mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label lebaran. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label lebaran. Papar semua catatan

Sabtu, 17 Ogos 2013

Persiapan lebaran


Persiapan lebaran. 28 Julai ituhari, baru la dapat kami bergerak ke serata tempat untuk melengkapkan persiapan aidilfitri tahun ni. Banyak tempat kami jelajah. Dari bukit indah untuk cari kasut iqa dan adik inaz, sampai la ke ulu pulai cari kuih raya... read on...

Ahad, 12 September 2010

Menu Lebaran : Ketupat Daun Palas

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 9 September 2010
Masa : 3.50 petang
Tempat : Dangau nenek kedah
Mood : Happy

Dah setel pasal rendang dan sup tulang, kini tiba masanya untuk ketupat daun palas. Iqa macam biasa paling berminat nak tolong. Nenek kedah siap asingkan pulut khas untuk iqa. Boleh la. Dapat jugak iqa buat ketupat daun palas, jantan lak tu. Betina betina ni tak main la...

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah mula dah sesi menyucuk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haaa.. cenggini haa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masukkan pulut separuh masak, lipat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mak yang pun tolong jugak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa punya ketupat.. alahai comelnya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aikk.. mama pun datang.. belajar sekali noo

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Inaz dok nengok jer.. takpa.. nanti dah besar sikit boleh tolong

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah siap.. tinggal nak rebus jer lagi

Enjoice...Sharing is power!!!