mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label bengkak kaki. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label bengkak kaki. Papar semua catatan

Selasa, 4 Januari 2011

Daun Pokok Bakung untuk kakiku

Klik untuk gambar yang lebih besar
Ni la pokok bakung, orang jawa panggil spider lily hehehe
Pokok bakung ni biasanya orang tua cakap la kan, untuk kurangkan bengkak kat kaki cam yang kena kat aku ni. Tak tau la kan, tapi pagi ni aku try gunakan daun dia untuk kurangkan bengkak kat kaki ni.

Memula kita layurkan daun dia. Kalau kata layurkan tu, guna la api. Aku ja yang pakai seterika. Cepat sikit. Layur, tuam kat tempat sakit tu, layur lagi pastu tuam lagi. Pas tu aku sapu balik flanil dan bandage balik kaki aku. Harap harap dapat la membantu aku lekas sembuh kan. Kalau tak.. ada esok aku gi mahmoodiah pulak>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
haaa.. ni la daun pokok bakung tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Prepare tempat layur.. dasar pemalas nak guna api!

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Taruk kertas sok kabar sebagai alas di bawah daun tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
cover daun dan seterika.. sori idlan ye

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah siap layur cara cepat.. hihihi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Taruk atas kaki.. ayooopaa.. panas tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
leh tahan sikit dah.. tuam tuam tuam

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
dua lai aku dah pakai. bandage dulu.. nanti aku layur lagi..

Enjoice...Sharing is power!!!

Isnin, 3 Januari 2011

Hapdet pasal kaki aku!

Klik untuk gambar yang lebih besar
Dah nampak belang tarung dah kat kaki aku nih.. Huiyoo..
Pasal kaki pun boleh buat hapdet ke? Tu tandanya aku dah sampai tahap blank tak tau nak wat apa kat rumah ni. Nak jengjalan, kaki aku sakit. Dok menyandar bodoh ja, layan tv yang tak best, layan pc, tengok emis online yang down, tepon eprd, tepon jabatan. Ehhh.. aku ni kije ke cuti mc nih. Aku pun tak tau, tak tau nak buat apa. Aku tak suka cuti cuti cenggini. Pasal aku tak boleh buat apa, tapi cam da kederat untuk wat kije. Entah la. Asyik duduk, baring, duduk, baring. Bosan giler..

Pagi tadi, lam kul 2.30 pagi; aku terbangun jap pasal kaki aku rasa sangat sakit. Berdenyut denyut. Bukak bandage, sapu balik ubat. Picit-picit. Sedo sedo dah pagi. Kaki aku terdedah gitu ja. Adoiii.. dah bengkak lagi. Pastu yang best dah kuar belang tarung tu. Pas ni boleh la aku buat tendangan paus gergasi 1 juta hp. Hehehe.. dah makin mengarut dah bebelan aku pagi nih. Harap harap hari selasa ni dah kurang sikit la sakit kaki nih yerkk>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
cantik tak belang tarung kat kaki aku nih, yang pasti jari aku yang bertiga tu memang tak boleh aku gerakkan dengan jayanya.. isk isk isk.. camner aku nak wat tendangan tak berbayang nih..

Enjoice...Sharing is power!!!

Jumaat, 31 Disember 2010

Lebam lagi kaki aku!

Klik untuk gambar yang lebih besar
Kena lagi kaki aku nih. Tak abis abis.
Susah mau cakap. Berderet deret kaki kanan aku ni kena. Tak kaki kanan, kaki kiri. Sakit tu. Kalau tak sakit tak kisah la. Ni dah nampak bengkak dan lebam dah terutama tang dua jari kaki hujung tu. Kisahnya aku terjatuh tadi masa pasang balik reel langsir yang jatuh. Nak buat camner. Memang tak jangka langsung. Sapa suruh pasang lam keadaan marah kan. Tapi bukan marah pasal ziqri tu, marah pasal aku carik skru drebar bunga tak jumpa. Apapun padan muka aku sendiri. Sapa suruh marah marah kan..

Ni dah reel langsir yang ketiga aku pasang lam minggu ni je. Tu yang menyirap sikit tu. Tangan ziqri memang boleh tahan. Pantang lepa, tarik. Pantang sikit gi tepuk. Pantang nampak, masuk mulut. Tu yang reel langsir pun dah jatuh ditarik dia. Lum kira tali pinggang aku yang dah makin buruk asyik kena gigit je. Balik baling ari tu pun dah tak jumpa tali pinggang pesen yang aku nak ni dah. Pening pening.

La ni, tahan ja la sakit kaki aku tu. Picit sikit sikit. Sapu flanil. Dah hilang rasa kebas tu sapu lagi. Ni dah nampak sengsangat bengkak dia tu>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pelaku utama, tangan terpantas sejak iqa dan inaz.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok la tu. Sempat lagi capai camera casing aku.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mesti taruk lam mulut punya. Gigit jangan tak gigit.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah siap pasang balik dah.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pelik tak macamana aku leh jatuh dari tilam cenggini..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni pandangan sebenar sebab aku leh jatuh. Tilam tu terjuntai dan aku pijak situ. Langsung jatuh ke bawah, kena pulak besi buai yang setia menanti kat bawah. Perghhh.. sib baik aku sempat angkat skru drebar yang aku pegang.

Enjoice...Sharing is power!!!