mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label cabut gigi. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label cabut gigi. Papar semua catatan

Ahad, 30 Jun 2013

Akhirnya


Gigi geraham bongsu den dah dicabut. Sakit bebeno masa kat melaka lagi. Balik, tak tahan sangat. Terus gi klinik hari Jemaat lepas. Hilang gigi den. Dua tahun tu makan sebelah mulut ja. Dah cabut pun masih cenggitu. Dah lama sangat dah upanyer... read on...

Ahad, 30 Januari 2011

Ahad yang tenang

Klik untuk gambar yang lebih besar
Sepanjang hari dilimpahi rahmat Tuhan
Hari ni, sepanjang hari hujan turun membasahi bumi. Sejuk jangan cerita la. Dah berapa hari dah asyik berkot aje sepanjang hari. Dah tak tahan dah nak dok lam pejabat yang memang on air cond 24 jam. Mana taknya, bilik aku cam dulu la jugak, sekali ngan server. Ada bagus, ada tak bagus. Time musim hujan ni, tahan sejuk aje la.

Pagi ahad ni gi klinik gigi. Nenek Johor nak cabut gigi. Iqa ngan adik ikut sekali. Dah berperang. Memang pantang dedua ni bersama. Masuk ja doktor tak sampai lagi. Kuar beli makan dulu dan balik rumah. Masa ni dapat mesej dari kampung. Che Su dah meninggal. Innalillah...

Lam kul 10.30 kuar balik gi klinik. Tunggu jap pastu terus masuk. Kena lam RM50. OK la tu kan. Sambung hujan lagi. Dah bertambah lebat. Camner la keadaan di Tenang ketika ni kan.

Cerita pasal tenang nih, memang sedih la pulak aku nengokkan. Banyak sangat propaganda kuar. Segala pekong semua keluar. Apa nak jadi. Kalau dulu semua menolak untuk jadi pemimpin. La ni.. semua nak; yang tak best, kempen memburukkan lawan la pulak yang menjadi-jadi. Si A kutuk B, si B kutuk A. Pelik kan dunia nih. Tapi yang nak bukak cerita pun study la bebetul sebelum bukak cerita tuh. Kekadang tak betul pun. Kan sendiri dah malu. Apa pun all the best la pada kedua calon. Tak kisah la sapa yang menang. Yang penting, tanggungjawab yang dah tersandang di bahu tu, tolong tolong la buat kan.

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 28 Ogos 2010

Cabut gigi bawah pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 24 Ogos 2010
Masa : 6.00 petang
Tempat : Klinik Gigi Gelang Patah
Mood : Seram-seram sejuk

Sampai jer rumah, dengar mama dah membebel. Abang tau tak hari ni iqa tak gi sekolah agama. Apasal? Katanya sakit gigi la pulak. Semalam sakit kaki. esok ntah apa la pulak yang sakit ni. Memang la iqa tu senang sakit kaki, tetambah bila ada pj kat sekolah dia, malam mesti ngadu punya. Ni sakit gigi ni kita bawak jer la ke doktor gigi. Esok kita nengok camner.

So, gerak la kitaorang ke klinik gigi. Sampai jer sana, terus masuk. Sib baik. Sempat gak berbuka kat rumah ni. Cabut dua batang gigi bawah dia yang sakit tu, satunya pasal gigi bawah dia dah tumbuh 2 batang, gigi lama masih ada; tu yang sakit tuh.. Kena RM20.. sebatang 10 wooo.. doktor tanya nak balik tak gigi. Takpa la, doktor simpan la gigi tu...

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Welcome to klinik gigi.. wooo.. seram wooo...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara tunggu turn.. sib baik orang tak ramai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri sibuk lak nak main..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mama ngan ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri ngan abah dia.. dah makin tak bulat sangat dah muka dia..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sempat lagi tu amik sekeping lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri tinggal kat luar ngan abah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah sudah.. Kejap jer doktor setelkan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pasni leh datang lagi.. iqa ni tak takut sangat cabut gigi

Enjoice...Sharing is power!!!