan try.
yg pelik nye,xkua pon kat gsc?
ke blom ditayangkan? =p
Isteri kepada Suami berkata…
wahhhh...cam nak try jugak tgk citer nih...cam best...betul x? ade sape2 dh tgk ke citer nih?

regards,
Triplesmiley
mknace unlimited berkata…
farhah : download torrent jer. citer ni tengah panas. seeder ramai
amad : kuar. tapi kat selected jer
smiley : baru lepas habis nengok kat pc nih.. sorry srk.. hehehe

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

Acustop Cataplasma Applied