mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label sup. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label sup. Papar semua catatan

Isnin, 9 April 2012

Restoren Mat Misai

Tengahari tadi memang datang seru nak pekena sup daging. Sekali tutup la pulak van sup depan jabatan tu. Pasal nak jugak, merayap sampai ke larkin; Restoren Mat Misai. Depan SMK St. Joseph. Memang terbaeekkk!!!! Silap aku, melantak banyak sangat seredak rempah dia. Adoyaii... Dah batuk batuk balik..





Ahad, 12 September 2010

Menu Lebaran : Bihun Sup Tulang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 9 September 2010
Masa : 8.40 pagi
Tempat : Dangau nenek kedah
Mood : Mari mula bekerja

Menu stended rumah cikgu hasan.. semestinya bihun sup tulang. Pagi ni mula la edisi merebus daging dan seterusnya memulakan acara memasak menu tahunan stended nih. Iqa pun turut tolong mengopek bawang. Camtu la baguih. Ada yang kurang, teruih atuk kedah keluaq beli. Tapi ngan bestnya, kali ni adik inaz ikut sekali.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Acara menolak tong gas

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jauh jugak acara ni berlangsung

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Himpunan daging yang bakal di sup kan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hmmm.. mesti best nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dapur dah siap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masukkan air dalam periuk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara tu basuh sekali lagi daging yang bakal disupkan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masukkan dalam periuk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Semua dah setel.. ni rebus kasi empuk dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara tu, boleh la kuaq beli apa-apa barang yang masih kurang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Inaz nak ikut atuk dia kali ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesi memendekkan tali helmet

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom kuaq

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa pulak dok sibuk menolong nenek dia kopek bawang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Camtu la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kopek sampai habis pun takpa, nanti mama pun boleh pakai untuk soto

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Baguih camni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sup yang dah siap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni dah boleh dipanaskan dengan api yang kecik

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 5 Jun 2010

Kacang Pool Bomba Larkin



Petang jumaat lepas, memandangkan cuti hari wesak; kuar jugak gi makan-makan kat luar. Target kali ni medan selera sebelah balai bomba larkin. Sebabnya, disitu ada kacang pool dengan ABC spesel.

Boleh tahan la rasa kacang pool kat sini. Maybe pasal kuah dia punya rasa kari yang tinggi. Pastu di letak bawang merah sama daging cincang. Mama yang tak makan daging pun belasah jer. Tapi iqa macam biasa.. tetap cari meehun sup dia la apa lagi..

Enjoice...Sharing is power!!!