mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label Edisi jengjalan. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Edisi jengjalan. Papar semua catatan

Jumaat, 15 Mei 2015

Steamboat GP lepaks


Steamboat GP lepaks. Lepas penat meronda satu gelang patah cari barang barang, lepaks sini jap. menapau. yok lantak.

Ahad, 25 Ogos 2013

Edisi jengjalan : Ziarah Syawal Pulai


Edisi jengjalan : Ziarah Syawal Pulai. Semalam, habis ja kenduri atuk lang kat Damai Daya, bermula la misi kami untuk jengjalan rumah kengkawan lama. Kebetulan beberapa orang buat open house, yang lain tu; kami yang tolong openkan rumah mereka. Ekekeke. Dah nama pun ziarah raya kan. Jalan ja memana. Yang penting jangan lupa call dulu. Read on...

Rabu, 16 Mac 2011

Jengjalan Tebrau City

Klik untuk gambar yang lebih besar
Tajuk lain, gambonya lain..
Kalau nengokkan tajuk, tebrau city; kalau nengokkan gambo hutan bandar mbjbt.. Tapi tu gambo sebelum dan selepas.. Biasa la.. sejalan kan. Memula pepagi gi tebrau city dulu, pasal nak cari minyak wangi untuk mama. Dedulu aku kasik minyak wangi estee lauder sebagai hantaran kahwin untuk mama.. n sampai ke la dia pakai minyak wangi tu. Tapi tu cerita dulu la. Kat KL memang senang nak cari estee lauder, kat JB.. bercinta la nak cari. Antara tempat yang ada kat HP or Jusco Tebrau City. Tempat lain susah sikit nak cari. n lagi satu memang aku tak survey kat City Square, pasal dah bukan zaman aku melilau tak tentu hala lagi la ni.

So, pepagi tu pakat kuar la kami ke Jusco Tebrau. Leh tahan la bercinta nak sampai. Jem. Pasalnya.. memula ada keter rosak kat jalan bertentangan. Tula kehebatan rakyat malaysia yang tercinta nih. Keduanya.. ada la pulak memember dok potong dahan pokok reput kat jalan sebelah jugak.. Aduhaii.. Nak buat cemana, rakyat kita la jugak kan..

Sekali dah sampai sana. Mama nak try Channel la pulak. OK.. bagus jugak.. Cari jenama yang senang cari. Ni aku nengok merata ada juai.. Harga lebih kurang sama gak ngan intuition estee lauder tuh.. Belasah ajer la..

Dah tu makan kat arena. Nasi ayam aperkebender ntah.. Mama silap order yang double taste ayam tuh.. ayam black pepper + ayam madu.. dah sepinggan RM8 tak silap aku.. Dah la ayam banyak tak kira, dah nama pun dabel kan. Meratah ayam je kije tengahari tu..

Kuar dari jusco leh masuk salah simpang la pulak. Tapi bagus la jugak. Baru la aku jumpa HQ mee too nih.. aku mati mati ingatkan HQ dia kat jusco.. rupanya ada bangunan sendiri daa.. Masa balik, siap singgah ke Hutan bandar. Tu yang kuar gambo kat atas tuh. Melangut jap kat situ. Baru balik.

Browse untuk tengok 7 kepin gambo lagi>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah jem tak tentu pasal

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ni penyebab pertama, bukan keter ni nyer salah.. orang yang nengok yang sengal

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
dah sampai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
nasi ayam dabel ayam..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ni la HQ mee too

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
babai jusco

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
meh posing dulu


Enjoice...Sharing is power!!!

Selasa, 15 Februari 2011

Roti Canai for the birthday girl

Klik untuk gambar yang lebih besar
Pagi ni merayap ke luar jap, ziqri suka tul nengok luar cenggini
Hari ni spesel sikit, selain cuti sempena Maulidur Rasul, hari ni merupakan besday iqa yang ke lapan. So, malam ni memang la nak buat mari potong kek untuk dia. Dan banyak lagi la. siap nak kuar gi beli jajan nak belanja memember kelas dia esok.

