mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label motor. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label motor. Papar semua catatan

Khamis, 15 Ogos 2013

Mesyuarat Pengurusan Program GM1M Peringkat Negeri Johor


Mesyuarat Pengurusan Program GM1M Peringkat Negeri Johor telah dijalankan pada 23 Julai yang lepas bertempat di SMK Dato Mohd Seth, Batu Pahat. Perbincangan melibatkan semua ketua penggerak daerah dan Majlis Tertinggi Negeri dalam menentukan halatuju GM1M Johor dan perancangan aktiviti berkaitan. Read on...

Sabtu, 28 Ogos 2010

Merayap cari Tauhu Sumbat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masa : 6.00 petang
Tempat : Pasar Ramadhan Taman Nusa Perintis
Cuaca : Suam-suam kuku
Kes : Iqa nak makan tauhu sumbat

Kisahnya semalam, memang tauhu sumbat yang dibeli tu hilang; ntah salah letak, ntah terbuang. Sampai ke sahur memang tak jumpa. Petang ni pulak, Iqa dah membebel kempunan nak makan tauhu sumbat. So, kitaorang kuar naik motor jer; kes senang nak parking. Alih-alih, bukan setakat tauhu sumbat, siap beli ice blended lagi.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hai.. Takkan sampai tertido nunggu ice blended kot. Orang lain pun posa jugak la iqa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Leh tahan gak ramainya orang petang ahad nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Waaa.. memang ramai.. Tak perasan lak brader baju merah tu asik dok nengok aku jer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Deretan tebu yang sedia diproses..

Enjoice...Sharing is power!!!

Isnin, 15 Februari 2010

Asik-asik motor, asik asik motor

©2010mknaceunlimitedTak tau la apa nak jadi dengan si ucu ni. Balik-balik dok godak-godak motor kriss aku, balik-balik dok ketuk sana, ketuk sini motor kriss aku ni.. Perghhh.. Siang malam pagi petang asik dok belek, godak, ketuk, tambah; memacam dah ucu tukar dan tambah kat motor kriss aku ni. Ni dok servis kaburetor turbo dia la ni..

Kalau tak dok kat motor ni, dia dok layan forum modenas ker aper tu. Kekadang baca gak forum tu. Semua kaki oter motor. Habis la. Dari motor kriss aku dulu motor auto jer, sekarang dah ader clutch.. Sampai aku pun dah tak leh bawak motor aku sendiri dah la ni. Tak keluar-keluar laman lagi motor ni aku bawak. Pasal tak kuar laman lagi?? Pasal enjin selalu mati lepas aku masuk gear.. hahahaha.. Aku kena try lagi sampai aku berjaya wak motor clutch ni..

::Klik untuk cerita penuh::


©2010mknaceunlimited
Si teleng pun turut pening melihatkan kerenah si ucu ni dok menggodak motor.. Aku ngan anak-anak aku nak tido ler manusia..

©2010mknaceunlimited
Apa-apa aje la yang dibuatnya ni..

©2010mknaceunlimited
Tepi.. tepi.. nak buang minyak sikit ni haaa..

©2010mknaceunlimited
Tengok ler apa yang ditambah.. hishhh...


Slideshow penuh


Rabu, 29 Julai 2009

Turun enjin Kriss, again?



Huh. Kena turun enjin lagi motor aku ni. Ucu dah tak pueh hati bawa. Katanya tak best aaa.. semput lagi lak tu. So bawak lagi motor gi kedai. Habih terbarai. Rasanya baru lagi tahun lepas bawak gi overhaul motor ni. Ni belasah lagi.. Apa yang penting.. dapat amik gambo enjin lagi. Hahahaha