mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label ayer keroh. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label ayer keroh. Papar semua catatan

Sabtu, 23 Julai 2016

Kopi Bintang @Lot 10 Cafe, Ayer Keroh


Kopi Bintang @Lot 10 Cafe, Ayer Keroh. Pit stop nombor 2. Berenti sarap jap. Pekena kopi bintang sama telur ayam kampung setengah masak kat lot 10 cafe. Perghhh... Meme terbaeekkk!!!! Marbeles. Setel. Sambung jalan semula. Lam hujan renyai noh!

Sabtu, 29 November 2014

Jalan jalan cari makan : Ikan Bakar Medan Selera Ayer Keroh


Jalan jalan cari makan : Ikan Bakar Medan Selera Ayer Keroh. Mulanya ingatkan nak makan di umbai. Tapi cuaca malam tu agak tak best. Hujan lebat di seluruh melaka. Jadi. Just makan kat medan selera ayer keroh ajer la. Sampai situ. Gerai pun tak berapa banyak yang bukak. Just pilih yang tengah. Aku pun tak ingat nama dia apa dah. Lepak. Terus ngoder. Pasal yang kebudaks sibuk nak tiga rasa dan mama nak ikan bakar. Jadi. Pilih siakap yang sederhana. Bahagian kepala bakar dan bahagian ekor tiga rasa. Masing masing dapat rasa. Alhamdulillah. Leh tahan jugak la kat sini.

Jumaat, 26 September 2014

Edisi purba : Berjimba-jimba di King's Hotel, Ayer Keroh, Melaka


Edisi purba : Berjimba-jimba di King's Hotel, Ayer Keroh, Melaka. Ini kisah lama. Kisah kami sebelum ke taklimat pemantauan SPS. Layankan ajer la picas yang tak larat aku sendiri nak nengokkan nih.

Isnin, 14 Mei 2012

Lunch @ R&R Ayer Keroh

Tak banyak pilihan. Nasi lemak ayam, 7up dan ais kosong. Kena rm7. Jengjalan jap carik asam.

Khamis, 26 Januari 2012

Zoo playground



Kebudak sambung main kat sini. Dapat la lepak ambik napas kat sini. Ni pasni nak bawak kebudak jalan ke banda hilir.



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway
mknace xperia

Kawasan kekura



Segala mak nenek dia ada kat sini, lelabi, tuntung. Semua ada...



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway
mknace xperia

Kawasan rimau



Disini letaknya segala suku sakat rimau. Tapi semua lepak jer. Maybe nak sambung overtime sebelah malam nanti.



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway
mknace xperia

Kawasan rusa



Kawasan ni letaknya semua jenis pemakan daun. Paling banyak rusa la. Berjenis ada kat sini. Zirafah, lembu, kuda, emu pun ada kat sini.



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway
mknace xperia

Kawasan bird



Zoo melaka ni dibahagikan ikut jenis jenis tertentu. Masuk je, kita ke kawasan burung. Segala jenis ada. Yang ni leh tahan manja. Aku lak yang ngeri takut mematuk...



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway
mknace xperia

Zoo melaka



Akhirnya... Sampai juga kat zoo melaka. Kira tinggal zoo taiping je yang kebudak ni pun sampai.

Tiket masuk 10 untuk dewasa, 5 untuk kebudak. Quite ok ler. Apapun kita snap dulu picas...



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway
mknace xperia

Layan kepok leko



Banyak pulak gerai kat luar zoo ni. Sempat beli kepok, buah potong, air segala...



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway
mknace xperia

Dah sampai Melaka



Sampai around 3.30pm. Lepak jap kat parking layan heli. Nak naik 60 per person. Cam tak berbaloi la pulak. Around 5 minit jer per trip...



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway
mknace xperia