Sementara nak nunggu kuar gi amik kek dan beli jajan tu, iqa ajak makan roti canai kat luar. Si iqa ni memang suka makan kat gerai. Makan kat umah tak best katanya. Kat sana leh order. memang la. Dah nama pun kat gerai kan. Semua ada. Apa pun dia sorang ja yang makan pasal aku tapau untuk aku dan yang lain. Biarla dia spesel sikit. Besday girl la katakan>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
haaa.. apa lagi.. order la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sempat amik gambo aku. sian katanya.. asik takdak gambar ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
encik ziqri yang bulat matanya tapi sepet

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
dah sampai dah air teh ais dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
siap tumpah ke baju tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ok.. masa untuk makan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
motor yang mata ziqri tak lepas memandang dari tadi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sedap iqa?

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
slow tul makan dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
orang tak ramai sangat pagi nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
dah sudah..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tapau pun dah sudah sampai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tengok la si ziqri nih.. agaknya apa yang dipandang dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
of coz motor tadi.. ni bukti dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
abis baju.. tu pasal kekadang malas makan kat luar nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ok.. jom kita balik.. saya cam biasa.. kasi bukak tingkap separuh yea

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 18 Disember 2010

Jom merayap ke Kota Iskandar

Klik untuk gambar yang lebih besar
Cayalah.. mama tak pernah lagi sampai sini.. sian..
Habih ja kenduri terus gerak ke jusco. Kes adik inaz yang dah kemaruk nak makan derian tu lah. dan sekali lagi kami kecewa. sekelumit habuk pun tarak kat jusco. Ntah camner kat r&r pagoh leh ada derian sesat ntah.

Masa balik aku bawak ja semua gi kota iskandar kat nusajaya. nak ngubat hati yang luka la tu. hilang terus sedih dia. melompat sana, melompat sini. sukanya dia. tapi balik nanti for sure dia akan mintak balik buah derian tuh>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Harap harap ada la derian kat sini, pasal biasanya tempat lain tak musim kat sini bermusim jugak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Penuh dengan harapan menolak troli masuk ke dalam...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pulang pun dengan troli yang tarakpapayeiii.. siap bayar kat kaunter ekspress lagi..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kita lepak kat sini aje la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri pun tumpang gumbira tau

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mama dan en.ziqri yang nama jer duduk gelang patah, ni ler kali pertama sampai sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Posing reramai depan bangunan DUN

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
angkat ziqri ni sambil berposing

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
adik suka la kat sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
adik nak lari lari pastu terbang leh tak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
jom ke bangunan ni untuk closeup pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Posing dekat meriam.. tembakk!!!

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apasal ngan muka mama tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku pun sibuk gak nak posing ka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Layan ajer la

Enjoice...Sharing is power!!!

Khamis, 25 Februari 2010

Edisi jengjalan : Jem di jalan Skudai - BBU

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarPagi ni pagi kedua in a row aku lalu jalan skudai ke bandar baru uda ni. Yang paling best adalah, hari ni lagi teruk dari semalam. Wauu.. Mana taknya. Kamera yang aku pakai ni letaknya kat dalam beg lowepro aku kat tempat duduk belakang. Boleh aku pusing ambik kamera dan snap gambo-gambo ni. Begitulah hebatnya tahap jem hari ni.

Yang paling best aku letak jer kamera atas stereng. Snap-snap-snap, snap-snap-snap. Mentang-mentang la pakai ultra wide boleh la eksen.. Sampai keter depan aku pun sanggup masuk lane sebelah. Maybe dia pun dok tengok dari tadi aku dok snap asik keter dia jer kan. Sori bang/akak; saya nak amik gambo jem jer. Kalau keter abang/kakak masuk; tu kira bonus la..

::Klik untuk cerita penuh::


©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kiri kanan ada jer keter. Bas ni siap leh cilok masuk depan aku selamba jer.. Citt..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bukan setakat aku jer diciloknya.. Sampai lane motor pun dicilok.. kan dah aku leh potong dia..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah tak perasan kat ner. Tapi makin bertambah lane dah. Ye lah.. asik dok mengsnap gambo jer..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah dekat dah nak sampai tampoi.. Pasni leh la cilok ikut angsana..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kat sini kena hati-hat sikit pasal abang-abang lori dan abang-abang bas suka cilok dari jalan ke pasir gudang masuk ke jalan beso..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sempat lagi aku amik gambo cermin belakang tu.. Kira dabel view la ni..hehehe

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah cermin belakang, mesti la amik cermin sisi; nanti kecik hati dia.. hahaha..



Enjoice...Sharing is power!!!