mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label persediaan. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label persediaan. Papar semua catatan

Isnin, 29 September 2014

UPSR: Persediaan Peperiksaan Ulangan Lancar

UPSR: Persediaan Peperiksaan Ulangan Lancar


Calon yang tidak hadir pada peperiksaan ulangan akan direkodkan sebagai 'T' iaitu 'Tidak Hadir'

Kementerian Pendidikan berpuas hati persediaan yang dilakukan pihak sekolah bagi menghadapi peperiksaan semula Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) bagi kertas soalan yang bocor, Selasa dan pada 9 Okt ini.
Ketua Pengarahnya, Datuk Dr Khair Mohamad Yusof berkata guru besar dan guru sekolah telah melakukan tugasan sewajarnya termasuk penyediaan bilik peperiksaan supaya calon dapat menduduki peperiksaan itu dengan baik dan selesa.
"Saya dimaklumkan bahawa guru besar dan guru-guru ini juga memberi motivasi dan galakan kepada murid, melakukan pelbagai program untuk terus membantu calon," katanya kepada pemberita selepas melakukan lawatan ke lima sekolah di sekitar ibu negara.
Bertujuan melihat persediaan sekolah dan murid untuk menghadapi peperiksaan ulangan itu, lawatan itu melibatkan Sekolah Kebangsaan Jalan Bellamy, Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Jalan Davidson, Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil St Joseph, Sekolah Kebangsaan Sentul 1 dan Sekolah Kebangsaan Taman Tun Dr Ismail (1).
Khair berkata berdasarkan perbualannya dengan murid sekolah, mereka berkata telah bersedia untuk menduduki peperiksaan ulangan itu dan berazam mendapat keputusan yang baik.
"Ada juga murid yang memberitahu peperiksaan ulangan adalah peluang kedua untuk mereka lakukan penambahbaikan," kata Khair sambil menasihatkan semua calon supaya tidak berasa bimbang sekiranya mereka telah melakukan ulang kaji secukupnya.
Beliau berkata calon dan ibu bapa serta pihak lain perlu sedar bahawa peperiksaan ulangan itu dibuat bagi memastikan kredibiliti dan integriti UPSR, dan calon boleh berbangga bahawa keputusan yang diperoleh kelak adalah keputusan tulen.
Bagi memastikan kelicinan dan tiada insiden kebocoran kertas peperiksaan, Khair memberitahu pihaknya telah mempertingkat prosedur operasi standard (SOP) pengurusan kertas soalan bermula dengan proses penggubalan dan percetakan hingga ke aspek penyimpanan dan pengedaran ke bilik peperiksaan.
"Kita juga memastikan mereka yang mempunyai akses kepada kertas soalan juga dihadkan jumlahnya supaya tidak berlaku insiden ada yang terlihat soalan," katanya.
Khair menjelaskan bahawa calon yang tidak hadir pada peperiksaan ulangan akan direkodkan sebagai 'T' iaitu 'Tidak Hadir' dan menurutnya, ini akan menyebabkan calon tidak dapat mengetahui tahap pencapaian dalam mata pelajaran berkenaan.
Peperiksaan ulangan kertas Bahasa Inggeris 014/1 dan 014/2 serta kertas Sains 018, 028 dan 038 dijadual berlangsung, Selasa.
Tarikh baharu bagi ujian Matematik 015/1, 025/1, 035/1 dan Bahasa Tamil 036 dan 037 pula ditetapkan pada 9 Okt.
Seramai 472,853 murid menduduki UPSR tahun ini di seluruh negara.
--BERNAMA 

Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Khamis, 26 Disember 2013

Kasut dah mula berkapur


Kasut dah mula berkapur. Sekolah pun dah nak bukak dah minggu depan kan. So.. mesti lah dah prepare untuk itu...

Rabu, 18 Disember 2013

Taklimat Persediaan Awal Tahun Sesi Persekolahan 2014 negeri Johor Ucap Utama Pengarah Pendidikan Johor

Taklimat Persediaan Awal Tahun Sesi Persekolahan 2014 negeri Johor Ucap Utama Pengarah Pendidikan Johor. Majlis utama bermula.

Taklimat Persediaan Awal Tahun Sesi Persekolahan 2014 negeri Johor Taklimat 2

Taklimat Persediaan Awal Tahun Sesi Persekolahan 2014 negeri Johor Taklimat 2 Rumusan Dapatan Penaziran Sekolah tahun 2013 oleh Dr. Hamid bin Idris, Nazir Sekolah, Jemaah Nazir dan Jaminan Kualiti negeri Johor.

Taklimat Persediaan Awal Tahun Sesi Persekolahan 2014 negeri Johor Taklimat 1


Taklimat Persediaan Awal Tahun Sesi Persekolahan 2014 negeri Johor Taklimat 1 Pengurusan Aduan oleh en. Rasali bin Md. Yasin. PP Pengurusan Aduan JPN Johor.

Taklimat Persediaan Awal Tahun Sesi Persekolahan 2014 negeri Johor

Taklimat Persediaan Awal Tahun Sesi Persekolahan 2014 negeri Johor. Persediaan awal berlangsung dengan baik. Semoga semua berjalan lancar.

