mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label pasar malam. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label pasar malam. Papar semua catatan

Selasa, 31 Disember 2013

Pasar malam gelang patah

Pasar malam gelang patah. Lama tak singgah sini. Petang ni ada kesempatan. Langsung aje.

Selasa, 28 Mei 2013

Pasar Malam Nusa Perintis bersama Balqis


Pasar Malam Nusa Perintis bersama Balqis. Lama aku tak bawak kebudak ni ke pasar malam. Kebetulan hari ni, balik ja dari Danga; sengaja belok ke taman nusa perintis. Sesekali bawak ke pasar malam. Dah lama pun tak gi bersama. Asyik pesan dari jauh ja. Jom kita...

Selasa, 19 Jun 2012

Pasar malam nusa perintis walkabout

mknace unlimited™ | Suasana Pasar Malam Nusa Perintis
Jom merayap
Petang ni, singgah jap pasar malam nusa perintis masa balik kije. Saja beli kunyah kunyah kat sini. Beli kentang lenyek dan ayam goreng untuk kebudak. Aku nyer burger ajer la. Asal boleh kunyah ajer la.



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | Gerai Barang Kering Pasar Malam Nusa Perintis
Gerai barang kering
mknace unlimited™ | Gerai Pakaian Pasar Malam Nusa Perintis
Gerai baju
mknace unlimited™ | Gerai Ayam Goreng Pasar Malam Nusa Perintis
Ayam goreng
mknace unlimited™ | Gerai Ayam Goreng Pasar Malam Nusa Perintis
Kentang lenyek
mknace unlimited™ | Gerai Burger Pasar Malam Nusa Perintis
Burger daging

Sabtu, 19 Mei 2012

Pasar malam taman nusantara

Singgah jap tapau ration untuk malam ni...

Posted via Blogger X8







Isnin, 13 September 2010

Jom Ronda-Ronda : Tapak Pasar Malam Taman Teratai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 13 September 2010
Masa : 6.00 petang
Tempat : Tamai Teratai
Mood : Lama tak singgah sini
Koordinat : N1.56644, E103.61087

Pasar malam taman teratai ni letaknya betul-betul di hadapan deretan kedai di taman teratai, berhadapan dengan simpang empat jalan besar taman teratai dengan pulai perdana. Ianya dibuka setiap hari Isnin setiap minggu.

Target sebenar adalah karipap pusar. Tapi maybe masih lam mood raya. Hampir separuh gerai-gerai masih belum dibuka. Apa nak buat, apa yang ada belilah.. Huhuhu.. Takde rejeki nak buat lagu mana, ye tak..

p/s:
Mulai entry ini, semua lokasi jom ronda-ronda akan diletakkan sekali lokasi koordinatnya. Ini bukan sahaja dapat memudahkan rakan-rakan untuk sampai ke situ. TQ

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kat sini agak pelbagai jualannya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Barang keperluan dapur pun leh tahan banyaknya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Paling banyak gerai aksesori

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kedai harga borong pun ada

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kedai aksesori dan mainan la yang paling banyak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa nak nengok selimut barbie.. tapi macam tak berbaloi sangat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
nenek siap beli limau nak wat kek

Enjoice...Sharing is power!!!

Rabu, 6 Mei 2009

Pasar Malam Gelang Patah

Photobucket

Kalau baca tajuk cam bodo jer kan. Tapi hakikatnya dah lama aku tak gi pasar malam kat sini. Berbeza ngan masa dok kuale dulu. Seminggu dua kali gi paso malam. Sekarang cam cipan jer. Susah no nak kuar berbelanja.

Hari ni maybe Tuhan murahkan rejeki aku. So, rasa lepak jer hari ni. Check lam list to do. Semua dah settle. Sampai jer geylang lam kul 4.30 tengok masih belum masak apa-apa. So rejeki bebudak tu la hari ni.

Lepas balik rumah, aku scan dulu duit-duit syiling + duit singgit. Nak wat ngajo tajuk money esok. Senang sikit. Potong dan tampal jer lam buku. Memula ingat nak suruh bebudak trace, tapi takut tak cantik sangat. Aku scan ngan print jer ler. Lagi kiut kan.

Photobucket

Dah siap sumer, bebudak pun dah siap berkemas dah. OK jom gi pasar malam. Bestnyer. Lama sangat dah tak kuar ngan bebudak ni ke paso malam. Memula ingatkan nak gi beli ayam goreng dulu, tapi mama dah ajak beli kuih dulu. Takut habis. So kita pegi beli kuih dulu la.

Photobucket
Photobucket

Dah tu baru mula merayap ke bawah. Sekali mak ngan ayang singgah kat kedai kasut. Ngan bebudak pun sibuk nak memilih jugak. Suka ati la. Tapi tak beli la kan.

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Pastu baru pergi kedai ayam goreng. Brader tu cakap lagi dua minit siap yang panas punya. OK jom kita beli mee goreng dulu. Iqa sempat lepak kat gerai mee lagi.

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Pastu berpatah balik untuk beli ayam. Beli-beli. Iqa pun sibuk gak nak pilih. Bagi can la dia pilih dia punya sendiri. Satu tu beli asing untuk nenek.

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Sekali pusing belakang nampak lak otak-otak. Otak-otak apa tak tau la. Tapi yang pasti bukan otak-otak gelang patah dah. Adik teringin nak makan. Memang bayak tul dia makan. Sedap la mama, kata dia.

Photobucket
Photobucket

Sebelum balik singgah jap kedai sayur. Bukan senang nak cari cili kampung ni. Kekadang tu sampai kena berebut beli ngan bangla. Depa pun tau yang cili ni sedap. Usya semacam jer kat aku. Sori la. Sapa sampai dulu la kan.

Photobucket
Photobucket

Sebelum balik tu, sementara menunggu mama dok beli getah rambut iqa dan adik, disamping sibuk melayan panggilan tepon dari adik batun yang berada nun jauh di Sarawak sana tu; aku ambik kesempatan lepak jap kat tepi longkang ni. Cam bangla la pulak. Tapi leh tahan enjoynya. Patut diaorang suka lepak. Bukannya aku tak pernah lepak camni, tapi dah tak kena ngan usia la orang kata kan.

Photobucket
Photobucket
Photobucket