mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label pppm. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label pppm. Papar semua catatan

Ahad, 3 Julai 2016

VIDEO #INFO2MINIT KPM MENERAJUI PERUBAHAN


VIDEO #INFO2MINIT KPM MENERAJUI PERUBAHAN. Wah. Dah ada video khas untuk penataran. Setiap bulan keluar satu. Sekarang dah ada 3. Just search #info2minit kat youtube untuk lihat video-video ni. Untuk JPN aku dah buat link playlist khas untuk ni. Ada aje video baharu auto update lam playlist. Nak tengok just ikut pautan berikut :


Nak tengok surat siaran boleh layari pautan berikut : http://moe.gov.my/cms/upload_files/circularfile/2016/circularfile_file_001396.pdf

---
#terbaeekkk ‎#kipidap #‎mknaceunlimited‬ #‎mknace‬ ‎#blogger‬ #‎photography‬ #‎photoblog‬ ‎#‎SJCAM‬ ‎#SJ4000‬ #‎Asus‬ #‎Zen4‬ ‎#Samsung‬ ‎#GalaxyCamera ‎#altek ‬#‎cubic‬ #love‬ ‎#followme‬ #‎beautiful‬ #‎blogoftheday‬ #fun‬ #like‬‎ #life‬ #colorful‬‎ #photooftheday‬ #‎MyExperience #‎mknaceunlimited,‬ #‎mknace‬, ‎#blogger,‬ #‎photography,‬ #‎photoblog,‬ #‎MyExperience‬,

Isnin, 17 Ogos 2015

Bengkel Penyediaan Bahan Dialog Prestasi PPPM JPN Johor


Bengkel Penyediaan Bahan Dialog Prestasi PPPM JPN Johor. Sambung meeting petang. Penyediaan bahan untuk dialog kebangsaan kat Bilik Bengkel SJQ. Perghhh. Masa, masa itu amat mencemburui aku. Layanzz...

Selasa, 28 Julai 2015

LAPORAN TAHUNAN PPPM 2014

LAPORAN TAHUNAN PPPM 2014


Untuk Laporan Tahunan PPPM 2014, sila rujuk lampiran

Laporan Tahunan PPPM 2014 versi BM
http://moe.gov.my/cms/upload_files/articlefile/2015/articlefile_file_004150.pdf

PPPM Year 2014 Report
http://moe.gov.my/cms/upload_files/articlefile/2015/articlefile_file_004151.pdf


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Rabu, 15 April 2015

MESYUARAT PENYELARASAN INISIATIF #43 PPPM PENGINTEGRASIAN DATA DAN PENAMBAHBAIKAN DASHBOARD BERSAMA BAHAGIAN SEKTOR PELAJARAN KPM


MESYUARAT PENYELARASAN INISIATIF #43 PPPM PENGINTEGRASIAN DATA DAN PENAMBAHBAIKAN DASHBOARD BERSAMA BAHAGIAN SEKTOR PELAJARAN KPM. A little bit of picas on the meeting @Hotel Armada, Petaling Jaya. A lot of improvement will be done.

Ahad, 29 Mac 2015

Buletin Anjakan Bulan Februari 2015

Buletin Anjakan Bulan Februari 2015


Muat turun Buletin Anjakan Bulan Februari 2015 melalui pautan berikut :
http://moe.gov.my/cms/upload_files/articlefile/2015/articlefile_file_003982.pdf

Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Jumaat, 19 Disember 2014

JPN Johor PPPM makeover


JPN Johor PPPM makeover. Ciri-ciri baru penambahbaikan bagi ruang legar dan laluan utama. PPPM diterangkan secara grafik yang lebih mudah difahami dan ceria.

Selasa, 23 September 2014

Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025

Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025


Pada Oktober 2011, Kementerian Pendidikan telah melancarkan kajian semula sistem pendidikan negara secara menyeluruh dalam usaha membangunkan Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia yang baharu. Keputusan melaksanakan kajian semula sistem pendidikan dibuat dalam konteks standard pendidikan antarabangsa yang kian meningkat, peningkatan aspirasi negara dalam mempersiapkan generasi muda untuk menghadapi keperluan abad ke-21, dan peningkatan harapan ibu bapa serta masyarakat terhadap dasar pendidikan negara.

Dalam tempoh 15 bulan (Oktober 2011 hingga Disember 2012), Kementerian telah memperoleh input daripada pelbagai sumber seperti laporan penyelidikan yang dijalankan oleh pakar pendidikan dari UNESCO, Bank Dunia, OECD, dan enam Institusi Pengajian Tinggi Awam. Kajian ini juga melibatkan pemimpin sekolah, guru, ibu bapa, murid, dan orang ramai di seluruh negara. Hasilnya ialah Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia yang telah menilai prestasi semasa sistem pendidikan negara dengan mengambil kira pencapaian lampau dan membandingkannya dengan tanda aras antarabangsa.


Pelan ini melakarkan visi sistem pendidikan dan aspirasi murid yang dapat memenuhi keperluan negara pada masa depan. Pelan ini juga mencadangkan 11 anjakan strategik dan operasi yang perlu dilaksanakan oleh Kementerian bagi mencapai visi yang dihasratkan.