Selasa, 17 Disember 2013

Raptai Taklimat persediaan awal tahun 2014 setel

Raptai Taklimat persediaan awal tahun 2014 setel. Alhamdulillah. Ni backdrop dia

Preparation Taklimat Persediaan Awal Tahun 2014 Pengarah Pendidikan Johor

Preparation Taklimat Persediaan Awal Tahun 2014 Pengarah Pendidikan Johor. Tempat Dewan Raya Bandar Putra. Venuenya esok pagi.

Selasa, 14 Disember 2010

Asyraf : Khemah ketujuh naik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 11 Disember 2010
Masa : 9.00 pagi
Tempat : Depan Rumah
Mood : Rumahku dipenuhi khemah.. yuhuuu..

Maka pagi ni naik la lagi satu khemah depan rumah den menjadikan khemah makan makan ja dah tujuh. Hampir 90% kawasan rumah dah bertutup. Sementara tu kaum ibu pulak sibuk dengan aktiviti hiris menghiris.. Klik cerita penuh untuk detail>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mari hiris menghiris

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tumbuk menumbuk pun ada jugak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah makin ramai dah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Makin cepat siap kije

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Antara yang hadir

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kaum lelaki pulak sibuk naikkan khemah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Khemah tukang masak pun ada

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Khemah ketujuh akan dinaikkan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pasang besi penyokong

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kena pasang rapat rapat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK dah nak siap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Buat betul betul aaa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pisang ni esok baru potong

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yang dah siap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sian pokok nih.. takpa satu hari ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yang ni memang kena cantas abis

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah siap susun meja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah boleh enjoy sikit

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Barisan kusi meja depan umah

Enjoice...Sharing is power!!!

Khamis, 9 Disember 2010

Asyraf : Persiapan demi persiapan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 8 Disember 2010
Masa : 4.21 petang
Tempat : Rumah den
Mood : Kije kije

Dah mula dah persiapan demi persiapan. Hari kenduri pun dah tak lama lagi kan. Semoga semua berjalan dengan lancar nanti. InsyaAllah.. Klik cerita penuh untuk detail>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah mula membasuh peralatan untuk digunakan nanti    

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Baguih dok ada

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pengantin pun join sekaki

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni nak setel semua nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sini sabun pastu bilas dua kali

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Team mama ngan sambal gorengnya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi masak dulu sambal tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah leh masuk ikan bilis dah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sambal pun dah masak dah ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi masuk sama ikan bilis itu

Enjoice...Sharing is power!!!

Isnin, 13 September 2010

Ready for tomorrow

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 13 September 2010
Masa : 4.25 petang
Tempat : Rumah eden la
Mood : Dah habis dah cuti aku.. hmmm..

Petang ni banyak yang aku dah setelkan, tinggal nak seterika baju jer lagi.. Huhuhu.. dah tak sama cam dulu. Kengkawan yang lain masih enak berehat dirumah. Ye la.. cuti sekolah katakan. Pastu siap extend lagi sampai Khamis. Sib baik tak extend terus. Terima kasih pada UPSR yang akan berlangsung pada minggu depan. Aku akan mula bekerja cam biasa esok hari. Tu pun hari ni dah berdering dah henpon aku. Tak leh la nak cuti lelama cam dulu lagi. Zaman dah berubah kan. Petang ni sambung baca sikit-sikit emel dan komen berkaitan. Perbetul, perhaluskan apa yang kena dibuat tindakan. Lam kepala pun dah plan apa yang aku kena setelkan esok. Hope for the best esok. Aku jangka memang banyak lagi kerja nak kena setel nih. Minggu depan pun ada meeting la pulak kat Kluang. Huhuhu.. Takpa..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Enjoice...Sharing is power!!!

Selasa, 31 Ogos 2010

Hari mengemas rumah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 31 Ogos 2010
Masa : 9.00 pagi
Tempat : Rumah ese
Mood : Gumbira tahap gaban

Hari ni memang kena gerak dah. Dah tak lama lagi nak raya. Hari cuti tinggal Sabtu, Ahad depan jer.. Tu mesti sibuk nyer.. Dengan nak berkemas balik kampung lagi la, dengan kuih raya la.. So yang berat-berat ni kena setel dulu la.

Sabtu lepas mama dah beli tikar getah baru, sekayu tu. Harga lebih 200.. Boleh maa.. Taiwan mali lo.. Rerasa cukup sampai ke tempat komputer. Lagi latu, nak rearrange balik markas iqa, katil dan lemari dia. So, bermula ler kerja-kerja khas kami di pagi merdeka nih.. Merdeeekaaa!!!

Habis semua kita rearrange balik. Markas iqa sudah bertukar tempat. Ruang tamu dah jadi memanjang terus. Kira OK sikit la. Nampak lebih luas..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
So sofa ni digerak ke hujung, ke tempat lam markas iqa.. Nampak lebih lapang kan..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni pandangan ke pintu depan la pulak.. so, markas iqa dah jadi macam bilik. almari baju dia lepas ni mama akan letak langsir kat situ.. nampak cun sikit

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Susunan baru menjadikan markas iqa lebih privacy.. leh ler wat semak dengan lebih efisien lagi pas ni kan..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
susunan sementara.. iqa dah terbaring kepenatan dah.. siann..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sampai ke kawasan markas pc aku pun dapat jugak.. sepapan la katakan.. pasni baru leh mandi kan..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni ler design baru tikar getah kitaorang.. cun dan kesat sikit. Tak macam yang lama.. licin..

Enjoice...Sharing is power!!!