mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label pelita. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label pelita. Papar semua catatan

Isnin, 27 Jun 2016

Pelita 7 Likur Ziqri


Pelita 7 Likur Ziqri. Bukan nak masuk bertanding pun. Sekadar suka suka. Meriah sikit. Jalan pun terang. Suka iqi nengok. Si montel lum nengok lagi ni. Mesti dia pun suka.

Ahad, 26 Jun 2016

Pertandingan Lampu 7 Likur 3 Kampung


Pertandingan Lampu 7 Likur 3 Kampung. Meriah la suasana kat sini malam malam akhir ni. Adik inaz asyik dok suruh atuk masuk je. Tengok le. Bukan senang nak menang. Sekadar suka suka ok ler.
Pertandingan ni melibatkan 3 kampung, kg melayu, kg jawa dan kg melayu baru wawasan. Pengadilan bermula dari 28 jun hingga 4 julai.
Penyertaan percuma. Just perlu whatsapp nama, ic dan alamat pada en firdaus di talian 0177553734 sebelum jam 6, 28 jun ni.
Kriteria meliputi kreativiti, inovasi, kekemasan, efisien, keceriaan, kemeriahan dan konsisten.
Pertandingan anjuran Belia 4B Gelang Patah ni menawarkan hadiah wang tunai RM300 bagi juara, RM200 bagi naib juara, RM100 bagi tempat ketiga dan RM50 untuk 10 pemenang saguhati.

Khamis, 16 Ogos 2012

Pelita raya time

mknace unlimited™ | Pelita raya time malam 7 likur
dah penuh pelita ini malam
Sebelah malamnya sibuk memasang pelita 6 sepuluh tu la tadi. Campur yang sedia ada, ngam keliling rumah. Dah setel pasang... apo laie jang... bunga api time!!!! Yihaaa...



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

mknace unlimited™ | Pelita raya time malam 7 likur
jom mengesyot picas pelita jom
mknace unlimited™ | Pelita raya time malam 7 likur
api menjulang ler pulak

mknace unlimited™ | Pelita raya time malam 7 likur
tokey bunga api pun sibuk main gak

mknace unlimited™ | Pelita raya time malam 7 likur
suka nampak

mknace unlimited™ | Pelita raya time malam 7 likur
adik ngan bunga api dia

mknace unlimited™ | Pelita raya time malam 7 likur
dah sampai time main bunga api das

mknace unlimited™ | Pelita raya time malam 7 likur
iqa yang memang pantang jumpa bunga api

mknace unlimited™ | Pelita raya time malam 7 likur
giliran adik inaz ler pulak

mknace unlimited™ | Pelita raya time malam 7 likur
adik pun turut bermain jugak...

Operasi cari pelita raya

mknace unlimited™ | Operasi cari pelita raya
dapat jugak pelita ni, dengan harga yang ok la kan
Petang ahad lepas, diulang; ahad lepas (nampak nao bila kije aku memang tak sempat nak nulih blog dah, hahahaha), kitaorang gi merayau carik pelita raya. Memula singgah kat mydin, pasal aku rasa mesti murah kan kat pembekal barang kedai 1 mesia nih. Sekali nengokkan.. seketui RM5. Pergghhh... Ini janji terburai dompet nih...

Pastu terus ler buat keputusan gi nengokkan kedai dua hinggit dulu. Berapa dia taruk, sebat ajer la pasal aku dah malas nak mengulang ke medin ni lagi. Bukannya dekat weeiii... Siap kena pusing roundabout satu pusingan penuh lagi, padahal dekat jer.. Berenti jap kat luar pasal ucu nak bayo zakat fitrah.

So.. sampau kedai 2N. Tarak. Singgah kedai RM2.. Sib baik ada. Habis aku selongkar. Dapat 5 ketui. Kira ok la kan. Sekali masa bayo, ucu gi amik lagi satu. Apahei la pulak. Ucu pun cerita. Chaiiittt.. Ada ka patut satu RM2, 3 RM5.. apa nih... Dah kena amik 6 nak kasik cukup RM10.. Kuikuikui.. Sib baik ada kedai nih..

Pastu singgah KFC pasal duit dah save kan. Hahahaha... Terus beli pakej yang dapat flask tu..



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

mknace unlimited™ | Operasi cari pelita raya
memula carik kat mydin nusajaya

mknace unlimited™ | Operasi cari pelita raya
sempat bayo zakat fitrah si ucu nih

mknace unlimited™ | Operasi cari pelita raya
sib baik ada kedai nih
mknace unlimited™ | Operasi cari pelita raya
duit lebih leh beli kfc.. yihaaa


mknace unlimited™ | Operasi cari pelita raya
sempat membeli kfc n dapat flask, terus ambik dua, kang bergaduh pulak

Rabu, 8 September 2010

Apa projek malam ni?

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 7 September 2010
Masa : 8.40 malam
Tempat : Atas titi depan rumah
Mood : Ni sapa yang budak nih..

Malam ni habis semua pakat kuaq dok kat atas titi, tempat biasa kami main bunga api dari zaman kebudak lagi. Malam ni giliran iqa ngan inaz la pulak. Sekali atuk kedah kata bunga api yang aku tinggai tahun lepas ada lagi. Aku ada beli bunga api ka taun lepaih.. Yang seingat aku, aku beli mercun roket sekotak. Sekali betui. Last-last aku ngan pak cik yang main. Ada la dalam dua bungkuih. Pastu paksu dah mula keluaqkan lastik berlampu, dia beli kat i-city. Bebudak ni dok pulun la main tu pulak. Aku pun tak tau camna.. aku terajaq inaz main mercun, last-last dedua budak ni dah start main mercun roket..!!! Waaa.. Kami akhiri permainan malam ni dengan main bakar-bakar kertas.. Belen mercun roket bawak ke malam ni la pulak..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nampak tu dah jatuh kat situ

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Camni la cara dia dik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pak yang pun dah turun ajar main

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kita taruk sini.. pastu tarik ke bawah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haa... ready aaaa.. lepas

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ta

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik la pulak nak buat nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikkkk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ready aaaaa...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lepassss...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok iqa pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Letak kat getah ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Susah la pulak nak masuk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik dah bergembira dah ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pusyummm.. ankel seeker mesti nampak entiti nih, kaler biru memecut laju

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Entiti iqa la pulak.. tingginya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni sapa yang bebudak nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apa yang aku ngan pakcik main nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa masih tak heran kami main

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik ngan lestik dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik masih asyik ngan lestik entiti dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Paksu pun nak main jugak ka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri masih enjoy ngan atuk kedah sama mak yang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Anak sapa la ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqrii..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pak yang la pulak yang main.. pasai pa haa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni la pasai dia.. pakat dah main mercun roket dah ha

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik la pulak yang mencucuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lari dik...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku asingkan stok untuk iqa dan inaz

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Inaz sekali lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Huih.. tekun betui mencucuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu si inaz punya la tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mak yang tengah posing

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik ni memang la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom main hantu raya la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sekali mak yang kuar belon la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni last la malam nih..

Enjoice...Sharing is power!!!