Dokumen berkaitan dapat dimuaturun melalui pautan berikut
  1. PPPM (BM) 
  2. PPPM (BI) 
  3. Broshur PPPM (BM) 
  4. Broshur PPPM (BI) 
  5. Broshur PPPM (Mandarin) 
  6. Broshur PPPM (Tamil) 
  7. PPPM-Ringkasan Eksekutif (BM) 
  8. PPPM-Ringkasan Eksekutif (BI)

Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Rabu, 18 Jun 2014

PROGRAM AGENDA KOMUNIKASI PELAN PEMBANGUNAN PENDIDIKAN MALAYSIA DAN PROGRAM TRANSFORMASI DAERAH NEGERI JOHOR

PROGRAM AGENDA KOMUNIKASI PELAN PEMBANGUNAN PENDIDIKAN MALAYSIA DAN PROGRAM TRANSFORMASI DAERAH NEGERI JOHOR

Pagi tadi join jap taklimat ni. Patutnya giliran aku adalah pada hari Isnin. Tapi memandangkan aku terpaksa MC dua hari kes kaki nak bermanja tu, so aku tak gi ler masa tu. Ganti ngan yang hari ni. Nice. Penuh info.

Slide Pembentangan Program Agenda Komunikasi Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (PPPM) dan Program Transformasi Daerah Negeri Johor boleh dimuat turun di url berikut : http://jpnjohor.moe.gov.my/jpnjohor/CMSJPNJ/bahanpro.php?D=2&A=2908

en KZ selaku MC dan pembentang pertama

LAPORAN TAHUNAN 2013 PELAN PEMBANGUNAN PENDIDIKAN MALAYSIA 2013-2025


LAPORAN TAHUNAN 2013 PELAN PEMBANGUNAN PENDIDIKAN MALAYSIA 2013-2025

Muat Turun Laporan Tahunan 2013 Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025 di pautan berikut :

Laporan Tahunan 2013 PPPM (Bahasa Malaysia)
http://10.252.26.75/cms/upload_files/files/PADU%20AR%202013%20BM.pdf

Malaysia Education Blueprint Anual Report 2013 (Bahasa Inggeris)
http://10.252.26.75/cms/upload_files/files/PADU%20AR%202013%20ENG.pdf


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Jumaat, 3 Mei 2013

Impak Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (PPPM)

Impak Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (PPPM) pada kita semua.


Rabu, 1 Mei 2013

25 inisiatif utama Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (PPPM)

25 inisiatif utama Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (PPPM)

25 inisiatif utama Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (PPPM)

Berikut disenaraikan 17 inisiatif utama beserta 8 inisiatif tambahan yang terkandung dalam Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013 - 2025 untuk perkongsian kita bersama.

17 inisiatif utama

  1. Transformasi pendidikan vokasional, termasuk kolaborasi sekolah vokasional dengan industri
  2. Penjajaran kurikulum dengan standard antarabangsa
  3. Peningkatan kemahiran guru dalam TIMSS dan PISA
  4. Peluasan LINUS 2.0 merangkumi literasi Bahasa Inggeris
  5. Peningkatan penguasaan kemahiran berbahasa guru Bahasa Inggeris
  6. Piagam Guru (Teacher Charter) termasuk pakej kerjaya dan instrumen penilaian kompetensi
  7. Pelaksanaan pelan induk CPD baharu
  8. Piagam Pemimpin Sekolah (Principal Charter) termasuk NPQEL, laluan kerjaya dan menambahbaik Tawaran Baru
  9. Program Transformasi Daerah, termasuk School Improvement Programme (SIP+ dan SISC+) dan Sekolah Berprestasi Tinggi
  10. Penjenamaan semula Matrikulasi dan Tingkatan 6
  11. Peningkatan enrolmen dalam program pendidikan inklusif, termasuk infrastruktur supaya lebih mesra untuk murid berkeperluan khas
  12. Penyediaan 1BestariNet dan perisian ke sekolah
  13. Pengintegrasian data pendidikan untuk penghasilan satu sistem data untuk menambahbaikan dashboard
  14. Pelaksanaan Belanjawan Berasaskan Outcome (OBB)
  15. Penstrukturan semula organisasi (KPM)
  16. Pengukuhan kurikulum Pendidikan Islam, Moral dan Sivik
  17. Perombakan dan penjenamaan semula Program RIMUP

8 inisiatif tambahan

  1. Peningkatan enrolmen ke prasekolah berkualiti
  2. Pelaksanaan HOTS dalam kurikulum, pentaksiran dan latihan
  3. Transformasi IPG untuk meningkatkan kualiti latihan guru
  4. Pelaksanaan sarana penglibatan ibu bapa, komuniti dan sektor swasta
  5. Penyemakan semula nisbah guru-murid bagi SKM
  6. Penyediaan dan pelancaran portal dan perpustakaan video eGuru
  7. Pengagihan semula RM1 bilion dan pengurangan pembaziran
  8. Naik taraf infrastruktur asas bagi memenuhi standard (cth : elektrik, air, bilik darjah, tandas)

Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Sabtu, 3 November 2012

Jom ke Setia Tropika

Pagi ni ada taklimat Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia. Janji ngan Kairul jumpa kat jabatan dulu, pastu baru gerak bersama ke Setia Tropika. Tempat di KDN. Sib baik gi berdua, harap aku, tak sampai sini nyer...